At gå offenligt...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

At gå offenligt...

Post by Tukær »

Altså, jeg har jo denne her sygedagpenge sag, ved Viborg kommune, som jeg føler er gået "lidt" i hårdknude...

Flere har spurt mig hvorfor jeg ikke skriver et læserbrev til avisen m.m. (der er jo snart valg!!)

Men har jeg virkelig lyst til at alle... naboen, dem nede i byen, og her rundt omkring, skal have mulighed for at læse at jeg, vi, os alle 3... har ADHD :hva: og er på r...., hvis kommunen ikke snart finder ud af at jeg er berettetig til en dagpenge forlængelse... :-?

Som sådan er jeg ikke flov over at være ADHD'er, men mange ved jo meget lidt om dianosen, og jeg har det derfor bedst med at sige det til folk personligt, så jeg kan forklare det.
Og så er der jo dem, jeg "bare" ikke siger det til, da jeg ikke gider at diskuter om det er en ny mode at kalde sig det...

At Mikkel har ADHD, ved de fleste her omkring, efter som han bliver hendtet i Taxi hver morgen og kørt til hans special klasse.
At Kim også har ADHD, ja, det mangler vi stadig papier på (han venter på at blive udredt), og det er der nok ikke så mange der ved, og dog, kender de lidt til ADHD, så vil de nok ikke være i trivel...

Men det der med at stå frem offenligt, det er jeg hvis bare ikke klar til, og hvor meget hjælper det også, i bund og grund ??

Ville i "turer" at stå frem offenligt, med noget personligt ?

Hilsen
Annette
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: At gå offenligt...

Post by Jillow »

Ja det ville jeg godt turde gøre, hvis det kan redde familien og det man ellers har kær, så skid hul i hvad andre siger og mener... Du tør skrive om det herinde, så hvorfor ikke ude i samfundet, hvad er forskellen... Jeg ville personligt stole så meget på min egen dømmekraft og livs indhold at det godt kan bære sådanne ting.

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: At gå offenligt...

Post by Intunia »

Nej jeg ville nok ikke gå offentligt med sådanne ting.
Jeg ville nok forsøge at løse knuden på anden vis med kommunen.

Jeg ved ikke hvad det indebærer at have ADHD, men jeg har da hørt betegnelsen før.
bla bla bla
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: At gå offenligt...

Post by Lone Beck »

Umiddelbart vil jeg sige nej - fordi mange ikke "tror" på ADHD og lignende diagnoser. Mange vil hæfte sig ved, hvor meget du kan arbejde med dine heste, og konkludere, at du ikke gider arbejde.

Omvendt: Kan du forklare det, så folk forstår både diagnosen og sagen, kan det skam være et udmærket virkemiddel. Du kan også risikere at blive tiet ihjel. Men så har du i det mindste fået sat ord på din frustration, og det vil sikkert være dig til hjælp, når du skal slås med systemet.

Du kan jo prøve at skrive et læserbrev (husk at tjekke hvor langt det må være!), og sætte det ind her. Så kan du høre, hvad vi tænker om det :ide:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CMN
Posts: 380
Joined: Thu 13. Aug 2009 20:51

Re: At gå offenligt...

Post by CMN »

Jeg ville ikke stå frem. Der skal så lidt til. Offentlig hjælp og heste, er ikke noget der spiller særligt godt sammen i folks øjne. Det, at det er sygedagpenge, vil ikke spille den store rolle. Træd varsomt Annette, så det ikke giver bagslag for dig. Der er så meget misundelse til.

MH Conny :loneb:
Ensporethed fører vel kun til enden af den første blinde vej.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: At gå offenligt...

Post by Tukær »

Tak for jeres svar, de giver lidt at tænke på.
Jeg havde nemlig ikke lige tænkt så meget over det med hestene denne gang, de har fra de tidliger sagsbehandler, i denne her omgang, været "rimelig" fredet, da jeg har psykiateren, lægens og fyssens ord på at det hjælper mig, og at det skal jeg holde ved i.

Måske skal jeg lige fortælle af ved siden af ADHD, "slås" jeg også med hybermobile led, fibromyalgi, skæv ryg (som faktisk er lige), dårlig skulder og knæ...
Alt sammen usynligt...

Jeg er dybt frusteret, og griber i blinde rundt i luften efter muligheder, til at få en tålig ende på den her vridemaskine...

Så i må bære over med mig, og tåblige spørgsmål...

Hilsen
Annette
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: At gå offenligt...

Post by Anja »

Nej det vill jeg nok ikke.

Det er simpelthen så uretfærdigt at det system der er til for "de svageste" er så stift og svært at arbejde sammen med.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: At gå offenligt...

Post by Stimata Doamna »

Nej, det ville jeg ikke. Vi har overvejet det i forbindelse med lukningen af det firma, hvor min mand arbejdede, men det er tit ikke krudtet værd at udstille sig selv.

Men jeg kan sagtens forstå din frustration og overvejelserne!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: At gå offenligt...

Post by Lone Beck »

Brug da endelig os som prøveklud, sparringspartner m.v. :heidio:

Systemet er så ulideligt, at ingen sgu melder sig langtidssyg for "sjov" - det er LANGT sjovere at gå på arbejde - hvis man kan :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: At gå offenligt...

Post by Godzilla »

Hmmm....jeg har jo selv ADHD, og sidder nu og spekulerer over hvad jeg vile gøre?

Jeg har været i "kløerne" på "systemet" og ved hvor usansynlig nedbrydende det er :-o . De problemer jeg havde blev VIRKELIG gjort værre af det, og jeg giver Lone helt ret. KAN man arbejde ville det ikke tage mange sek. at komme i gang, om ikke andet så for at slippe for at blive endnu mere smadret end man allerede er. Ren overlevelse!!! Jeg var godt nok tæt på at hoppe i havnen tilsidst. :roed:

Jeg tror ikke jeg ville udstille mig selv. Der er så mange fordomme omkring ADHD og andre lignende diagnoser. Jeg synes at det er risikabelt at gøre sig så sårbar.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply