Jeg blev godkendt til operation!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Jeg blev godkendt til operation!

Post by Gry »

YES!!!!!

Så blev jeg godkendt til at få den overvægtsoperation jeg så brændende ønsker mig! Til at starte med blev jeg afvist. Jeg var fuldstændigt knust. Jeg tog min afvisning med til min ADHD-psykolog og fik hende til at se på afvisningen, for deres begrundelse var nemlig "Bipolar affektiv lidelse". Den lurede jeg over. Jeg har nemlig en bekendt der er Bipolar. Bipolar er den nye betegnelse for det der før i tiden var kendt som "Manio-Depressiv", og det har jeg aldrig været. Man kan nemlig godt have den maniske side, uden at være depressiv, men man kan ikke have depressionen uden den maniske side (hvor det så stadig betegnes som manio-depression).

Jeg forstår godt de afviser folk med bipolar lidelse. Som min adhd-psykolog forklarede mig, så passer folk med bipolar affektiv lidelse ikke godt på dem selv altid - hvilket er ekstremt vigtigt efter en sådan operation, ens mavesæk er jo skåret i. Hun sagde at mange folk med bipolar affektiv lidelse faktisk tog livet af sig selv ved uheld under maniske perioder, fordi de troede de kunne alt. gå på vandet, flyve, og alt muligt andet, så de laver ting der i andres øjne er vanvittige.

Jeg har en ven hvis mor har det. Jeg kan huske han fortalte mig om en episode hvor han måtte slukke en voldsom brand i deres køkken fordi hun under et manisk anfald havde ment det var en god ide at putte en barberesprit i mikrobølgeovnen. Lortet var jo naturligvis sprunget i luften og havde sat halvdelen af køkkenet i brand. Godt min ven kunne holde hovedet koldt.

Nå men da fejldiagnosen blev slettet, blev jeg altså godkendt. Idag har jeg så ringet til de 2 privathospitaler på sjælland der udfører den. Bariatric center i hellerup, og privathospitalet hamlet i søborg. Jeg har talt med folk begge steder og skrevet mails til dem begge med mit indtag af vitaminer og medicin. Gastrisk Banding er udelukket. Grundet min sukkersyge vil det være at tigge om problemer. Der er der nemlig stor risiko for bylder og brok. Bypass er så næste løsning. der er mindre komplikationer, men der er så problemet med at man ikke må drikke til måltiderne, og det skal jeg når jeg skal have alle mine piller. Ud over det har folk der får en sleeve operation ikke behov for at gå til læge for at få vitamin-indsprøjtninger, samt at der er meget mindre risiko for komplikationer. jojo jeg har gjort mig mit hjemmearbejde på det hele.

Derfor søger jeg en gastrisk sleeve. Det er ikke noget de normalt tilbyder folk, men jeg ved at nogle få har fået ændret deres operation til en sådan, netop grundet medicinske forhold. Så nu håber jeg. Jeg har lige skrevet til dem begge, en lang liste over min medicin og mine diagnoser. Så snart jeg får svar tilbage fra begge steder så skal jeg skrive til hvidovre og meddele dem hvilket hospital jeg har valgt.

Jeg glæder mig enormt meget. En sådan operation vil gøre underværker for mit helbred. Så kryds fingre for mig :) Jeg kunne bruge lidt held og lykke når de nu skal tage stilling til mig :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by KatieKat »

Hej Gry.

Tillykke med godkendelsen. Jeg er også opereret og er superglad for det.

Jeg kan ikke se at der skulle være nogen problemer i forbindelse med dine piller og en gastric bypass. Du må drikke helt op til 5 minutter før måltidet, så du kan vel bare tage dine piller med det vand du har brug for og så spise lige efter?

Jeg blev opereret på Hamlet og kan kun anbefale dem. Det var en virkelig god oplevelse og jeg har ikke fortrudt min beslutning et sekund.

-Dorthe
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by Gry »

KatieKat wrote:Hej Gry.

Tillykke med godkendelsen. Jeg er også opereret og er superglad for det.

Jeg kan ikke se at der skulle være nogen problemer i forbindelse med dine piller og en gastric bypass. Du må drikke helt op til 5 minutter før måltidet, så du kan vel bare tage dine piller med det vand du har brug for og så spise lige efter?

