Farveladetråd...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Farveladetråd...

Post by Frieser9460 »

Og så tror I sikkert, det handler om maling... ikke? :lea:

Det gør det så ikke... Det handler om hittekillinger! :hhansen: For en uge siden fik jeg nemlig intet mindre end 4 skønne farveladehitter i pleje, og trods lidt opstartsproblemer med øjenbetændelse og en hysterisk skruk-siameser er der bare liv og glade dage i huset. Der er nemlig godt med krudt i måsen på sådan nogle farvelader! :hhansen:

Er de ikke dejlige??? :elsk:

Frida:

Image

Fie:

Image

Astrid:

Image

Og lille, generte og morsyge Marie... i færd med at stikke af fra kameraet... eller noget:

Image

Og så lidt blandede farveladebilleder (se venligst bort fra, at der træninger til en støvsugning :roed: ):

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Suk... jeg gruer allerede for om få uger, når der er fundet nye hjem til de små, og de skal flytte igen... :graed:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Farveladetråd...

Post by BeritH »

NØJ - hvor er de søde :elsk: :elsk: :elsk:

Jeg har katte nok - Jeg har katte nok - Jeg har katte nok - Jeg har katte nok - Jeg har katte nok - Jeg har katte nok!!!!!!

:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Farveladetråd...

Post by Godzilla »

For f....... hvor er de nuttede!! :elsk: :elsk:

(jeg må ikke have kat her, jeg må ikke have kat her, jeg må ikke have kat her)
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Farveladetråd...

Post by FruTusse »

Nøøøøøøjjjjj......hvor er de bare cute! :elsk:

Så har du da liv og glade dage i huset med sådan 4 små terrorister. :lol:

Øv altså, og jeg har netop i mandags måttet lade min gamle Turtie aflive pga meget nedsat nyrefunktion. 16 år blev hun, men f... det er bare svært uanset alder.
Er fast besluttet på at se om Charmy, min birma, kan klare sig med hunden og uden en anden kat. Han er 10 år og synes ikke at jeg vil ud i den store aldersforskel en gang til, selvom det kan være vældig fristende når du nu viser billeder af sådan nogle små mislinger. :mettebo: :mettebo:

:askepot: til dig for bare at tage dem til dig :respekt:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Farveladetråd...

Post by Frieser9460 »

Ja, de er nogle dejlige tøser, de farvelader! :elsk: Faktisk pønser jeg selv lidt på at beholde en af dem, hvis jeg ellers kan vælge, for de er godt nok søde og charmerende alle sammen på hver deres måde, men shh... det ved Bo ikke noget om endnu! :hhansen:

Og under alle omstændigheder bliver de 4 tøser her ekstra svære at få sagt farvel til, når den tid kommer, for de er bare så dejlige alle 4... :elsk:

MariaMD, du skal da i øvrigt bare have TO farvelader - så kan de holde Charmy med selskab OG underholde hinanden, og så er du ude over problemet med en "alenekat", når den ældste skal over Regnbuebroen. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Farveladetråd...

Post by FruTusse »

Frieser9460 wrote:MariaMD, du skal da i øvrigt bare have TO farvelader - så kan de holde Charmy med selskab OG underholde hinanden, og så er du ude over problemet med en "alenekat", når den ældste skal over Regnbuebroen. :linski:


Hahaha, ja det kunne jo være en løsning, men jeg må jo reelt kun have 1 dyr i mit lejemål og hidtil har jeg haft 3. Det er der jo ingen der har kunnet opdage fordi jeg bor i lejlighed på 1. sal, men regner jo med snart(forhåbentlig) at få et af alle de rækkehuse jeg løbende bliver tilbudt, og så er det jo aldrig til at vide om nogen får ondt i røven.

Selvom jeg dybest set mener at folk kan være ligeglade så længe kattene ikke kan rende ind til dem og genere(der er nemlig mandshøjt plankeværk om den lille have :mikkel: ), så er det da ligegyldigt om der er en, to eller tre. :brok:

Kan godt forstå at du overvejer at beholde den ene(Sssshhhhh....), de er dælme også bare søde. :elsk: :elsk:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Farveladetråd...

Post by Frieser9460 »

smukke-ped wrote:Ejj....de er sgu da vildt nuttede!

Når det er sådan noget hitte katte halløj hvor er de så fra?


Jeg er plejefamilie og konsulent for foreningen Hittekilling.dk, og disse 4 farvelader har vi fået indleveret fra en dyrlæge, hvor de var indleveret til aflivning. Det nænnede dyrlægen ikke og rettede derfor henvendelse til Hittekilling. :-)

Når det nu endelig skulle være, er jeg da egentlig heller ikke utilfreds med, at de er havnet her hos mig frem for at få en sprøjte... :linski:

Jeg har bare fået skarp konkurrence om titlen som hitteplejemor af Bos kugleskøre Siameser. Hun har aldrig haft killinger, men mener bestemt, at de 4 farvelader er HENDES!! Og det i sådan en grad, at jeg faktisk i starten ikke måtte komme til dem, så vi blev nødt til decideret at lukke hende fra, når der skulle flaskes (læs: knivskarpe siameserklør i lårbasserne gør AV). Det er heldigvis blevet bedre, og vi er nu ved at kunne deles om opgaven. :linski:

Det er dejligt, for bortset lige fra de lidt ekstreme ejerfornemmelser i forhold til mig, er hun faktisk hittepleje-missemor til UG+. Hun putter med de små, nusser dem, vasker dem og lader dem babse løs på sin tomme mælkebar alt det, de overhovedet orker... :lol:

Og ind imellem ER det faktisk bare ren idyl...

Image

Image
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Farveladetråd...

Post by MinnaN »

Turandot er da bare skøn. Sikke en sød hittekattemissemor. Okay, hun vil ikke dele dem med dig, men hun gir dem da den (næst)bedste start på deres liv.

Jeg skal ikke have kat. Jeg skal ikke have kat. Jeg skal ikke have kat...
*mumleskumlemumleskumle*
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Farveladetråd...

Post by Dorte Hansen »

Du kan faktisk være så heldig at hun lægger mælk ned.

Her er Ingeborg:
Image

Den røde killing der dier hos hende er en hittebaby hvis mor blev kørt ned, og den lille grå er en der er fundet i en stald.

Hun passer dem til UG, og har faktisk så meget mælk, at jeg ikke giver dem flaske mere.
Hun er kun 1 år, og har aldrig selv haft killinger.

Hende og en missemor er nu fælles om de 3 hittebørn: Sander - Loui og Bertram:
http://www.youtube.com/watch?v=MErVOr6cU98

De er så søde.......
Nu med køter-bande!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Farveladetråd...

Post by MinnaN »

Jeg skulle lige kigge efter en gang til. Men jo der ER en rød killing... :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply