Lad aldrig en hund være alene med et barn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by BeritH »

smukke-ped wrote:Et stykke tape på kattens mavse så den ikke kan finde ud af at gå.

Nu har vi da set en her på strigler der binder hesten ben sammen....men det var der ikke nogen der havde problemer med?


Jo det ville jeg også have et problem med, men jeg har ikke læst indlægget.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by -HeidiZ- »

AnnetteT: Jamen jeg synes stadig, at det er en tåbelig og disrespektfuld måde at lære sine børn at omgås dyr på, selv om hunden sandsynligvis er ligeglad.

Og der er bare en verden til forskel, når det handler om en 3 årig som skal til at lære livets regler og så en fx. 30 årig massør, som tegner på sin hest, fordi hun fx. skal til at lære om muskler, skeletter osv. Det er helt UDEN sammenligning, overhovedet

Jeg synes det er et rigtig dårligt signal at sende sine børn, at det er helt ok at fiddo bliver overtegnet og man så derefter kan morer sig over det. Gad vide om moderen ville finde det sjovt, hvis hendes unge kom hylende hjem fra børnehave/skole, fordi en flok unger havde malet ham og derefter grinet af det??? :ehh:
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by Deerhunter »

HeidiZ: Gætter jeg rigtigt at du ikke har børn selv? Hvis den slags småting som at tegne på en hund virker rystende på dig, må jeg forberede dig den totalt chokerende oplevelse ved at få børn.

Desuden er det utroligt hvordan ens principper tilpasser sig virkelighedens verden når man får børn. Børn gør af og til ting der er forkerte, men det gør dem ikke nødvendigvis til samfundets fjende nr. 1. Faktisk er de helt normale det meste af tiden.

Jeg har en fornemmelse af at du af principielle grunde er gået i selvsving. Prøv at se Randi’s billede igen. Der er ikke antydning af at hunden lider overlast. Jeg kan heller ikke få øje på barnets disrespekt for dyret.

Min bedstefar derimod havde et godt princip: Alle børn har en kvote af kvajninger - og han skulle nok sige til når kvoten var brugt.

Jeg var aldrig i tvivl om hvornår min kvote var brugt. :hhansen:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by annetteB »

Jeg har en fornemmelse af at du af principielle grunde er gået i selvsving. Prøv at se Randi’s billede igen. Der er ikke antydning af at hunden lider overlast. Jeg kan heller ikke få øje på barnets disrespekt for dyret.


Enig med Deerhunter.
:respekt:

Jeg kan HELLER ikke se ud af billedet, at barnets forældre har opmuntret ungen til dagligt at overtegne hunden og bagefter grine af den. Men det er åbenbart sådan det forholder sig.
:hva:

For mig at se er Ninies forklaring (inkl tolkningen af hundens opfattelse af situationen) mindst lige så sandsynlig - eller nej: faktisk mere.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by Lone Beck »

Hmmmm....lad mig se, om jeg har forstået det her rigtigt... :ehh:

Altså, Randi sætter et billede ind af et barn, der maler på en hund, og eftersom det - hvis situationen havde været en anden - kunne have været potentielt krænkende for hunden - eller eventuelt katten - hvis det havde været tape - og mere tape end i en anden refereret situation - i stedet for farver - skal Leas hund tvangsfjernes og hendes søn skal underkastes psykiatrisk behandling - var det rigtigt opsummeret? *opvakt smiley*
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by 99E »

Lone Beck wrote:Hmmmm....lad mig se, om jeg har forstået det her rigtigt... :ehh:

Altså, Randi sætter et billede ind af et barn, der maler på en hund, og eftersom det - hvis situationen havde været en anden - kunne have været potentielt krænkende for hunden - eller eventuelt katten - hvis det havde været tape - og mere tape end i en anden refereret situation - i stedet for farver - skal Leas hund tvangsfjernes og hendes søn skal underkastes psykiatrisk behandling - var det rigtigt opsummeret? *opvakt smiley*

Yep. :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by -HeidiZ- »

Deerhunter wrote:Gætter jeg rigtigt at du ikke har børn selv? Hvis den slags småting som at tegne på en hund virker rystende på dig, må jeg forberede dig den totalt chokerende oplevelse ved at få børn.


Rystende at børn kan finde på det? Nej! Rystende at voksne mennesker kan finde det morsomt og helt i orden? JA!
Om jeg selv har børn synes jeg egentlig er sagen uvedkommende, for dyr bliver aldrig legetøj for hverken mig eller min kommende børn!! :linski:

Deerhunter wrote:Jeg har en fornemmelse af at du af principielle grunde er gået i selvsving. Prøv at se Randi’s billede igen. Der er ikke antydning af at hunden lider overlast. Jeg kan heller ikke få øje på barnets disrespekt for dyret.

Jeg har faktisk været på første side en del gange og finder det stadig ikke i orden, at den dejlige hund skal tegnes på :linski: I selvsving? Vel ikke mere end alle andre, som skal retfærdiggøre dem selv og deres yngel!!
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by Stimata Doamna »

Jeg glæder mig til at se, hvad I kan få ud af denne lille video...

http://www.youtube.com/watch?v=Q2CNWeLwtu4
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by HHansen »

MarieMD wrote:Altså min hund kommer da også i bad hvis hun har rullet sig i et eller andet stinkende på gåturen, men det er da sandelig også noget andet end når hunden uforskyldt bliver tegnet/malet på!!

Og jeg kan garantere for at min hund synes sgu ikke at det er noget hit at blive puttet i bad, hun er flink og affinder sig med det, men sjovt, NEJ!


Men hvorfor mener du at det er bydende nødvendigt at bade hunden fordi den er blevet tegnet på?

Vi er vel enige om at det ikke gør ONDT på hunden at have krusseduller på? Den lugter heller ikke så man ikke kan have den i huset. Så kan man ikke bare vente på den fælder det pels det drejer sig om? Altså hvis den ikke ligefrem elsker at blive badet?

Hvis man bader en hund der ikke kan lide det, må det være for ens egen skyld. Dvs hvis den stinker så man ikke kan holde det ud, eller hvis man ikke SELV kan holde ud at se på krussedullerne barnet har tegnet. Men ligefrem bydende nødvendigt at bade den malede hund - det kan jeg ikke forstå? :hva:

Hvad med dem der farver og faconklipper deres pudler til udstilling? Er det også synd for hundene?
Eller er det KUN synd når det er små børn der gør det?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Lad aldrig en hund være alene med et barn

Post by HHansen »

Wow...

http://www.pawnation.com/2009/08/26/cre ... -grooming/

Nogen mennesker har bare for meget tid, og en underlig fantasi. Jeg synes ikke det er kønt, men jeg synes heller ikke det er hverken mere eller mindre synd for hundene end hvis de var klippet mere hundeagtigt.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply