Sådan én her

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Sådan én her

Post by HHansen »

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/groonirisk_carduelis_chloris

kommer der hver morgen og sidder i en busk udenfor mit vindue :heidio:

Det er vældig hyggeligt. der sidder den og spiser gamle indtørrede bær :opkast: Men det er vel ok når man er fugl...

De er nu så kønne de der grønirisker...

Jeg spekulerer på om fugle har sådan en fast rute? Grønirisken kommer altid tidlig morgen. Senere kommer spurvene og nogen gange solsorte. Men de er her ikke på samme tid...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Sådan én her

Post by Lone Beck »

Jeg ved ikke noget om fugle, men jeg har en fin, lille rødkælk i stalden denne vinter. Det er hyggeligt :elsk:

Og udenfor stalden kommer der altid to krager og en fasankok og lader sig fodre med havre. Når de store fugle ikke er der, kommer der en lille flok mindre fugle, som jeg ikke har fået artsbestemt endnu. De store og de små er der aldrig samtidig, så det kan godt være de har indgået en eller anden overenskomst om fodertider :ehh:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply