Vægttab og bmi

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
PiaK

Vægttab og bmi

Post by PiaK »

Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at smide de sidste 6 kg så mit bmi ryger ned på de 19 -20 stykker hvor jeg har det godt.

Nærmest uanset hvad pokker jeg gør synes jeg min vægt ligger ret stabilt og mit bmi ligger på de der 22- 23 stykker :ked:

Har I et fif til at lige få de sidste kg med? Det er da drønfrustrerende at det skal være SÅ sejt. Jeg har ellers klaret at smide de første 10 kg jeg tog på under min graviditet sådan rimeligt, men de sidste hænger sgu ved... :mettebo:
PiaK

Re: Vægttab og bmi

Post by PiaK »

Jeg gider da ikke være en str. 38 når jeg har så meget lækkert tøj i str. 36! :atengstedt:

Desuden er der det mere seriøse svar :-) Jeg har sådan en ledsygdom + gigt, jeg har faktisk rigtigt meget mere ondt hvis jeg vejer 64 som nu, kontra 58 som 'normalt' der er tydelig forskel, det er altså af helbredsgrunde :-?

Jeg er slet ikke bygget til at veje over 60! Det bliver bare flæsk :doed: og jeg gider ikke slæbe rundt på 'dødvægt'
aribeth

Re: Vægttab og bmi

Post by aribeth »

så lad være med at æd i en periode!


Eller få en fedtsugning!
PiaK

Re: Vægttab og bmi

Post by PiaK »

smukke-ped wrote:Det der med ikke at spise, det virker nok ret effektivt....men det blir' nok kedeligt i længden.


Jep og slår stofskiftet i stykker, jeg vil jo gerne sådan, fungere og holde vægten fremadrettet :linski:
aribeth

Re: Vægttab og bmi

Post by aribeth »

ja... men hvis man VIL tabe sig så er det vel lige meget om det er kedeligt?

Det er jo for sundheden og såen kan du nok forstå Ped... så er det vel ok at det er lidt kedeligt?
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Vægttab og bmi

Post by MinnaN »

Op med forbrændingen og op med indtag af de sunde ting. Masser af gode fibre der giver mæthedsfornemmelse, masser af vand, sex, mad der er lavet med krydderier, motion. Kost står for 80 procent af det man vil tabe, motion står for de sidste 20 procent.
Hvis du har lyst til chokolade, så nyd det og ikke bare kast det i gabet. Drop noget af det usunde, men gør det i små skridt, så dit hoved kan følge med. NYD maden.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
PiaK

Re: Vægttab og bmi

Post by PiaK »

MinnaN wrote:Kost står for 80 procent af det man vil tabe, motion står for de sidste 20 procent.
H



Okay? Jeg troede da motion talte for meget mere... Taget til efterretning.

Tak Minna!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Vægttab og bmi

Post by Ms Strangefield »

Jeg har de sidste to uger afskyet alt hvad der hedder sukker og hvidt brød, med undtagelse af en lille kage i søndags.
Til gengæld har jeg spist godt med rugbrød til frokost, masser af frugt, vand, skært kød og grønsager. De første dage var slemme, min krop KRÆVEDE noget sødt. (længe leve tørrede dadler) Men det er gået over.

Det har resulteret i at jeg har tabt 2 kg!!! :jeanie: :jeanie:


Desuden har det den fantastiske effekt at jeg kan klare mig med en times mindre søvn om natten, og jeg har ikke ømme fødder, ankler og knæ om morgenen, hvor jeg er noget hurtigere ude af sengen end normalt.


2 kg mere så er jeg der hvor jeg vil være. :rat: Og ALDRIG mere skal jeg være afhængig af sukker. NEVER!


Mon ikke du skal have gang i spadserskoene og få slidt poterne af Bazooka, eller måske noget andet let motion, vil give de sidste par kg sparket?


Hvis man er vant til at være en pind, så kan de 5-6 ekstra kilo, være mindst ligeså irriterende som de 30 -40 ekstra andre må døje med, omend ikke helt så sundhedsskadelige.


Lene
aribeth

Re: Vægttab og bmi

Post by aribeth »

pas nu på med for meget motion når nu du har gigt og ledsygdom!
PiaK

Re: Vægttab og bmi

Post by PiaK »

Præcis Strangefield!

Nul sukker (av :oeje: ) tæller lakrids som sukker??? Jeg elsker piratos :anonym:
Post Reply