Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

begravelsen gik fint, ingen problemer der.
Det var en hurtig begravelse, ikke så lang som jeg husker min farfars.
der var ikke mange mennesker, måske max 15, men han havde fået mange blomster og buketter, som den sidste hilsen.
han blev begravet fra samme kirke som min dreng Liam er døbt i.

vi holdt os bare pænt fra den del af familien, så der ikke blev nogen form for ballade.

det er jo så efterfølgende kommet frem, det med de 70.000 i minus på kortet.
og det fine lille rygte(det med pengene til bilen), som Los Criminalis derovre har spredt til kaffen efter begravelsen.
(vi deltog ikke, da søren nok ikke ville kunne svare for følgerne så).

nu er jeg så syg i dag, så trunten derovre må lige vente et par dage med at få sandheden om bilen, og hvem der egentlig har betalt den.

Anja: nu er der jo forskel på hvordan man gør tingene.
hvis man gør tingene, fordi det er nødvendigt, så er det jo sådan set iorden, men hvis man gør det, fordi man mener at man er mandens eneste barn, og at de andre et eller andet sted er uægte afkom-ja, så er man i mine øjne en dum kælling.

og når man så oven i købet bliver så grådig, at man forsøger at hive penge ud af andres ejendom, som overhovedet ikke har en hujende hatfis med dødsboet at gøre-ja, så er man faktisk direkte berettiget til en kindhest af den anden verden.
(at man så ikke må slå ifølge loven, det er jo så hvad det er).

Celeste: hun tog selv kontakt til skifteretten, for at høre hvad hun skulle gøre af de elektriske hjælpemidler, som venligst var udlånt af kommunen.
da fik hun så læst og påtalt, at hun ikke har noget at gøre i boet efter svigerfars død.
men de(trunten, hendes datter, hendes søn, hendes kæreste og hendes svigersøn), havde da allerede arrangeret en lastbil til at transportere boet væk.
men nøglerne til huset ligger i skifteretten nu, så ingen alarm der.

og anetteT: FÅET en bil...
HMMM.. nej, kan du sige BETALT den selv.
der er ingen der har lånt mig til den, udover banken-og igen, det har jeg faktisk diverse papirer liggende på.
og den stod kun i svigerfars navn, da vi troede, at jeg ikke kunne ha den indregistreret, når nu jeg intet kørekort har.
og det var SVIGERFAR selv, der bad os om at, se at få den omregistreret, da han godt vidste at han ikke havde langt igen.

Det eneste der ærger mig, er at svigerfar døde alene.
ingen mennesker burde være alene i den sidste stund. :nej:

Jeg håber at han sov da det skete, og at han ikke mærkede noget(led på nogen måde).

Men den sidste måned har hans liv ikke været værdigt, så på den måde var det nok til hans bedste, at han fik fred.
Igen ville jeg bare ønske at han ikke var alene i den sidste stund.

joken her i huset går nu på, at hvis søren skulle falde død om imorgen(7-9-13), så ville de stå her straks.
her er bare ikke noget at komme efter, for alt går til ungerne.
min del af arven skal bare lige skrives om, til at det går til Liam(vores fælles dreng), da han ikke var inde i billedet, da der blev lavet testamente.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by annetteB »

og anetteT: FÅET en bil...
HMMM.. nej, kan du sige BETALT den selv.
der er ingen der har lånt mig til den, udover banken-og igen, det har jeg faktisk diverse papirer liggende på.
og den stod kun i svigerfars navn, da vi troede, at jeg ikke kunne ha den indregistreret, når nu jeg intet kørekort har.
og det var SVIGERFAR selv, der bad os om at, se at få den omregistreret, da han godt vidste at han ikke havde langt igen.


Ja, det kan jeg da sagtens sige...og forstå, endda!
:lol:

Men det ER jo ikke synligt for udenforstående hvordan det er foregået, medmindre I har lavet en kontrakt på transaktionerne. Derfor forstår jeg reelt godt, hvis Rygters Bureau viderebringer at I har FÅET en bil.

Da min far stod for at skulle stille træskoene, da sørgede undertegnede og søster da netop for, at den slags transaktioner foregik MED papir lige fra starten - og vi er endda kun os to - netop for at der ikke bagefter skulle komme en eller anden spade og tro noget forkert om dét der rent faktisk var foregået helt efter bogen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

ja, de papirer er så også iorden.
(men dem har de jo ikke set, da det ikke vedkommer dem).

men det er sørens søsters svigersøn, der har sat de rygter i omløb, så det viser jo bare hvor meget hold der er i det.

problemet er, at ingen af de hoveder derovre, har fået at vide hvor pengene kommer fra.
plus at de jo så har ondt i røven over, at vi har en fin bil stående med plader og det hele, som vi reelt set ikke bruger til en fis.
Men nu er det sådan, at alt hvad der foregår her på matriklen, ikke vedkommer dem.

og at vi har den bil stående og betaler vægtafgift og forsikring på den, det kan aldrig være deres problem, for det er jo ikke dem der betaler regningen. :ehj:

men lad dem bare fortsætte, jeg har også lidt viden omkring dem.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by xtiny »

Han døde nok ikke alene. Der har sikkert været en sød sygeplejerske, der holdt ham i hånden.

Min mor døde efter et ret pinagtigt forløb. Min bror kom så, og der sad en og holdt hende i hånden, da hun var døende. Min bror fik rigget seng til, men min mor døde så, hvor han holdt hende i hånden (hun holdt altid mest af min bror). Han hilste så fra os andre- og hvad han mailede tilos, så døde hun roligt fordi, han sagde det.
Hun havde efterladt papirer med salmer og kontanter til, at vi skulle gå ud og spise middag, når hun var begravet. Min ene søster holdt styr på hendes økonomi- og var muskelhund i forbindelse med det offentlige. :jeanie:

Vi delte som vi gjorde efter min far, lodtrækning til førsteretten.

Her i år kom billederne frem, og jeg hjemtog et lille oliebillede, som jeg synes er så dejligt, og jeg kan også huske det, fra min barndom. Min søster ville ellers også have det. Der var måske lidt krise der.

Men i familien husker vi historien om de to søstre, der blev uvenner over et ægte tæppe, hvorefter den ene klippede det midt over! Så kunne de have hver sin halvdel. :naese: :-o :lol: Eller mine fætre/kusine på fars side, der ikke kan tale med hinanden- fordi, de mener, den yngre bror snød dem for 1 milion. :oeje:

Vi har ikke ægte tæpper- eller milioner. Guskelov!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
PiaK

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by PiaK »

Godt indlæg Xtiny, jeg håber det kan vække lidt tanker...
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

Jo, svigerfar døde skam alene....

Vi ved at han havde besøg kl.16.00, og kl.21.00 kom sygeplejersken og fandt ham død.
så jo, han var alene da han døde.

Og vække lidt tanker...
om hvad om jeg må spørge?
her ved jeg helt sikkert, at jeg har retten på min side, i og med at biler og hus er registreret i mit navn.
og at der er papirer på, at intet er lånt af svigerfar.

Vores økonomi vedkommer seriøst ikke andre end os selv, derfor aner de heller intet om hvor pengene til bilen er lånt henne.
netop fordi det ikke vedkommer dem.

for hvis de vidste det, så kunne vi være sikre på at hele området også vidste det....
så Rygters Bureau er vist den helt rigtige betegnelse for dem.


det eneste jeg er tosset over, er at sådan et par narko fjolser sidder og tror at de ved det hele.
men det bekræfter mig kun i at folk der tager stoffer er idioter, som fatter nul og niks. :mur: :mur: :mur:

tænk hvis vi lige havde vundet i lotto, og købt de 7 forskellige biler vi gerne vil ha?
havde svigerfar så også betalt dem(ifølge Los Criminalis helt sikkert)?

Næ du, de rygter er startet, for at dække egen mås ind....
for det påståede beløb, er det narko fjolset ved jeg gav for bilen...
bare synd for ham, at der er papirer på alt omkring den bil.

Xtiny: den med det overklippede tæppe var nu helt sjov...
PiaK

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by PiaK »

:oeje:
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by xtiny »

Enig :oeje:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Lisbeth Sejberg

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Lisbeth Sejberg »

Altså hvis den respektløse måde du omtaler svigerinden og hendes familie på, bare tilnærmelsesvis ligner din måde at omgåes dem på i virkeligheden, så forstår jeg måske godt, hvorfor svigerinden valgte at holde jer udenfor beslutningerne omkring begravelsen.

Det lyder unægteligt nemmere at ordne tingene selv, end at involvere sig med familemedlemmer man ikke er på god fod med.

Mvh. Lisbeth
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Kikærten »

Vedr. din svigerfamilie kan jeg kun sige:

Diskuter ikke med idioter, de hiver dig ned på deres niveau og vinder på grund af erfaring.

Man skal huske, at når der sker et dødsfald, så er det ikke kun lige det der er sket her og nu, som folk reagerer på. Alt det som man har med i sin mentale bagage (og som måske intet har at gøre med den døde person eller familien) kommer op til overfladen og kammer over.

Og så snart et rygte går gennem den næste person, så tager historien lige en ekstra vending. Så måske siger din svigerinde slet ikke de ting, som svigersønnen viderebringer. Og du hører dem sikkert ikke direkte fra svigersønnen men igen via andre kanaler. Og sådan blev 1 fjer til fem høns.

Jeg kender nøjagtig den position, du sidder i lige nu. Og det absolut bedste råd er at tie rygterne ihjel. Det er hundesvært, men nødvendigt.
Små gule der kan og vil
Post Reply