Den bortpløjede skelpæl

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Den bortpløjede skelpæl

Post by xtiny »

Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet om den herinde?
Hvad gør man?

Jeg var ikke sikker i efteråret, om min skelpæl var væk- men nu har jeg været oppe i hjørnet og skåret busken helt ned. Nope. Jeg mener også, den stod på ydersiden af hegnet, som har fået et gevaldigt tryksejsten.

Plovmanden har derefter lagt en håndboldstor sten i inderste plovspor, så han ikke går på igen.

Han har pløjet 10 cm fra mit hegn, der er godt kvast.

Nu er hegnet ligegyldigt, jeg er ved at fjerne det. (Det er noget gammeltlårt) Men jeg vil ikke betale for en ny skelpæl/opmåling. Jeg kontaktede grundejer, da jeg opdagede det, og han spassede meget ud: Jeg kunne da føre sag- hvis jeg havde råd!

Men hvem kontakter jeg så nu, hvor jeg er HELT sikker på- den er væk?

Kommunen?

Hegnssynet?

Hvem?

Jeg var ikke helt sikker i starten, da det er ca. 10 år siden, jeg så pælen- og den kunne jo stå i hjørnet dækket af den busk, jeg nu har skåret helt ned.

Der er ingen skelpæl- på nogen af hegnets sider- I dét hjørne!

Jeg ringede til dem- igen.

"Og hvad vil du så gøre ved det?"- "Hvad skal vi gøre ved det?"

Ja- betale bøden og få den skelpæl anbragt?

Jeg tilbød at skrive et brev- med en rimelig tidsfrist.

Eller sad hun: Hvad skal vi gøre?

Mig, ja det ved jeg ikke, men det koster 6000 kr at fjerne en skelpæl. Hun: Så har du sat dig ind i det! Hvad skal vi gøre?


Det er lige før jeg foretrækker manden, der mente, jeg skulle føre sag- og se om jeg havde råd til det! Og i øvrigt babblede om garagen (opført 15 år FØR vi købte huset), der er for tæt på skel. Den er i BRF-papirerene, så jeg er ret sikker på, den er opført MED tilladelse. Hvis ikke- han haft 25 år at gøre indsigelse i.

Som om det handler om, hvor rig man er?
Skal jeg finde mig i, at min grund bliver plovamputeret efter salamimetoden?

At det gamle hegn er kvast, det er ligemeget. Men de bør sgm holde afstand til skel.

Mind you- han er bedemand.
Jeg vil hellere dø end at blive bisat af ham!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Den bortpløjede skelpæl

Post by Deerhunter »

Først og fremmest tager du en dyb indånding Xtiny, for du har flere muligheder for at få ret uden at pantsætte hverken nørden eller alle kattene.

1: Bank nye hegnspæle en halv til en hel meter inde på idiotens grund. Når han så brokker sig, siger du bare: “Bevis det eller før retssag”.

2: Anmeld ham til teknisk forvaltning i din kommune for at have fjernet skelpælen. Påstå vedholdende at skellet går hvor han pløjer nu, og det er ham der med sine maskiner har pløjet alt op. Forlang overfor kommunen, at de pålægger naboen at bringe skellet i overensstemmelse med din dokumentation.

3: Anmeld til dit forsikringsselskab, at din nabo har påført skader på din garage, hegn (fortsæt selv listen). Meddel desuden at du forventer dit forsikringsselskab fixer det fornødne med naboen uden yderligere besvær for dig.

Uanset hvilken model du vælger - og de kan sagtens kombineres, skal du aldrig indgå i en dialog. Alle indvendinger fra din nabo afvises kategorisk med et “vås” eller “sludder. Dette er vigtigt for ikke at signalere vaklen eller mulighed for forlig.

Jeg formoder du har dokumentationen i orden. Derfor kan du tillade dig at være iskold og kun acceptere det rimelige mål du fra start har sat dig - at få bragt skellet tilbage som loven foreskriver.

Ved at blande kommunen ind i sagen, har du en gylden mulighed for virkelig at kaste grus i maskineriet, men spil dine kort klogt og lad ikke følelserne få overtaget. :hhansen:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Den bortpløjede skelpæl

Post by xtiny »

Det kan du sagtens sige- sig mig kender vi hinanden? :linski:

Jamen, jeg er lutter temperament, jeg har dog lært at beherske det. Sådan da.

Ja- kommunen.

Og forsikringen... Men de fik em tømrer ud som udbedrede skaden på garagen- udefra. Hvad han ikke kunne se- er at fodremmen er flækket. Det burde være udbedret, men tømreren kom så og lavede det, vi var hjemme- men han bankede ikke på døren!

Hegnet- kan vi vel ikke få erstatning for. Det er som sagt gammelt og mørt i træet. At de engang har trukket stålhegnet flere meterud på marken (det er fårehegn med kyllingtråd i bunden)- det har lagt sig- nogen steder.

Han har bortforpagtet jorden-og det er dem, der kører for tæt på.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Den bortpløjede skelpæl

Post by xtiny »

Røde øren!

Han kom sørme uanmeldt i går med en mand med en skovl. Og så fandt vi skelpælen- der er godt er trykket- og lå under en sten. Jeg går da ikke og vender marksten, men jeg burde gøre det, for her er ekstremt få sten i en god størrelse. (Til stendige og sådan...). Jeg har gravet to op i haven i str mindre end en håndbold.å jeg går udfra de selv har lagt den, da de pløjede- for ikke at gå tæt på skel.

Men- nu er lovene om pløjning til skel vist fra før de rigtig store maskine kom til!

Jeg sagde undskyld. Men han hører ikke efter: Jeg sagde TRE gange at jeg var ved at fjerne det gamle hegn, og fik en slutkommentar om, at han jo også kunne brokke sig, da mit hegn hælder ud over hans grund.

Han HØRER bare ikke efter. Og jeg er bange for ham, da han først spassede meget ud.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply