Mit første kasettebånd !

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Mit første kasettebånd !

Post by Intunia »

Jeg husker klart og tydeligt, da jeg i starten af firserne fik mit første kasettebånd !
Det var med Rock steady crew
http://www.youtube.com/watch?v=c4J-EVxMcd0
Det var noget helt andet end de sange med gnags og tv2 der blev spillet i radion.

Kan du huske dit bånd/plade/spolebånd du fik ?
:heidio:
bla bla bla
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Mit første kasettebånd !

Post by HHansen »

I 1971 fik jeg min første kassettebåndoptager.
Men de bånd jeg fik dertil var nogle blandede jeg selv sammensatte og det var stærkt præget af mine store søskendes musiksmag, så det var Walkers, Sweet, Slade, Osmonds osv...
I mange år havde jeg mest blandede bånd, min far optog Hej P3 på spolebånd, og så kunne jeg i ro og mag høre udsendelsen igennem og kopiere de numre jeg ville have over på mine kasettebånd.
Det gjorde at jeg sjældent havde lyst til at købe et helt bånd med en kunstner, jeg havde jo allerede de numre der var populære.

Jeg tror BoneyM var de første jeg sådan rigtig købte noget af selv - der har jeg så også købt alle pladerne :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
aribeth

Re: Mit første kasettebånd !

Post by aribeth »

kim larsen! midt om natten!


jeg havde sådan en lille båndoptager med håndtag... og der sad et klistermærke jeg havde fået ved tandlægen på den!

Jeg har vel været... 5-6 år!



Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Mit første kasettebånd !

Post by Lone Beck »

Jeg kan ikke huske det, men det har helt uden tvivl været Abba - Abba var gud i 1970'erne :respekt:

Men ellers havde jeg ligesom HHansen fortrinsvist blandede bånd med musik optaget fra Hej P3. Gud, hvor man hadede studieværterne, når de skruede ned for musikken og snakkede midt i et nummer, man var ved at optage :mettebo:
Ren sabotage :ond:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Mit første kasettebånd !

Post by HHansen »

Lone Beck wrote:Gud, hvor man hadede studieværterne, når de skruede ned for musikken og snakkede midt i et nummer, man var ved at optage :mettebo:
Ren sabotage :ond:


Ja der var bare ikke noget værre! :brok:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Mit første kasettebånd !

Post by Intunia »

Jeg kan også godt huske de dumme radioværter, når jeg optog sange på kasettebånd,fra øh p4 tror jeg det var, om søndagen med Tine Bryld.
Hendes stemme vil jeg iøvrigt altid kunne genkende.
bla bla bla
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Mit første kasettebånd !

Post by Anja »

Ja, det var med..... ikke Cindy Lauper men - arrrgh en der sang lidt lige sådan... Tracy tracy...
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Mit første kasettebånd !

Post by Intunia »

chapman !
bla bla bla
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Mit første kasettebånd !

Post by Anja »

Tracy ullmann tror jeg det var...
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Mit første kasettebånd !

Post by Intunia »

bla bla bla
Post Reply