Hvad gør vi med idioterne?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvad gør vi med idioterne?

Post by HHansen »

Er egentlig i tvivl om jeg har skrevet det her indlæg før, men nu gør jeg det ihvertfald - måske igen :hhansen:

Hvad skal samfundet stille op med idioter som gentagne gange kører uforsvarligt, slår folk ihjel, kvæster andre, stikker af fra de ulykker de laver?

Nu er der igen en der er blevet dræbt af en bilist der kørte dybt uforsvarligt - og som ovenikøbet tidligere var dømt flere gange for sprit, uansvarlig kørsel, for at stikke af efter et uheld.. manden var frakendt kortet, men kørte selvfølgelig alligevel... :brok: :mur:

Jeg spekulerer over hvordan disse mennesker kommer i besiddelse af en bil? Hvorfor lader man dem beholde den de har? Hvorfor må de eje og forsikre en bil hvis de er frakendt kørekortet? Ville det i det mindste ikke gøre det sværere for idioterne at slå andre ihjel med en bil, hvis de skulle stjæle bilen eller låne den først?
Jeg ved godt at mange af idioterne har venner der er ligeså idiotiske og derfor sikkert kan låne en bil.. :mur: Hvad kan man gøre ved det?

Jeg ville ALDRIG udlåne min bil til en der var frakendt kortet. Uanset om det var min mand/kæreste eller bedste veninde. ALDRIG. :ond:

Men når bøder og frakendelse ikke virker - hvad skal vi så gøre?

Jeg mener straffene skal være MEGET hårdere. Og ubetingede fængselsstraffe. Lange. Så slår de ingen ihjel imens de er der... Og så skal bilen inddrages, sælges hvis den kan, beløbet kan dække noget af erstatningen til offeret eller efterladte - og så skal det iøvrigt ikke være muligt at eje og forsikre en bil mens man er frakendt kortet. De der låner en bil til en sådan idiot skal straffes ligeså hårdt.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lisbeth Sejberg

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by Lisbeth Sejberg »

Jeg er helt enig med dig.
Hvis så meget længere straffe ikke virker, så må vi ud i noget med amputation af højre fod og forbud mod at få offentlig hjælp til en protese.
Mvh. Lisbeth
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by HHansen »

Lisbeth Sejberg wrote:Jeg er helt enig med dig.
Hvis så meget længere straffe ikke virker, så må vi ud i noget med amputation af højre fod og forbud mod at få offentlig hjælp til en protese.
Mvh. Lisbeth


God idé Lisbeth.. Og heller ikke noget med tilskud til handicap bil!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by nanna1979 »

Lisbeth Sejberg wrote:Jeg er helt enig med dig.
Hvis så meget længere straffe ikke virker, så må vi ud i noget med amputation af højre fod og forbud mod at få offentlig hjælp til en protese.
Mvh. Lisbeth


:viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben: :viben:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by Lone Beck »

Politiet HAR mulighed for at konfiskere bilen...

Jeg tror straf er meningsløst overfor de her typer. Virkeligheden er at vi har et eller andet antal idioter - de er uintelligente, egoistiske og mere eller mindre psykopatiske. Nogle af dem begår indbrud og lignende, andre (og delvist de samme) kører livsfarligt, og andre igen begår vold/voldtægt den ene gang efter den anden.

Alle kan se at de er udenfor pædagogisk rækkevidde. Alle lige bortset fra pædagogerne, men de lever jo også godt af dem!

De (idioterne, ikke pædagogerne!) burde ikke have lov at gå frit omkring :ond:

Kunne man lave nogle anstalter, hvor de kan få en rimelig tilværelse under kontrollerede former?
Det ville koste formuer, men idioterne koster under alle omstændigheder samfundet formuer :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by Nina »

Man må gerne købe og eje en bil - selvom man ikke har kørekort.

Man kan dermed køre sin bil - hvadenten man har kørekort til den eller ej.

"Problemet" starter først, hvis man kører andre ned - eller laver et flyvestunt udover en mark eller deslige.

Et nyligt eksempel her fra nordsjælland - var en person, der tog en ordentlig flyvetur over en å - havnede på en mark - og skyndte sig at rende hjem ...

Da politiet ankom - mødtes de af en renskuret mand, der helt bestemt! - havde været hjemme hele aftenen - og han ANEDE da ikke, hvorfor hans bil var blevet fundet på en mark? :ehh:

Politiet fandt så nogle ganske gennemvådede beklædningsgenstande i entreen - og anholdt fyren.

MEN

Havde han nu SELV kørt bilen?
Var han passager - eller?
Var bilen lånt af andre?

DET skal nu højere instanser afgøre!

Hold da kæft - hvor livet er uransageligt.

:katiekat:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by HHansen »

Nina wrote:Man må gerne købe og eje en bil - selvom man ikke har kørekort.



Jeg har ikke noget problem med at man ejer en bil selvom man ikke har kørekort. Og altså aldrig har fået et.

Men jeg synes man burde indføre at man ikke kan eje en bil hvis man er FRAKENDT kørekortet. Det MÅ alt andet lige gøre det bare lidt mere besværligt for idioterne... :ond:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by annetteB »

Jeg tror straf er meningsløst overfor de her typer. Virkeligheden er at vi har et eller andet antal idioter - de er uintelligente, egoistiske og mere eller mindre psykopatiske. Nogle af dem begår indbrud og lignende, andre (og delvist de samme) kører livsfarligt, og andre igen begår vold/voldtægt den ene gang efter den anden.


Og mangler indsigt i egne handlinger og de mulige konsekvenser heraf.
Mindes tydeligt at jeg engang overhørte samtale hvori en person-X i ramme alvor mente, at det var en bekendt-Y der var skyld i at person-X skulle sidde 30 dage i spjældet for spirituskørsel.

Og naturligvis var det da osse det!!
For hvis Y havde sørget for, at baglyset på hans bil virkede, så havde politiet jo aldrig stoppet bilen i første omgang.......og dermed havde de aldrig opdagt at det var X der kørte den. Skidefuld og på rulleskøjter og uden kørekort.( som han allerede var fradømt pga tidligere spirituskørsel)
Volia: Y er skyld i, at X skal i spjældet.

Hvis det er sådan ens hjerne er skruet sammen når man igen og igen kører spirituskørsel, så skal der nok NOGET mere end pædagogiske tiltag til, for at forhindre den slags i fremtiden.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lisbeth Sejberg

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by Lisbeth Sejberg »

Alvorlig fejl i dit indlæg Annette :peg: ....... ordet "hjerne" er helt malplaceret :viben:

Mvh. Lisbeth
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvad gør vi med idioterne?

Post by Nina »

Mod idioter kæmper selv guderne forgæves!!!
:mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:

Venlig hilsen
Nina
Post Reply