Vægttab og bmi

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Vægttab og bmi

Post by MinnaN »

Det var så lidt. Du kan jo motionere alt det du vil, men hvis du stopper det samme i hovedet, så er det jo lige meget. :linski:
Jeg har ændret kost hos Erik og jeg. Resultat? 1 buksestørrelse (snart to) hos mig, Erik er blevet slank, han har nemlig mistet sin "dunk" OG dobbelthage (omkring 20 kg).
Selvfølgelig skal man have sin forbrænding op, men det kan gøres på andre måder. :linski:

Jeg spiser ikke særlig meget aftensmad, drikker en masse vand og the, har droppet colaen (det holdt hårdt), spiser mere frugt og grønt og drikker en lækker the om aftenen, hvis jeg blir lækkersulten. Jeg spiser en god morgenmad, en masse frugt og grønt i løbet af dagen og en rigtig god frokost, der holder mig mæt til aftensmaden. Ingen pizza eller burger til mig, så hellere rugbrød. Cola er bandlyst til lørdag og søndag, hvis jeg har lyst. Det har jeg sjovt nok ikke så meget mere. To daglige vitaminpiller og mine fiskeolier.
Det er ikke så svært, så længe du gør det i DIT tempo. For mig tog det omkring 1 år og det er ikke altid det holder helt som goden prædiker i rundkredsen. :linski:

Jeg går fra Herlev Hospital til Herlev Station hver dag fra arbejde. Det tager omkring 20-30 min i et højt tempo. Det er dejligt, jeg får blæst arbejdet ud af hovedet og røde kinder. Planen er at tage cyklen til foråret (lige om snart).
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Vægttab og bmi

Post by MetteboDeluxe »

PiaK wrote: tæller lakrids som sukker??? Jeg elsker piratos :anonym:


Ih Pia tag dig nu sammen... Sukker er hvidt og lakrids er sort. Det er da overhovedet ikke det samme :ehj:

Hold dig fra ting der er hvide som sukker, for eksempel hvidt brød, fløde og mayonnaise, så skal du nok tabe dig.

Slankeguruen har talt :respekt:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Vægttab og bmi

Post by Ms Strangefield »

PiaK wrote:Præcis Strangefield!

Nul sukker (av :oeje: ) tæller lakrids som sukker??? Jeg elsker piratos :anonym:



Ingen lakrids, ikke for mit vedkommende. Det er for tæt på kategorien "slik".

De første 2 -3 dage fik jeg det pænt underligt over middag, der hvor jeg plejer at SKULLE have min cola, eller mine 2 pølsehorn, eller en lille kage.... Sådan lidt svimmel og rundforvirret, men det gik over. :linski:


Lene
PiaK

Re: Vægttab og bmi

Post by PiaK »

Minna:
Jep, jeg GLÆDER mig også til jeg kan komme i gang med at gå igen, sneen skal bare lige skride. Før den kom, gik jeg en del og det i temmelig rask tempo. (der smuttede de 14 kg jo også i en ruf)

Det er jo vigtigt med rimelig muskelfylde når man har den ledsygdom, som jeg. Idet musklerne virker som støtte til dårlige led. :askepot:

Så går det sgu ikke bare at sidde på sin f*de røv hjemme i sofaen og finde på undskyldninger :viben: imens man bare tager det ene kg på efter det andet :linski:

Ih Pia tag dig nu sammen... Sukker er hvidt og lakrids er sort. Det er da overhovedet ikke det samme
:jeanie: :jeanie: :jeanie: Fantastisk!

Strangefield :lea: Lakrids er ikke slik! Det er *øh* et grundstof! :lea:
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Vægttab og bmi

Post by MinnaN »

Jeg kender det godt. Min motivation er også virkelig kommet efter jeg har fået min diagnose med protusion mellem 3.- og 4. lændehvirvel og kronisk bækkenløsning. Jeg gider fandme ikke være en tyk trunte resten af mit liv. Så nu er jeg vist nok en str 46 i ridebukser og str 48 i bukser. Nu får vi se, jeg mener helt bestemt jeg har tabt mig mere end det. Jeg VIL ned i en str 40-42 (og et par pikeur ridebukser).
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

Re: Vægttab og bmi

Post by aribeth »

Så vil det være lidt som at køre Seat...den er grim og træls....men god for økonimien og så må man bide det i sig


Nemlig!
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Re: Vægttab og bmi

Post by Anders »

Jeg vil give Minna helt ret.. Kostomlægning kan gøre rigtig meget.
Jeg har smidt godt 16 kg på 5 måneder ved nogle små ændringer:
Mindre junk, mere varieret mad og så er sodavand droppet for det meste (og det i gin'en tæller ikke :hhansen: ).

Der er ikke noget der er egentlig bandlyst. Hverken hvidt brød, sodavand, junk eller andet.
Der er ikke noget af det jeg savner. Jeg spiser godt hver dag. Og det er ikke fedtfattig mad eller salater. Det kan ligeså vel være flødesauce, bacon eller lign. Det er bare lidt med tanke på hvordan det bliver lavet og hvilke råvarer der er brugt - og så en smule på fordelingen af de forskellige ting.

Et godt eksempel: Hvis man laver en god, smagsfuld sauce, så spiser man ikke så meget af den - for det er der ikke "behov" for..
- A
aribeth

Re: Vægttab og bmi

Post by aribeth »

bla bla bla... æd dog noget mindre og lav noget mere... hvor svært kan det være?!


Og jeg laver i øvrigt altid gode og smagfulde sovse og æder i øvrigt masser af det... for det smager sgu da godt! man gider da ikke spise meget af det der ikke er smagfuldt?! Hvad mener du egentlig Anders?
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Vægttab og bmi

Post by MinnaN »

Sovs?? Det kommer an på, hvordan den er lavet.. Mine blir som regel jævnet med kartofler/gulerødder/løg og ribsgele (tak Katrine for det tip). Den ryger lige ned i løgneren og passer mere eller mindre til alt. Skal det være guf, blir det rødvinssauce med fløde og hele svineriet.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Vægttab og bmi

Post by LoneR »

Jeg spiser kun sovs til jul. til gengæld ophørte jeg at kalde det sauce, da jeg stoppede mit frankofile flip i 3. g.

Man kan sagtens tabe sig af at dyrke sex - men det kræver jo, at det varer længere end de gennemsnitlige 2 minutter.
Har jeg fortalt, hvor tynd jeg er blevet :hhansen: , siden jeg fandt min kæreste :hhansen: :hhansen: - God sex løser mange problemer, blandt andet ophører man at bruge tid på at studere sig selv og bekymre sig om kilo og påklædning og den slags.
Dette kan man også opnå, hvis man lissom finder tilstanden: selvtillid.

Anyway - den bedste kur mod at blive for fed er at lade være at spise mere end man har brug for.
Al det der med cola og slik og hvidt brød - æder I virkelig den slags ( og sovs)?? :opkast:

Lone - den Hellige
Post Reply