Nyt ord !

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Re: Nyt ord !

Post by aribeth »

offentlighedslov! føjsgu!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Nyt ord !

Post by Intunia »

smukke-ped wrote:Monkey see, monkey do!

Det klammeste er når en eller anden nar, hører et eller andet fikst nyt ord, og så skal det ord ellers bare misbruges og sjofles rundt blandt venner og bekendte.

Eller de der smarte udtryk folk læser på nettet....fx er jeg ved at knække mig når jeg læser "svesken på disken".....det er brugt og misbrugt....ud med det.


He, jeg tror jeg vil være en rigtig nar, og sjofle med ordet info terror !
bla bla bla
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Nyt ord !

Post by Stimata Doamna »

intunia wrote:Jeg synes informationsterrorisme er et latterligt ord. Det kan meget nemt misbruges.


Det kan alle ord, hvis bare man har viljen i hjertet...

Sådan en enkvindesstrigleinformationsterrorcelleaspirant :mettebo: :mettebo:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Nyt ord !

Post by Stimata Doamna »

smukke-ped wrote:Det klammeste er når en eller anden nar, hører et eller andet fikst nyt ord, og så skal det ord ellers bare misbruges og sjofles rundt blandt venner og bekendte.


Det er der ellers en vis underholdningsværdi i - hvis vedkommende ikke ved, hvad ordet betyder :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Nyt ord !

Post by Intunia »

Randi wrote: Sådan en enkvindesstrigleinformationsterrorcelleaspirant :mettebo: :mettebo:

:ehh: Kan du ikke fatte dig i lidt kortere stavelser, jeg forstår ikke helt, andet end at jeg nok står rimeligt alene med min holdning !
bla bla bla
aribeth

Re: Nyt ord !

Post by aribeth »

nej jeg er enig med dig intuina!!!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Nyt ord !

Post by Stimata Doamna »

intunia wrote:
Randi wrote: Sådan en enkvindesstrigleinformationsterrorcelleaspirant :mettebo: :mettebo:

:ehh: Kan du ikke fatte dig i lidt kortere stavelser, jeg forstår ikke helt, andet end at jeg nok står rimeligt alene med min holdning !


Næh, det tror jeg ikke, at du gør - der opfindes mange ord (som det der lidt lange...) for at tiltrække opmærksomhed omkring et eller andet. 'Informations-' sættes sammen med lidt af hver, og 'terrorisme' trækker altid publikum. Et langt stykke hen ad vejen synes jeg godt om ordet, for jeg er nemlig bange for, at for meget information også kan være roden til meget ondt. Fx at mange bliver 'informationsimmune' og ikke har lyst til at engagere sig i samfundet, fordi det er alt for overvældende.

På den anden side har jeg svært ved at forstå nytten af forskellige buzzwords (buzzword er vist også et buzzword ...). De bliver brugt og misbrugt ind af en kant. Det er synd og skam, for mange af dem har jo et reelt indhold, som bør tages alvorligt. På mit arbejde smider folk om sig med 'klima-', 'miljø-' (begge i diverse relevante eller ikke så relevante sammensætninger), 'social ansvarlighed', 'bæredygtighed' og hvad ved jeg. Alt sammen en flot indpakning for at genere omsætning, for det drejer det sig jo i bund og grund stadig om, men det må man ikke sige. Det er ikke pænt.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Nyt ord !

Post by Stimata Doamna »

Et par af kollegerne og jeg har i øvrigt talt om, at vi vil prøve at spille det her spil: http://epn.dk/samfund/article2264868.ece
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Nyt ord !

Post by Intunia »

Hey forresten. Hvis man nu er en af dem, der bukker under for informationsstrømmen, så er løsningen da bare at købe Apple produkter ! :lea:
http://english.aljazeera.net/indepth/opinion/2010/12/2010122283133209261.html
bla bla bla
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Nyt ord !

Post by Stimata Doamna »

An apple a day keeps the doctor away! .... if you can hit him ....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply