Den bedste waldorfsalat?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by annetteB »

Waldorf?? Det er da ham der den gamle sure mand i logen i Muppetshow!
:peg:

Og HHansen har ret. Waldorfsalat var oprindeligt en ækelhedssalat!
Så sent som til min konfirmation var der stadig majonæse i waldorfsalat - men druerne og valnødderne var kommet til.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by HHansen »

annetteT wrote:Waldorf?? Det er da ham der den gamle sure mand i logen i Muppetshow!
:peg:


Det er rigtigt, Statler & Waldorf :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by HHansen »

Gad vide hvorfor der så ikke er en Statler salat?? :ehh:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by aribeth »

det er der måske også !! en Statler salat! den er bare ikke opdaget endnu... *aner en rig indtægtskilde*


Jeg laver den som annette... bare med græsk youghurt eller 9% fraiche i stedet for...
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by Pia »

Jeg takker for opskriften, det er jo meget mere enkelt end jeg turde drømme om og jeg er glad for vi fik manen den ækle mayonnaise i jorden, for den indgik faktisk i flere af de opskrifter jeg havde fundet. :ehh:

Den der Statler salat vil jeg glæde mig til!

Nogle der kender Rebilsalat? Den er også god! (men den ved jeg heller ikke hvordan man laver :anonym: )
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by JulieT »

Faktisk er den rigtige klassiske Waldorf salat lavet med kun selleri og æbler - og mayonnaise.




Klammo! :opkast: Godt man er så ung og sprød at man ikke kan huske gamle dage.



Julie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by annetteB »

Faktisk findes der en udskæring af kylling, som heder Chicken Statler (kyllingebryst med skind på og nederste led af vingen inkl knogle siddende på, men brystenet fjernet). Måske man kunne servere dét med Waldorfsalat til?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by aribeth »

det er en airline!! anede ikke det også hed en statler udskæring!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Den bedste waldorfsalat?

Post by Stimata Doamna »

HHansen wrote:
Randi wrote:Mayonnaise i Waldorfsalat???

Næh tak, jeg holder mig til den klassiske, som Annette foreslår den!


Faktisk er den rigtige klassiske Waldorf salat lavet med kun selleri og æbler - og mayonnaise.
Alt det andet er kommet til senere, og så blev mayonnaisen forbudt og udskiftet med creme fraiche.. eller kvark og andet ikke spiseligt sur mælk :hhansen:


Så nyklassikeren da :linski:

Med den originalopskrift er der ikke noget at sige til, at der var basis for produktudvikling ('nogen' læser op på marketing inden eksamen)!

En Statler & Waldorf-salat vil være det perfekte akkompagnement til bjørnesteg.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply