Hvis man skulle købe et dødsbo?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by 99E »

Stark har kalkmørtel. Men Deerhunter har ret, det er svært at skaffe i alm. byggemarkeder.
Og hvis man skal pudse større flader op kan man faktisk få en sprøjtepudser, der er ret effektiv.
Hvis man gerne vil se hvad der sker, hvis man forsøger at pudsen en væg, der skal have kalkmørtel, op med alm. mørtel, har vi en staldvæg, der kan beses ganske gratis - lidt endnu, Mikkel er ved at puste det sidste cementmørtel af den og pudse op med kalkmørtel.

Mht. træhuse: Skovbo har forhandlerretten på nogle fine, svenske træhuse.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by misssophie »

99E: kan du ikke ved lejlighed tage et par billeder af jeres oppudsningsprojekt?

jeg skal snart igang med de to vægge jeg har har med bindingsværk...
Misssophie
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by Intunia »

99E wrote:Mikkel er ved at puste det sidste cementmørtel af den og pudse op med kalkmørtel.


Hvor længe har han stået der og pustet ? :viben: Det lyder som et evigheds projekt :lea:
bla bla bla
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by mariaw »

Ihh jeg vil bare VÆK fra min lejlighed!!! Væk fra byen, bilerne, støjen, indelukket og UD i naturen :elsk:

Den på højes ris, med de to røde bygninger og ved banen er netop sat 100.000 ned, så den nu står til 695.000. Kunne være man vitterligt skulle prøve at køre ud og høre hvor meget den bane kan høres.

Synes det hele er vildt uoverskueligt :naese:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by 99E »

mariaw wrote:Ihh jeg vil bare VÆK fra min lejlighed!!! Væk fra byen, bilerne, støjen, indelukket og UD i naturen :elsk:

Ved du hvad?
Selvom jeg er vokset op på landet og elsker at være "tilbage" (omend i den modsatte ende af landet) - så er der dage, hvor jeg har hjemve efter en lille lejlighed i Vanløse med hestene opstaldet på en god fuldpension.

Det er typisk dage, hvor fyret er gået ud (igen), det har regnet, der er mudder, vi venter på levering af brændsel, der skal fodres adskillige dyr, fårene er dumme, hestene er våde, wrappen er dum...






....men jeg VIL jo ikke bytte. Trods alt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by udlandet »

Jeg skal ikke göre mig klog på hvad der kan betale sig. Men det med toget kan jeg. Jeg vedlägger et billede af hvor tät jeg bor på toget. Det er MEGET tät på. Vi var meget i tvivl. Men efter at have väret forbi nogen gange var vi ikke i tvivl, det var faktisk ok. Inde i huset er kan vi ikke höre noget. Der er specielle vinduer (betalt af jernbanen, mon ikke noget lignende findes i DK) I haven kan vi höre klokken der signalerer at bommen går ned ved overskäringen. Det er faktisk ret hyggeligt. Men som man ser er der höjt hegn ud mod sporet. Og jeg har ikke små börn. Uden det ville jeg ikke bo her. Til gengäld springer katten gerne ude på sporet :brok:

Image
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by CXEC »

Orv det er tæt på! Er det den der kæmpe kasse med rødt tag på? Hvis ja, ser den FED ud.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by udlandet »

Ja, det er den. Ja det er tät på. Men havde jg ikke hegnet og store börn havde jeg som sagt ikke boet her. Men stöjen er intet problem, det er bare hyggeligt med toget.
Céleste wrote:Orv det er tæt på! Er det den der kæmpe kasse med rødt tag på? Hvis ja, ser den FED ud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by CXEC »

Hvor i udlandet, Sverige(?), holder du til?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by udlandet »

I en fläkke der hedder Rydsgård. 17 km för Ystad
Céleste wrote:Hvor i udlandet, Sverige(?), holder du til?
Post Reply