susan k, pengemaskine?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: susan k, pengemaskine?

Post by FruTusse »

Forvirret???

Følg med i næste afsnit af....... :lea:


Må lige kommentere på:

At de billeder, MetteMD har lagt på Striglerne, hverken ligner tysk eller fransk gammeldaws dressur.

Det håber jeg sørme da heller ikke at nogen tror at jeg tror??
Fransk gammeldaws dressur vil jeg som tidligere nævnt absolut ikke gøre mig klog på, dog kan jeg sagtens lade mig inspirere af den smule jeg har læst, set og selv oplevet, men jeg kunne ikke drømme om at påstå at jeg rider efter den franske filosofi.
Den tyske træningsskala rider jeg som sådan ikke efter, selvom den også er synonym med den klassiske grunddressur som jeg også tidligere har skrevet.
Selvom det vel i bund og grund faktisk er den tyske grundridning der har dannet grundlaget for den undervisning jeg har modtaget fra mine trænere gennem årene, men den tyske dressur man ser i dag er ikke det jeg forbinder med klassisk grunddressur.
Dengang jeg startede var der vist heller ikke noget der hed den tyske træningsskala, den er vist kommet til senere hen, velsagtens for at gøre grunduddannelsen mere overskuelig og let at følge slavisk?

Og nope, af samme årsag kan jeg ikke fremvise et billede af en rytter der rider efter den tyske træningsskala, for det kender jeg ingen der gør.....


Hmmmm.......jeg kunne, med fare for at køre i den samme rille, STADIG godt tænke mig at vide om det virkelig er rigtigt at BBH-instruktør-elevernes ridefærdigheder ikke vægtes under denne uddannelse, og hvis, hvorfor er det sådan?
Er der slet ikke nogen der kan informere om dette?
Gerding??

Jeg synes faktisk at det er et interessant spørgsmål, og det er ikke stillet for at nedgøre uddannelsen, men af ren og skær interesse, da jeg synes at det som underviser er vigtigt selv at kunne ride på et vist niveau.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: susan k, pengemaskine?

Post by JulieT »

Dengang jeg startede var der vist heller ikke noget der hed den tyske træningsskala



Du holder dig satme godt, så :viben: Hvad er din hemmelighed?


Mvh


Julie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: susan k, pengemaskine?

Post by annetteB »

Hmmmm.......jeg kunne, med fare for at køre i den samme rille, STADIG godt tænke mig at vide om det virkelig er rigtigt at BBH-instruktør-elevernes ridefærdigheder ikke vægtes under denne uddannelse, og hvis, hvorfor er det sådan?


Dette er rent gætteri: Man forestiller sig måske ikke hos BBH, at NOGEN SOM HELST, der ikke i forvejen har siddet på en hest og har en mere end teoretisk interesse for BBH's ridestil ville melde sig til kurset og ofre x antal tusind kroner og et ikke uvæsentligt antal timer af sin egen tid for at få et kursus som i sidste ende næppe giver smør på brødet (endsige MENING) med mindre man samtidig med kursusbeviset kan fremvise nogle ridekundskaber??

Kurset er så vidt jeg kan se et kursus i formidling af rideteori alá BBH - og så er det måske ikke for meget forlangt at forvente at kursisten i forvejen er bare relativt ridekyndig?

Fordi en uddannelse er i privat regi er det jo ikke givet at hvemsomhelst der vil punge ud med x antal kroner osse får lov at deltage - de færdiguddannede basisinstruktører "falder jo tilbage på BBH" hvis ikke de vitterlig kan formidle noget som helst der bare ligner basisrideundervisning, så mon ikke der sorteres i de potentielle kursusdeltagere - Susan er jo da ikke DUM, for pokker??
Og jeg forestiller mig da, at hun har en interesse i kun at få sendt basisinstruktører videre ud i verden, som giver et godt billede af BBHridning og den viden der formidles fra stedet?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: susan k, pengemaskine?

Post by annetteB »

Prøver ihærdigt at forestille mig dét scenario at en eller anden hjernelam blondine hvis eneste hesteerfaring er fra fortunens ponytrækketure sommeren 2004 pludselig får den lyse ide at tilmelde sig BBH's basisinstruktøruddannelse "istedet for at blive negledame" for der er lizzom mere prestige i at være rideinstruktør, ikk oss - og heste er bare ZÅ søjde" - OG at Susan rent faktisk ville lade vedkommende deltage i kurset bare fordi hun kunne lægge penge på bordet - "og ved du hvad, puzzer: dine ridekundskaber snakker vi to bare ikke om, vel?? For de er SLET ikke væsentlige i denne her sammenhæng"
.
.
.
.
.
.
.
.
Narj. Det virker stadig ikke særlig sandsynligt for mig??
Meget kan man muligvis sige om Susan - og noget af det er sikkert endda rigtigt - men DUM er hun altså ikke.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Sasser
Posts: 165
Joined: Sat 19. Jul 2008 10:02

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Sasser »

MetteMD: Hvorfor skriver du ikke en mail til Susan selv og spørger om, hvorvidt ridekundskaberne vægtes eller ej og hvorfor det forholder sig som det nu en gang gør? Du kan jo spørge folket på nettet herfra og 100 år ud i fremtiden, men ingen ved hvorfor bedre end Susan selv, eftersom det er hende der har oprettet uddannelsen :linski:
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: susan k, pengemaskine?

Post by FruTusse »

Sasser wrote:MetteMD: Hvorfor skriver du ikke en mail til Susan selv og spørger om, hvorvidt ridekundskaberne vægtes eller ej og hvorfor det forholder sig som det nu en gang gør? Du kan jo spørge folket på nettet herfra og 100 år ud i fremtiden, men ingen ved hvorfor bedre end Susan selv, eftersom det er hende der har oprettet uddannelsen :linski:


Tjaeh Sasser, det kunne jeg jo også bare vælge at gøre, men SÅ vigtigt er det heller ikke for mig at vide, jeg var blot nysgerrig, og da nu Gerding i øvrigt var kommet frem med nogle informative oplysninger, ja så tænkte jeg at det kunne være at hun også vidste noget om dette.

Og jo, som annetteT skriver man må jo gå ud fra at de ryttere der vælger at betale for og gennemgå BBH-instruktørudannelsen må have et minimum af ridefærdigheder selv. Ellers må det også være noget vanskeligt at forstå den dybere mening i hele forløbet.
At de dårligst funderede sorteres fra i starten lyder nu også meget logisk i mine ører.
Susan har jo vel heller ikke nogen interesse i at det er andet end dygtige ryttere/undervisere der kommer ud af forløbet, netop fordi, som annetteT også skriver, de færdiguddannede basisinstruktører "falder tilbage på BBH" hvis ikke de er i stand til at formidle denne basisviden videre.

Jeg tror så heller ikke at BBH-uddannelsen bliver den sidste af sin slags i en form for niche i rideverdenen.

Man har da vist egentlig også forsøgt at få Philippe Karl til at oprette en afdeling for sin Ecole de Légèreté i DK, har man ikke?

Og det kan vel sagtens tænkes at der med tiden kan/vil komme mere af den slags niche-uddannelser.....?

Faktisk lidt interessant at tænke over synes jeg, specielt i en verden hvor noget som berideruddannelsen altid har været en form for blåstempling. :ehh:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Sasser
Posts: 165
Joined: Sat 19. Jul 2008 10:02

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Sasser »

Mette: Selvfølgelig er der ingen der har interesse i, at uddanne folk der ikke har en vis kendskab til emnet. Det er jo også derfor der er visse specifikke adgangskrav på mange videregående uddannelser.
Det Gerding ved, er vel det man kan læse sig frem til, når man får informationsmappen. Hvilke adgangskrav der er, og hvorfor det lige netop er disse adgangskrav, er der ingen udover Susan der ved. Derfor kan du jo spørge Gerding igen og igen og igen og hun kan ikke komme med et ligeså kvalificeret svar som Susan kan :-)
Gerding
Posts: 17
Joined: Sat 25. Jul 2009 22:52

Re: susan k, pengemaskine?

Post by Gerding »

Mette jeg kan ikke rigtig sige andet, end jeg flere gange har skrevet i tråden, og som også står i det jeg har sat ind med adgangskrav at det ikke er det der ligges vægt på?! Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige. Hvorvidt Susan alligevel har bedømt på det, kan jeg ikke sige, da jeg jo selv rider ved hende, så selvom jeg intet har skrevet i min ansøgning, så ved hun jo ALT om hvordan jeg rider.

Vi er siden tråden startede begyndt på tredje modul, hvor vi var afsted i fredags. Det var en super fed dag, der virkelig gav mig mange Aha oplevelser, især da vi blev undervist af Ute Lehmann. Hun er godtnok vildt inspirerende.

i forhold til hvor mange dag vi er der så er det måske som flere siger ikke så relevant, men de 10 i kommer frem til er altså 10 forlidt. Vi er der 20 dage i det hele, og det er med undervisning i minimum 8 timer, nogle gange 12. Men hvor er det det står at der er timebund på for at det kan kaldes uddannelse?!

"Uddannelse er et udtryk, der omfatter det at lære færdigheder, viden og holdninger. Det kan foregå på meget specifikke, målrettede områder, eller det kan være mere grundlæggende og mindre håndgribeligt: at få erfaring, god dømmekraft og visdom, eller med et andet ord almen dannelse"
Post Reply