Lidt friske farveladebilleder...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by Frieser9460 »

Frk. Leopold ER en rigtig, rigtig smuk kat... :elsk: Meeeen ønsk dig ikke en klon. :linski:

Hun har et MEGET specielt sind og er ingen kælekat. Hun er meget nysgerrig og vil gerne være med i de daglige sysler, men stikker af i samme sekund, du forsøger at kæle for hende. Nå ja... undtagen, når der er mad... for så er maden altså vigtigere end de fine primadonnanykker. :lol:

Da jeg fik hende ind, så hun sådan her ud:

Image

En alt for lille og forpjusket vildkilling på cirka 6 uger og 276 gram, som hvæsede og spruttede, så snart jeg stak hånden ned til hende for at give hende flaske.

Med tiden blev det LIDT bedre:

Image

Men helt tam er hun altså aldrig blevet, og det er faktisk årsagen til, hun stadig bor hos os. Hun vil aldrig kunne omplaceres, da jeg ikke er sikker på, hun ville kunne falde til et nyt sted... og bliver hun en dag rigtig alvorligt syg, kan jeg godt blive stillet i den situation, at jeg må vælge mellem at gøre det bedste for hende (at lægge hende til at sove frem for at sende hende igennem en bunke stressfyldte oplevelser hos dyrlægen), frem for at gøre det bedste for mig...

Til gengæld er "mine" farvelader robuste, smukke og MEGET sociale og kærlige... og guess what: De er til salg!! :hhansen:

Eller.... nå ja... de 3 af dem er... for Astrid bliver hos mig. :roed:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by Intunia »

Jeg er helt vild med billede 7 i den første serie.
Det er rigtig godt :mikkel:
bla bla bla
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by Pilevadgaard »

Dejlige misser :D
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by MetteboDeluxe »

Frieser kan det ikke bare være ved jer hun ikke passer ind? Måske ville hun falde fuldstændig til i et andet hjem :-)

Det er ingen kritik overhovedet af jer, for jeg er sikker på jeres katte har det fantastisk, men det er måske bare ikke lige hjemmet for hende?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by Frieser9460 »

MetteboDeluxe wrote:Frieser kan det ikke bare være ved jer hun ikke passer ind? Måske ville hun falde fuldstændig til i et andet hjem :-)

Det er ingen kritik overhovedet af jer, for jeg er sikker på jeres katte har det fantastisk, men det er måske bare ikke lige hjemmet for hende?


Den tanke har også været oppe at vende i mit hoved, hvis jeg skal være helt ærlig...

Men hun trives storartet sammen med vores andre katte, deltager aktivt i nus og leg omkring hitterne osv. Og hun er også "med" i stort set alt, hvad vi laver og er meget nysgerrig helt generelt... det er bare lige på ½ meters afstand. Derfor hælder jeg faktisk mest til den teori, hun simpelthen har fået lov til at være vild for længe, inden hun kom i menneskehænder. Da hun skulle steriliseres og vaccineres samt re-vaccineres, var hun så stresset, at hun svedte om poterne og satte våde potespor på bordet, men hun forsøgte hverken at kradse eller bide. Hun var bare bange. Og børn kan hun SLET IKKE lide. Måske overgiver hun sig en dag? Måske ikke. Hun bliver accepteret, som hun er, uanset hvad. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Hvorfor er sådan nogle killinger så skide søde? Hva?


Det er for at sådan nogen som os der i virkeligheden ikke kan lide katte, alligevel skal blive fristet til at få sådan en lille sød en :hhansen:

Jeg HAR dog lært lektien, de små søde killinger bliver også til store væmmelige kattedyr :linski:

Så jeg skal ikke have nogen. Men jeg eeeeelsker at se billeder af dem :elsk:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by FruTusse »

Nårh Louise, hvor har Frk. Leopold set lille og nuser ud.

Det lyder da som meget sandsynligt det du fortæller om at hun nok har fået lov at være vild for længe, siden hun ikke bryder sig om kæl. Det er vel også ok så længe hun ellers fungerer godt med de andre katte, så er det jo ikke det store problem, og det lyder da som om at det har I det også fint med. :respekt:
Netop det her med omplacering af en kat har jeg netop nu tæt inde på livet.

Min nyanskaffelse, Iza, har så nu to gange med få dages mellemrum overtisset min dyne, og selvom hun egentlig har virket til at være faldet bedre og bedre til, så ER der jo en årsag til at hun gør sådan noget, og det er en ting jeg bare hverken kan eller vil leve med, heller ikke selvom det "kun" er en gang imellem at det sker. Hun må jo alligevel ikke føle sig tryg her hos mig, sandsynligvis pga min anden kat, som ellers er jordens sødeste og fredeligste kat og som blot ignorerer Iza, men hun har været så trynet af en anden kat hvor jeg købte hende fra, så hun skal formentlig have lov til at være alenekat.
Så jeg har fundet et nyt hjem til hende hos en rigtig sød dame, der er pensionist og som GLÆDER sig til at hente Iza og få hende hjem, hvilket sker i morgen formiddag.

Har det svært med at skulle omplacere katten endnu en gang, men jeg håber og tror at det er det rigtige for katten. Det er for mig alligevel en stor beslutning at tage omkring en omplacering af katten som jeg alligevel er blevet ret glad for, for hun er en sjov kat som egentlig gerne vil have masser af kontakt, men er tydeligvis ikke helt tryg nok til det.

Det er hende her, meget smuk kat:
Image

Image


Og så tager min birma og jeg en time-out for en tid. Han har jo alligevel været alene selvom Iza har været her de sidste knap to mdr, for hun har jo slet ikke villet være social overfor ham, så jeg ser om han kan affinde sig med at være alenemis sammen med hunden.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by Frieser9460 »

Hvor er hun smuk, hende Iza. :-) Jeg forstår fuldt ud, at du har det dårligt med at skulle omplacere hende igen, men som du selv siger, er der jo en grund til, at hun tisser på din dyne... sandsynligvis er det en eller anden form for stressreaktion, og så er hun jo bedre tjent med et hjem, hvor hun kan få lov til at være alenekat. :-)

Jeg er sikker på, hun får det som blommen i et æg hos sådan en pensioneret dame... sådan nogle er som regel perfekte katteejere! :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by xtiny »

Mine er heller ikke håndtamme- endnu.
Men det bliver de!
De vil gerne aes (hvis man er rolig)- og så vil de nusses på de små mavser. Malles kan god blive vilde på den måde, at de hiver kløer og tænder frem, men så må man være rolig. Jeg vil bare ikke have katte, der agerer med kløer og tænder! De er så heller ikke til hjem, der ikke er rolige.
Og de SKAL neutraliseres. Ellers - ja jeg bryder mig ikke om kattesang!

Det mærkelige er, at Michel har en uvane med at sætte ALLE forkløerne i låret på éen og strække sig, og hendes tabbier også gør det, selvom de pt ikke vil aes så meget.
Det er sært, at sådan noget er arveligt!

Jo- men Prikki er bare bedårende- tænk hvis nogen vil have ham ud fra billedet? Ej pjat!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Lidt friske farveladebilleder...

Post by Frieser9460 »

Vræææææl... så flyttede Marie og Frida. :graed: Jeg ved, de får et super hjem, men øv hvor jeg dog savner dem allerede... :ked:

Og nu er der så kun 2 farvelader tilbage, hvoraf kun Fie mangler et hjem... og så er der selvfølgelig lille Thor, som jeg også skal have sat til salg. Han skal ud i et hjem, hvor han vil kunne få MEGET opmærksomhed; helst hos en pensionist eller førtidspensionist eller lignende, for han er en rigtig lille "klister-mis" (herhjemme har han fået kælenavnet "skyggen"), fordi han stort set altid insisterer på at putte i arm og blive båret rundt på. :elsk:

Han er allerede kravlet laaaaangt ind under huden på mig, men, men, men... nu skal jeg altså IKKE have flere katte, så han SKAL have et nyt hjem... :roed:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply