vi er sgu ved at være de gamle!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by Lone Beck »

Det er faktisk altid, når bølgerne går højt, at der er flest aktive, og det er også i de perioder, der kommer flest nye brugere til :hhansen:

Jeg har et forsigtigt bud på hvorfor (og hak nu ikke en jernstrigle i hovedet på mig): Jeg synes, at der er en tendens på såvel HD som Tærten til, at der er mere respons på skriverierne - uanset om ordene kommer fra en af de kendte eller en af de nye og ukendte. Altså mere ping-pong og en større vilje til at ville skrive sammen med også dem, man ikke kender.


Det er helt sikkert en rigtig iagttagelse. Og du ville have gjort den samme iagttagelse på strigler i den første tid. Det er den der enorme entusiasme alle er grebet af, når man skaber noget nyt, tror jeg. Jeg har i hvert fald set det samme på alle de nye fora, jeg har kigget på, og sådan var det altså også her. Man jubler over hver en ny bruger og hvert et nyt indlæg. Prøv at gå tilbage til de første sider og se :linski:


Og så bliver det hverdag... :hhansen:
Eller: Siden har vi utallige gange oplevet at nye er kommet til, har harcelleret over HN og jublet over vores ytringsfrihed, hvorefter de er blevet stødt over et eller andet, og har raset over vores ytringsfrihed - og er trukket andre steder hen :ehj:

Det er selvfølgelig helt i orden - men vi bliver vel efterhånden lidt mere afventende og reserverede. Det synes jeg egentlig OGSÅ er i orden :ide:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by KatieKat »

Jeg har tænkt lige over det der med de aktive brugere. Jeg er sikker på at det Lone siger er rigtig. Der er altid meget aktivitet i starten og ballade udløser også tit mere aktivitet. Jeg tror bare at der er en anden ting der også spiller ind. Nogen jeg faldt over mens jeg sad og undersøgte alle de her nye fora for at se om jeg havde lyst til at lege med på nogen af dem.

Jeg tror ikke som sådan at der er uvildighed til at svare nye brugere herinde. Jeg tror folk bliver svaret hvis andre brugere har noget at sige. Uanset om man er ny eller gammel. Jeg lavede fx en tråd i går med et link til en video som jeg syntes var sjov. Jeg fik stort set ikke noget respons på det og det havde jeg heller ikke ventet. For hvad skal man sige? Hihi, den var sjov?
Det ser jeg ofte på de nyere fora. Folk svarer bare for at svare. Skriver at nu har de set det link og det var vel nok godt. Skriver selv hvis de ikke har en mening om det diskuterede emne bare for at sige at de ikke ved nok til at have en mening, men i øvrigt er enig med den eller den.

Sådan noget aktivitet er for mig at se rasende ligegyldigt. Ja, det ser ud som om der sker en hel masse, men jeg vil hellere bytte 50 af den slags ligegyldige indlæg for et virkeligt læseværdigt indlæg hvor skribenten har noget på hjerte.

Jeg tror der blandt de fleste brugere herinde er lidt større selvkritik over hvad man lukker ud. Man vil gerne sige noget vigtigt hvis man skal sige noget. Eller i hvert fald bidrage med et eller andet.
Jeg for min del værdsætter denne tendens. Jeg har ikke uendelige mængder af tid til at sidde og læse på strigler, så jeg vil meget hellere have kvalitet frem for kvantitet.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by HHansen »

Jeg tror du har ret der KatieKat. :askepot:

Herinde svarer man sjældent bare for at svare..

Jeg har også kigget på de andre fora men føler ikke umiddelbart trang til at frekventere dem. Kan se at jeg hurtigt vil komme til at bruge ALT for meget tid på frugtesløse diskussioner som bare vil irritere mig :hhansen:

Men det kan da være jeg kigger med lidt - og jeg har det da også sådan at hvis nogen et andet sted spørger om noget som jeg synes jeg har relevant input til, så melder jeg mig da ind og svarer. Men lige for tiden synes jeg ikke at jeg har tiden og overskuddet til at være et sted hvor jeg vil komme til at diskutere bare for diskussionens skyld.

Det sker sjældent for mig her på Strigler :jeanie: Så der kan jeg jo roligt hænge ud.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by kamber »

KatieKat wrote:Sådan noget aktivitet er for mig at se rasende ligegyldigt. Ja, det ser ud som om der sker en hel masse, men jeg vil hellere bytte 50 af den slags ligegyldige indlæg for et virkeligt læseværdigt indlæg hvor skribenten har noget på hjerte.


Det kan vi ikke blive uenige om (men det var måske heller ikke HELE min pointe.

Derudover har vi jo så heller ikke den der gigantiske kramme-smiley herinde. :hhansen:
Et in arcadia ego
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by KatieKat »

kamber wrote:Derudover har vi jo så heller ikke den der gigantiske kramme-smiley herinde. :hhansen:


Nej heldigvis. Er der noget meget mere træls og ligegyldigt end en tråd hvor halvdelen af indlæggende udelukkende indeholder en eller flere af dem?
Den slags tråde har jeg set på andre forumser og jeg bliver hver gang så glad for at den ikke er herinde.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by kamber »

KatieKat wrote:
kamber wrote:Derudover har vi jo så heller ikke den der gigantiske kramme-smiley herinde. :hhansen:


Nej heldigvis. Er der noget meget mere træls og ligegyldigt end en tråd hvor halvdelen af indlæggende udelukkende indeholder en eller flere af dem?
Den slags tråde har jeg set på andre forumser og jeg bliver hver gang så glad for at den ikke er herinde.


Just præcis :linski:
Et in arcadia ego
User avatar
Vicks
Posts: 213
Joined: Sun 9. Mar 2008 19:31

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by Vicks »

Altså jeg har virkelig forsøgt at få min mojo på over strigler, men er hver gang nået frem til samme resultat. Det keder mig :-)

Helt vildt - desværre. Der kan være nogle super interessante snakke fra tid til anden, men det er godt nok undtagelsen mere end reglen, og så er der nogen fantastiske skribenter, men de er desværre også i fåtal. Så kort og godt - Strigler, keder mig bare...

Men jeg kigger tit og ofte ind forbi, og jeg læser også gerne, men min umiddelbare fornemmelse og erfaring er, at med mindre jeg svarer i et indlæg som dette eller noget andet der vedrører andre forummer, så bliver indlægget ganske enkelt ikke læst. Så er det måske mig der er kedelig :minna: Men ikke desto mindre :linski:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by HHansen »

Vicks wrote:Altså jeg har virkelig forsøgt at få min mojo på over strigler, men er hver gang nået frem til samme resultat. Det keder mig :-)

Helt vildt - desværre. Der kan være nogle super interessante snakke fra tid til anden, men det er godt nok undtagelsen mere end reglen, og så er der nogen fantastiske skribenter, men de er desværre også i fåtal. Så kort og godt - Strigler, keder mig bare...

Men jeg kigger tit og ofte ind forbi, og jeg læser også gerne, men min umiddelbare fornemmelse og erfaring er, at med mindre jeg svarer i et indlæg som dette eller noget andet der vedrører andre forummer, så bliver indlægget ganske enkelt ikke læst. Så er det måske mig der er kedelig :minna: Men ikke desto mindre :linski:


Men hvorfor?

For når jeg umiddelbart kigger ind på tærten - og da jeg kiggede på HD så ser jeg ellers kun samme type tråde... Der er bare ikke helt så mange her nu.. men der er da samme type.. de fleste intetsigende og smalltalk, og engang imellem noget med mere kød på.

Og hvad betyder
at få min mojo på over strigler
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Vicks
Posts: 213
Joined: Sun 9. Mar 2008 19:31

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by Vicks »

HHansen wrote:
Vicks wrote:Altså jeg har virkelig forsøgt at få min mojo på over strigler, men er hver gang nået frem til samme resultat. Det keder mig :-)

Helt vildt - desværre. Der kan være nogle super interessante snakke fra tid til anden, men det er godt nok undtagelsen mere end reglen, og så er der nogen fantastiske skribenter, men de er desværre også i fåtal. Så kort og godt - Strigler, keder mig bare...

Men jeg kigger tit og ofte ind forbi, og jeg læser også gerne, men min umiddelbare fornemmelse og erfaring er, at med mindre jeg svarer i et indlæg som dette eller noget andet der vedrører andre forummer, så bliver indlægget ganske enkelt ikke læst. Så er det måske mig der er kedelig :minna: Men ikke desto mindre :linski:


Men hvorfor?

For når jeg umiddelbart kigger ind på tærten - og da jeg kiggede på HD så ser jeg ellers kun samme type tråde... Der er bare ikke helt så mange her nu.. men der er da samme type.. de fleste intetsigende og smalltalk, og engang imellem noget med mere kød på.

Og hvad betyder
at få min mojo på over strigler



Jeg mente bare at jeg havde forsøgt at finde det fantastiske og fede i strigler.dk mere end én gang :-)

Og hvorfor det andet er federe for mig? Jeg vil da gætte på at det er grundet de mennesker der er derinde... Der er mange jeg holder af og kan lide at skrive sammen med. Havde jeg været med på strigler siden starten havde det sikkert været det samme blot omvendt.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: vi er sgu ved at være de gamle!

Post by KatieKat »

Vicks wrote:Men jeg kigger tit og ofte ind forbi, og jeg læser også gerne, men min umiddelbare fornemmelse og erfaring er, at med mindre jeg svarer i et indlæg som dette eller noget andet der vedrører andre forummer, så bliver indlægget ganske enkelt ikke læst. Så er det måske mig der er kedelig

Se det er netop det her jeg mener. Hvorfor tror du ikke at dit indlæg bliver læst? Fordi ingen svarer på det? Muligvis er det bare fordi ingen har noget at tilføje eller ingen er uenige.

Sådan er vi så forskellige. Jeg foretrækker at folk ikke svarer hvis de alligevel ikke har noget at sige, mens andre måske godt lige vil have at folk lige siger at nu har de læst hvad jeg skriver. Det er måske i virkeligheden det der i øjeblikket er forskellen på Tærten og HD og hvad de ellers hedder og strigler. Det er måske nemmere at føle sig overset herinde. Os gamle hærdede som har været her en evighed og elsker strigler ved at hvis man vil være sikker på respons herinde, så skal man skrive noget særligt. Præsenterer man ikke en mening eller lægger op til en debat, så bliver man muligvis ikke svaret... men det betyder ikke at ingen har læst ens indlæg. Det betyder bare at man skal tænke lidt mere over det man gerne vil sige.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply