Bokslejer for förste gang i mit liv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by udlandet »

Jeg må lige have luft og höre om det jeg mig der er helt gal på den. Jeg har aldrig haft hest andre steder end derhjemme. Vi solgte så gården dels for at få mere tid til min Aspergersön og dels for at han trives bedre med höjt til loftet og for at han skulle läre sig at tage tog selv= väre mere selvständig. Alt det går fint. Vi har haft hestene gående på gräs hele sommeren, hvilken frihed. Jeg söger så boks via nettet. Der kommer så en besked om at der er en der MULIGVIS vil leje 2 bokse ud i närheden. i kontakter hende og mödes. Hun har dårlige erfarenheder med at leje ud, men vi aftaler en måned på pröve. Hun forventer at man rider hver dag, det er et krav jeg har svärt ved at leve med. At der bliver muges ud hver dag, det kan jeg leve med. Mine heste skulle stå i en egen fold, da hendes har det med at sparke. Jubii tänkte jeg, meget lettere. De tager hestene ind og ud hver dag. Herligt. Vi kommer så med hestene. De skal stå i en folk hun har delt op fra en större fold. D.v.s at mine heste kommer ind först, i deres MEGET lille fold. Så kommer hendes heste ind. Vi skal så have hendes heste ind i stalden for at få vores ud. Har hun häldt foder op kan de ikke komme ind. Og jeg er ikke vild med hendes heste, det vil sige at mine ikke kommer ind i stalden når jeg er der. Dvs så sige at de ikke bliver redet. I går var jeg först i stalden kl 18.30. Hestene var kommet ind, mine havde jo så ikke fået foder da jeg jo ikke havde väret der og hälde op. Jeg fodrede så, mugede ud o.s.v. Men hendes heste blev jo totalt tossede da jeg fodrede. Jeg havde sendt SMS om atr jeg ikke kunne väre der för. Men nu kom der en SMS om at jeg må väre i stalden tidligere så det ikke giver problemer. Jeg ved at det er dödbesvärligt at have lejere, har jo selv fravalgt det på grund af dårlige erfaringer selv. Jeg gör hvad der bliver sagt, men det er meget svärt at göre hende tilfreds. Hendes käreste mödte jeg for förste gang i forgårs. Han gik lige forbi min udstrakte hånd da jeg ville hilse. Nå, ja sagde hun. Han er sur fordi din halvpart parkerede på gårdspladsen. Ja, jeg havde glemt at sige det, men kom dog i tanke om det så hun fik det at vide inden jeg lige fik den bemärkning.
Er jeg sart?
User avatar
JoS
Posts: 74
Joined: Thu 2. Oct 2008 09:03

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by JoS »

Ja, jeg havde pakket mine heste og var skredet på stedet. Dårlige forhold, urimelige krav og uhøflig opførsel. Du kommer aldrig til at gøre de mennesker tilpasse hvis det er foregået som du skriver.

Find et nyt og bedre sted eller tag hestene hjem og betal en sød ridepige/dreng for noget af det sure arbejde. Jeg tror kun du får frustrationer og stress ud af at blive - for slet ikke at tale om at hestene måske ikke har de bedste forhold med al det fold/stald-besvær.
"The cat lives alone, has no need of society, obeys only when she pleases, pretends to sleep that she may see more clearly, and scratches everything on which she can lay her paw."
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by Lena »

Pak berlinerne og find et andet sted..........

Du vil aldrig nogen sinde kunne gøre hende tilfreds........ aldrig!
Du vil blive led og ked af det........

Skynd dig væk!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by misssophie »

løb!!!

-og gør det hurtigt!
Misssophie
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by Ms Strangefield »

Det lyder ikke som om hun har lyst til at have opstaldere. Men at du er inviteret af den simple årsag at hun kan få syn for sagn med at opstaldere er besværgerlige.

FLYT! Find et sted hvor de er vant til , og gerne vil have, opstaldere. Et sted hvor dine heste ikke er gemt væk på en besvægerligt tilgængelig fold, og hvor folk kan finde ud af at give dine heste ET ELLER ANDET uskadeligt at spise, hvis ikke du når derud og blande inden fodringstid.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by Stimata Doamna »

Det lyder ikke rart. Pak du hellere sammen igen, det er vist ikke ulejligheden værd at blive til grin for sine egne penge på det sted.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by FruTusse »

Jeg vil bestemt også råde dig til at finde et andet og det kan da kun gå for langsomt.

Den udlejer er jo overhovedet ikke interesseret i at have pensionærer, og dine heste er da absolut ikke tjent med en lille og svært tilgængelig fold, og at de ikke får mad når hun fodrer fordi du ikke lige kan være der på samme tidspunkt :-o , det er så usmidigt som noget overhovedet kan være.

Næh, bare se at finde et andet sted så hurtigt som muligt både for hestenes og din skyld.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by kamber »

Lyder helt klart som om, at du godt kan begynde at se dig om efter et andet sted. Jo hurtigere - des bedre.
Et in arcadia ego
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by CXEC »

SKRID! Og det i en fart. Find et andet og bedre sted.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Bokslejer for förste gang i mit liv

Post by udlandet »

Hej, tak for jeres svar. Jeg kan se at jeg ikke er helt gal på den :doed: Jeg er begyndt at lede efter noget andet. Desvärre er meget at det rundt omkring noget rigtig gammelt lort. Og jeg har muse/rotte fobi. Ved godt at gammelt ikke er ensbetydende med mus, men men. Nu vil jeg köre i stalden :opkast: Chancen for at få hestene ud af folden er nok lig nul. Igen igår var der häldt foder op til hendes "små" hingste basser, så vores heste måtte pänt blive i folden. Men så har hun jo det at brokke sig over.
Post Reply