Hvis man skulle købe et dødsbo?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by mariaw »

Er der så noget særligt man skal være opmærksom på?

Jeg har kig på dette:

http://www.danbolig.dk/privat/sog-bolig ... &address=højes ris 7&searchtype=1

Noget virkelig gammelt lort der skal laves fuldstændig i stand.. Fremtidsplanerne kunne måske være at rive lortet ned og bygge et nyt træhus..

Beliggenheden er super super fin til mine ønsker, prisen kan presses da de gerne vil have et bud, det har stået til salg i knap et år, og vigtigst, der er fint med jord til, så man kan have hesten derhjemme (+ alle de andre man med tiden får avlet og købt til) :anonym:

Jeg har omgangskredsen fyldt med håndværkere, så der er nok at trække på. Men jeg er bange for at blive overrasket over fx lovgivninger, regler, byzone vs landzone osv., så hvis I har nogle obs-punkter, vil I så ikke lige sige til? (eller evt. udpensle lidt mere end bare "til" :linski: )
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by mariaw »

Altså Ped, prisen skal sq da også ned på!!! :loneb:

Hvis nu man kunne få prisen et par 100.000 eller tre ned, og så simpelthen rive lortet ned og bygge et træhus..? Så har du en grund på knap 40.000 kvm med et nybygget træhus på ca. 130 kvm for 2 mio?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by CXEC »

Hmmm, 3 etager - dem kan jeg ikke se :anonym: men ellers hvis du kan få prisen ned i et ordentligt leje og så videre OG du retter henvendelse til kommunene for at høre om der ER restriktioner på så kan det da ende med at du har en god grund til at bygge på......
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by Lone Beck »

Der er ingen garanti på noget som helst, når man køber et dødsbo, men det kan jo være lige meget, hvis du vil rage bygningerne ned.

Du skal tjekke lokalplanen for området.
Det kan du gøre på...hmmm... hvad hedder det nu? :ehh: ... noget med plan... prøver lige at hitte det :ide:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by Lone Beck »

Her:

http://kort.plansystem.dk/

Det er skidebesværligt... :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by xtiny »

Dødsbo var førhen "købt som beset"- dvs ingen garanti for, at el-arbejdet fx er lovligt. Det gjaldt for vores knaldhytte (og der var spor af kortslutning inde i en væg!). Jeg mener dog, at reglerne er anderledes i dag.

Når jeg vinder stort i Lotto- skal vores rages ned. Eller ombygges (så skal det også være en stor gevinst).
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by mariaw »

Så kom der skår i glæden :vader:

Der ligger en togbane (svendborg - odense banen) ca. 100 m. fra stuehuset.. (jeg er jo efterhånden godt døv, så jeg kan være ligeglad, men det er ikke så sikkert at en kommende mand eller børn vil være så ligeglade med lyden. Omvendt er det jo et spørgsmål om tilvænning? :ehh: )

Nå, men yderligere så er det min venindes mors onkels hus, så det er slet ikke et dødsbo har jeg så fundet ud af.

Men hvad er det jeg skal tjekke i lokalplanen? Har været inde og kigge på dit link Lone, og søgt adressen frem. Der popper noget op med vindmøller i den lokalplan der er for matriklen, men umiddelbart ligner det ikke at de rligger vindmøller på matriklen? Derudover står der at ejendommens fremtidige status er i landzone..
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by misssophie »

dobbeltcheck med kommunen ang landzone/byzone,- de kan jo godt finde på ændre sådan noget alt efter hvor meget jord der hører til ejendommen

check om ejendommen kan forsikres

check om evt. oliefyrsbeholder er godkendt eller skal udskiftes.
dette bør man ikke sidde overhørig, da forsikringen ellers ikke vil dække, og ved evt. utæthed kan det koste halve og hele mio at rense jorden efter en lækage

hvad med vandledninger, kloaknet, fjernvarmepligt?

hvem ejer og har vedligeholdelsespligten på vejen ind til gården?

det kan være jeg kommer i tanke om mere senere...
Misssophie
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by MetteboDeluxe »

Neeeej hvor er der ellers bare et super chamerende sødt hus :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvis man skulle købe et dødsbo?

Post by 99E »

Nu har jeg ikke set annoncen...
Tjek tilstandsrapporten.
Tjek hvor tæt vindmøllerne er på.
Tjek naboerne. Er der nogen fabrikker, nederen ting, noget som larmer eller lugter?
Sæt dig (eller rettere: En, der kan høre) ud i haven og tjek støjniveauet. For jo, man vænner som regel sig til det - men det er ikke sundt og det kan gøre det uudholdeligt at have åbne vinduer om sommeren. Tjek hvor ofte der kører tog forbi. Jeg gad ikke bo så tæt på toget...

Tjek jordbunden: Vil du kunne undgå mudder, skal du bruge penge på underlag/stabilgrus/...? Skal det lægges om? Skal du selv dyrke grovfoder? Hvad koster det?
Skal der bygges stald/renoveres staldbygninger?

Hvordan vil det se ud med at sælge det igen?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply