Så nervøs man kan være

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Så nervøs man kan være

Post by vicky02 »

Igår skulle kæresten lige ud af havedøren, og den ene kat (den der har været væk) virkede som om hun gerne ville vide, hvad der mon skete derude.
Jeg sad stadig kun i morgenkåbe, så da kæresten spurgte om vi skulle prøve, syntes jeg det var en rigtig dårlig ide.
Desværre nåede kæresten at lukke for ørene, så katten blev lukket ud, og ret hurtigt kom nummer 2 kat også.

Det pudsige er, at hende der har været væk, løb hele tiden ud og ind. -Hun blev MEGET tæt på os.

Ham der kun har set en altan fra den indvendige side, han førte sig frem...omend i en noget længere udgave...og mere flad.

Jeg fik tøj på i ny rekord, og ud og holde øje med de 2 tosser, hunmis var jo nem at holde øje med, men prop, han kravlede ind i en busk, ind mod naboen, og kunne åbenbart ikke finde tilbage, for pludselig sad han og hylede op. Jeg kaldte det bedste jeg har lært, også fandt han tilbage, og spænede lige ind. -Og skulle ikke ud resten af dagen.

Berta, kom tilgengæld ud igen, da jeg klippede rosenbuske, så fulgte hun mig pænt rundt.
En enkelt gang kom der en hund forbi ude på vejen, også fandt hun, at man kunne lige akkurat gemme sig bag en blomst vi har ved hoveddøren. Hun var så dygtig.

Der går nok noget tid, før jeg slapper af og ikke står og overvåget hvert et skridt de tager, men nu må vi se. De kommer lidt ud hver dag, og så kan det være jeg har "nosser" nok til at lade dem gå ud på eget initiativ i weekenden.

Skræmmende tanke!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så nervøs man kan være

Post by Stimata Doamna »

Brændt barn skyer ilden - jeg kan godt forstå, at du ikke er helt varm på ideen. Men mon ikke det går, når I alle har vænnet jer til de nye omgivelser og de nye forhold. Det lyder jo lækkert nok med at gå og beskære roser i haven :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så nervøs man kan være

Post by vicky02 »

Åh Randi... Du kan tro jeg nød dagen igår.
Jeg har aldrig været have entuitiast, men med sådan et skønt vejr, skulle rosenbuskene da lige klippes ned, æbletræet skulle plukkes, og jeg begyndte at rense imellem nogle af fliserne.

Og da det blev koldt, gik jeg en tur i nærliggende mose, hvor der er HELT stille, ind, lave flæskesteg, æblegrød (som blev lavet til æblekage) og nød bare resten af dagen i min sofa, med en solstråle på kinden.

SKØNT!

Udover Prop, der jo syntes verden lige pludselig var for stor, og derfor gemte sig på en kontorstol, det meste af dagen, så lå Berta enten på mit skød, eller foran havedøren og nød ligeså solen.

Det er simpelthen det klogeste jeg ever har gjort. At flytte i hus, på landet. -Ahh....
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Så nervøs man kan være

Post by CXEC »

JEG forstår dig SÅ udemærket!! Jeg er heller ikke vild med at lade mittedyr finde ud selv!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Så nervøs man kan være

Post by Sommerlund »

Ih det lyder da som om i et faldet godt til..

Hvis du trænger til en gåtur med guide må du jo lige råbe højt- Har jo selv boet i Ejby i 5 år..
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så nervøs man kan være

Post by vicky02 »

Marianne. Det kunne være rart. Især ovre i skoven... Den tør jeg ikke helt bevæge mig ind i. -Jeg farer altid vild :minna:
Men jeg tror jeg er ved at have styr på mosen. Jeg har ihvertfald fundet en tur rundt om spejderhytten (hvor man bla møder nogle sindsyg store gæs og ænder på vejen!!) og en lang tur via Spanager. Jeg nyder det bare helt vildt, at have sådan et område lige udenfor døren!

Jeg brugte en del af min fridag i torsdags på at cykle byen tynd, og nu kan jeg ihvertfald finde ned til Brugsen og tilbage, meget hurtigt. -Og tror jeg har en fornemmelse for resten af sti systemet. -Men jeg skal nok fare vild i det alligevel :skoer:
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Så nervøs man kan være

Post by Sommerlund »

Jeg tvivler på at du kan fare vild i vores skov :hhansen: den er sgu så lillle at lige meget hvad finder man altid ud på vejen igen :viben:

Men jeg kan sagtens agere turguide- så kan jeg jo medbringe en af krikkerne eller vovsen så der er mening med galskaben :linski:
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Re: Så nervøs man kan være

Post by Pernille B »

Ej Tine det er da helt gået min næse forbi, at i har fundet Berta.... :elsk: Hvor er jeg glad på jeres vejne...

Hvor og hvornår fandt i hende?
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så nervøs man kan være

Post by vicky02 »

Jamen Pernille, det er en rigtig Disney historie.
Op til vores flytning lå jeg på hospitalet (igen) og blev udskrevet den formiddag vi skulle flytte om eftermiddagen.
Af den årsag, blev jeg placeret på en stol på p-pladsen, så jeg kunne holde øje med vores ting, mens kæresten og nogle venner bar det ned.
IMENS vi er ved at fylde lastbil, kommer Berta løbende, miavende. -Også var hun hjemme igen!

Seriøst sidste øjeblik.

Nå, men igen igår syntes kæresten lige kattene skulle ud, selvom det var sent før vi var hjemme, og sørme om Prop ikke endnu engang blev væk hos naboen!
Jeg tror det er fordi naboen har springvand...og han ELSKER at lege med vand!
Ihvertfald gik der 35 min før han besluttede sig for at komme hjem igen. -Alt for lang tid, for en bekymret mor, der ikke kunne se en bjælde i mørket.
Post Reply