Det der NemID

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Det der NemID

Post by HHansen »

Hvad helvede skal det gøre godt for???

Og HVORFOR skal jeg påtvinges at have det hvis jeg vil bruge netbank? Hvad er der nu galt med et sikkerheds id der ligger på PC'en... HVA HVA :brok: :brok:

Jeg synes det er en DÅRLIG idé...nu skal man så huske det der plastickort for at kunne logge på... Og hvis jeg så har været på netbank herhjemme, så ligger det jo nok på sofabordet, ikke? Så kan jeg så ikke lige checke min bank eller ordne en betaling når jeg er på job :mur: :mur:

Og når jeg sidder herhjemme i sofaen om aftenen med den bærbare - så skal jeg hente det elendige kort som jo altid ligger et andet sted...

Jeg er SUR er jeg :brok: :brok: :brok: :brok:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Det der NemID

Post by Intunia »

ja, fandens til nymodens pjat. !
bla bla bla
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Det der NemID

Post by HHansen »

intuina wrote:ja, fandens til nymodens pjat. !


Ja nemlig ja!!!

Hvis man så bare kunne vælge... men jeg bruger den samme bærbare i arbejde og fritid, og har bare ikke brug for at komme på netbank fra en fremmed PC.. så for mig er det KUN besværligt. For nogen kan det være en fordel. Men hvorfor kan man ikke vælge selv - NÅ :brok:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Det der NemID

Post by CXEC »

Jeg synes det er DYBT urimeligt, at jeg for at kunne komme på MIN SU skal have NEMID! Rend mig! :brok: :brok:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
TinaW
Posts: 63
Joined: Mon 28. Jun 2010 11:05

Re: Det der NemID

Post by TinaW »

Jeg er også megesur over at man bliver påtvunget NemID :tarra:
God samvittighed er tegn på dårlig hukommelse ;)
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Det der NemID

Post by Lena »

Hmm.............. Jeg bestilte NEMID, fordi jeg kan logge på fra arbejdspladsen og og og ............ Jeg fik også koder og installations"dims", men jeg har ikke fået gjort mere ved det........... og nu er koderne til installation sikkert udløbet............ :ehj:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Det der NemID

Post by HHansen »

Lena wrote:Hmm.............. Jeg bestilte NEMID, fordi jeg kan logge på fra arbejdspladsen og og og ............ Jeg fik også koder og installations"dims", men jeg har ikke fået gjort mere ved det........... og nu er koderne til installation sikkert udløbet............ :ehj:


Men inden længe KAN du ikke længere logge på noget som helst nogen steder uden det der fnattede plastkort! :brok:

Og jeg kan BARE ikke se det smarte :mur:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Det der NemID

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Det lyder da belastende.

Jeg har ikke sat mig ind i systemet....vi har ikke modtaget noget omkring det endnu...


Det er meget belastende!

Konceptet er at man har et plastkort med en masse tal på - og når man så vil logge på en bank/skat/noget andet - så taster man sit login OG en pinkode.. og så kvitterer den med et tal, dette tal skal man så finde på sit kort, og derefter indtaste den kode der står udfor det tal.

Ergo - hvis du ikke har dit kort - så kan du ikke logge på.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Det der NemID

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Nå....jamen....

kan man ikke bare bruge netbank som man plejer?? der har jeg også et par koder og et noglekort??

Det er da røv....hos skat har jeg haft de samme koder i årevis og jeg kan altid huske og bruge dem.... :mettebo:


Nej, alle banker og den slags går over til NemID.
Så der er ikke nogen mulighed for at fortsætte med det man har... Jeg troede ellers at digital signatur f.eks skulle være det helt store sikre.. Og med det kan man også logge på alle steder.
Men det kan man så ikke fortsætte med :brok:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Teknikslaven
Administrator
Posts: 240
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:36

Re: Det der NemID

Post by Teknikslaven »

Nu har jeg ikke selv fået NemID endnu, men jeg overhørte et par kollegaer brokke sig over det her den anden dag, og en af dem nævnte at han havde taget et billede af/scannet det dersens kort, så det kunne ligge på computeren... nemmere, men selvfølgelig totalt imod ideen med det :naese:
Jeg ved ikke om det er en ide, I kan bruge til noget?
Mvh.
Teknikslaven
Post Reply