Jeg blev opereret på Hamlet og kan kun anbefale dem. Det var en virkelig god oplevelse og jeg har ikke fortrudt min beslutning et sekund.

-Dorthe


Dejligt at høre du er glad Dorthe :)
Jeg synes det er underligt det du siger med at drikke, jeg har læst på GB-forum at det er 20 min. før måltid og først 45 min. efter, for at man ikk bare skyller maden ud af mavesækken igen. Det gav mening i mit hoved hvis det var sådan, s¨nu bliver jeg da en smule forvirret.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by 99E »

Jeg kan høre på de der to Gastric Bypass-nørder, jeg tit snakker med, at der er forskel på anbefalingerne fra hospital til hospital.
Nu har jeg lige set Dorthe (der nu kan passe mit tøj!? :jeanie: ) - og jeg har også set hende OG vores anen Strigle-Bypasser drikke lige FØR måltiderne. Flere gange, endda.

De er hverken eksploderede eller døde eller noget...

(Til gengæld ser de begge to vildt smarte ud!)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by HHansen »

Tillykke med godkendelsen, håber du bliver glad for det :askepot:

Hvad er Sleeve operationen? De to andre ved jeg hvad er..
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by Gry »

Jamen en sleeve er et forholdvis nyt indgreb. Ved banding er der jo et bånd, og intet bliver fjernet. Ved bypass, flapper den fradelte mave stadig rundt i maven på dig og dit tarmsystem bliver omorganiseret.

En sleeve der fjerner de simpelthen maven. Den resterende mavesæk har så form som en banan, eller rør. Dvs. at man kan fordøje tingene som man skal og ikke skal have vitaminindsprøjtninger, der er mindre risiko for tarmslang da ens tarmsystem er fuldstændig uberørt af operationen, der er mindre risiko for komplikationer under operationen, og den er permanent.

http://www.wlshelp.com/gastric-sleeve.html

Hvis du kan engelsk så forklare denne side det ekstremt smukt :)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by Anja »

Tillykke Gry :heidio:
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by Gry »

Tusind tak! :D

rettelse - tarmSLYNG!

Jeg ved godt de unge har en del slang med i deres sprog, men tarmslang har jeg endnu ikke hørt om :viben:
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by Gry »

Det var godt nok hurtigt. Jeg har hørt tilbage fra Bariatric Center (privathospital i hellerup) allerede her til aften. Der vil de ikke foretage en sleeve før tidligst om 2 år når de kender noget mere til resultaterne af sådanne operationer. øv. Nu må jeg afvente hvad Hamlet siger. Ellers må jeg finde ud af om jeg enten skal vente et par år, eller blot få en bypass med det samme *suk*
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Jeg blev godkendt til operation!

Post by annetteB »

dét der med drikkeriet og pillerne behøver du efter min bedste rægiliøse overbevisning ikke t være bange for ifb med en gastric bypass. Jeg æder jo troligt (ligesom jeg osse gjorde før operationen) mine kalktabletter, Dvitaminer, Jern og alm vitaminmineralpiller hver dag.

Min morgenrutine er som følger: Sætter vand over til kaffe. Drikker et glas mælk til vitamin- og kalktabletterne. Nu koger kaffevandet. Laver en kop Latte, drikker den mens jeg tilbereder min morgenmad. Stiller koppen i opvaskeren. Stiller morgenmaden på bordet. Spiser morgenmaden.

Om aftenen gør jeg noget tilsvarende ifb med indtag af jerntabletterne. Det virker helt fint og man lærer hurtigt at mærke på sig selv hvor hurtigt efter drikkevarerne det vil være Ok at begynde at spise.

Jeg vejer idag 76,3 kilo og taber mig stadig støt. Jeg passer str 38-40 i tøj, eller str medium. Før operationen i juni vejede 99,0. Før henvisningen vejede jeg 112,8 kilo.
Jeg oplever absolut ingen bivirkninger af operationen. Mit skind følger fint med vægttabet. Og den der Bvitaminsprøjte hvert kvartal, den betragter jeg godt nok ikke som et problem.
Jeg håber at du får lige så stor glæde af din operation som jeg har haft af min.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply