Træk en diagnose

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Træk en diagnose

Post by LoneR »

Synes lige jeg vil lægge et link - for god ordens skyld.
Egentlig er der ting jeg bedre forstår - fx at jeg så ofte er svimmel og dødtræt

http://www.fibromyalgi.dk/index.php?page=information
aribeth

Re: Træk en diagnose

Post by aribeth »

det er i virkeligheden bare fordi du er oppe den halve nat og i øvrigt drikker lidt rigeligt!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Træk en diagnose

Post by Dorte Hansen »

ssshhhhh.
Katrine, det skulle du jo ikke sige til nogen.

Og så skal du huske at stryge os med hårene så vi ikke bliver pissefornærmede og kede af det, og alt sådan noget......

Vi har krav på ynk og hensyntagen fra hele resten af verden ja vi har så....

Nu med køter-bande!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Træk en diagnose

Post by Lone Beck »

Hvis man kan trække en diagnose, kan man så ikke også være heldig at trække en raskmelding? Det var da meget sjovere :ide:

Men ellers er fibromyalgi vel ikke så værst. Er det ikke noget, der kan rides væk? :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Re: Træk en diagnose

Post by aribeth »

nej jeg tænker også det er en ok diagnose?


MIn svigermor har den... hun kan alt muligt det meste af tiden... nogen gange kan hun så ingenting... men det er ikke så tit...
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Træk en diagnose

Post by LoneR »

Altså I tror simpelthen, at når man har fået en diagnose, så tilretter man sine symptomer efter det?
Så man får det meget bedre/meget anderledes lige pludselig?
jeg kan sgu da ikke mere eller andet, bare fordi det hedder noget nyt?
Hvis jeg kunne alt muligt det meste af tiden, så ville jeg sgu da bare arbejde - det er da væsentligt nemmere........
Klaphatte....åndspygmæer.......røvsnapse
Jeg melder mig sgu ind i den forening -
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Træk en diagnose

Post by Lone Beck »

Det var sgu da dig selv, der startede :lol:

Jeg er ikke så vanskelig: Hvis lægerne siger, at en sygdom findes, så går jeg ud fra at den findes. At nogle diagnoser herefter kan misbruges, er en helt anden sag. Det tager jeg ikke som anledning til at beskylde konkrete personer for at "fake", men den generelle diskussion er da altid sjov :jeanie:

Min mor har i øvrigt også fibromyalgi - men er først diagnosticeret efter at hun gik på pension, så vidt jeg husker.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Træk en diagnose

Post by LoneR »

Men jeg spekulerer faktisk på, hvordan de sier dem fra, som måske faker?
Min søster ville sige, at hvis folk har "ondt i livet" og derfor faker smerte og lidelse, så HAr de ondt - og at psykisk og fysisk smerte er lige smertefuldt.
det er det jo osse - men der Er altså folk, der mere har ondt i den del hvor arbejdssomheden sidder.........
men hun er osse psykolog, og hvad véd de om noget?
jeg har sgu truffet nogle, som klienter, hvor om jeg tænkte, at de nok snarere havde et problem med at tage sig sammen - nogle klynkesidser.
aribeth

Re: Træk en diagnose

Post by aribeth »

ja næmli ja! :ondgrin:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Træk en diagnose

Post by Lone Beck »

Min søster ville sige, at hvis folk har "ondt i livet" og derfor faker smerte og lidelse, så HAr de ondt - og at psykisk og fysisk smerte er lige smertefuldt.


Det synes jeg lyder meget fornuftigt :askepot:

Men det er vel problematisk, hvis folk bliver behandlet for fysiske lidelser, hvis de i virkeligheden har psykiske lidelser? Eller omvendt for den sags skyld? :ide:

Jeg tror der er folk, der har så ondt i livet pga. dødsfald i familien, vold i hjemmet, skilsmisse eller andre ulyksaligheder, at de bør have ro til at komme ovenpå. Det giver systemet bare ikke mulighed for, og så stikker deres læge dem en diagnose på depression eller lignende. Det er både godt og skidt. Godt for patienten med en time out, men knap så godt for dem, der virkelig HAR en depression, fordi vi så får fordommene om at det bare er pyller. :ehj:

Men jeg tror også at diagnoser er blevet eftertragtede. Diagnosen er en blåstempling af at de ikke "kan gøre for det". Det er et stort plus, når den fremherskende tidsånd går på at folk selv er ude om alt, hvad der overgår dem. Diagnosen er blevet medicinen mod den illusion at vi har - eller bør have - fuld kontrol over vores eget liv :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply