Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

børnene var allerede blevet enige om en central kirke, derfor synes jeg det er snotdumt af barnebarnet at ville diktere hvor han skal begraves.

ja, men hvilken skifteret og hvordan kommer man i kontakt med dem.
for så er det jo lige nu der skal ringes til dem, så kan de jo ligesom tage dem i det.

hun ævlede om at aflevere skødet i banken og hvad pokker skal det derind og ligge for, for huset er jo en del af boet?
eller hva?
Lisbeth Sejberg

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Lisbeth Sejberg »

Den du omtaler som din øjesten, er det bilen ??

Mvh. Lisbeth
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

Ja, det er det.

Nu er jeg meget glad for min bil, og det vil jeg have lov til at være.

og nu er den købt billigt ift. hvad en bil af samme kaliber og med samme specifikationer ville koste at købe ind i dag.
plus der er en ting, som koster mange penge og som er meget svært at finde originalt på denne bil og det er det originale 60% spærbagtøj.
dette giver en uhyggeligt god platform til at bygge bilen om til 402 m og trackday, hvilket også er planen med denne bil.

derfor ville jeg være meget træt af at se den solgt som en del af boet.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Jasper »

Undskyld - men for mig lyder det som om, der sidder endnu en svigerinde, som er bange for at gå glip at noget :-o

Er du meget bedre end hende du "hakker" på???
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by HHansen »

soyadi wrote:hun ævlede om at aflevere skødet i banken og hvad pokker skal det derind og ligge for, for huset er jo en del af boet?
eller hva?


Det er vel netop for at opbevare de væsentlige papirer samlet og et trygt sted at hun vil aflevere det der. Banken kan så sende det videre til skifteretten sammen med de oplysninger de alligevel skal give, om afdødes konti.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

ha, har jeg jo slet ikke ret til noget, dette er set udfra det perspektiv, at ret skal være ret.

DVS, hun skal ikke forære alle personlige ejendele væk til hendes egne børn og derved holde hendes søskende fra at få et personligt minde om deres far.

men jeg tror også du ville blive pænt vred på din kærestes/ mands vegne, hvis han stod i samme situation, ellers ville du være en dårlig kæreste/kone i mine øjne.

man står bag sin kæreste og støtter ham i situationer som denne, især i situationer som denne!
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Kikærten »

Du skal ikke blande dig, men lade din kæreste klare denne sag selv. Hvis han ikke kan tage sig sammen og sige noget til søsteren, så er det ham der har problemet. Hvad du måtte mene om svigerinder, svogre, mænd, børn osv. er sagen fuldstændig uvedkommende.

Der er ikke nogen regler for hvor hurtig en begravelse skal foregå, men det er meget almindeligt at lægge den i en weekend, hvis der kommer gæster langvejs fra. Og hvis man skal mødes til kaffe efter kirkehandlingen, så skal man altså være HURTIGT ude for at skaffe plads - især når det er en lørdag, hvor forsamlingshuse osv. normalt er optaget.

At sige at nogen ikke kan på lørdag er fuldstændig uacceptabelt og så ville folk jo aldrig blive begravet. Kom når begravelsen er der eller bliv væk!

Lige nu er du med til at ødelægge svigerfars begravelse og eftermæle ved din utidige indblanding. Lad din kæreste kæmpe selv eller lad ham være en båtnakke og lad hans søster køre løbet, hvis han ikke selv magter at sige fra. Støt ham i sorgen, men lad være at kaste brænde på bålet.
Små gule der kan og vil
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by soyadi »

og hvorfor kaster jeg så brænde på bålet?

Kæresten har selv hidset sig op over hendes opførsel, dvs brødrene har hidset sig op.
og jo, han er skam rapkæftet nok til at klare sig selv.

og nu kan der jo være grunde til folk ikke kan en lørdag, det kunne jo være at nogle har en helbredsmæssig grund.

der er meget DU ikke ved om hele problemet(og nej, jeg er ikke problemet), men hun får da problemer med hele familien når det her er ovre.

og hans familie er ikke engang informeret, om at han skal begraves lørdag endnu, måske det var lidt vigtigere at få ringet til dem end at få ranet boet for alt af værdi????

Og nej, jeg kan ikke FORDRAGE hende og ja, det farver mit syn på hende og hendes børn.
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Annibl »

Bare fordi alle andre er idioter behøver man ikke selv opføre sig som én?!

Det lyder som om der ligger mange gamle, uforløste stridigheder, uenigheder, sårede følelser m.m. bag. Som så ofte ved dødsfald og arvesager.

I kan vælge to scenarier. I siger til Jer selv: Ja, de er nogle idioter, griske grippe og dumme svin. Har vi lyst til at være på samme måde?

Er svaret ja, sætter I hårdt mod hårdt, så svigerfars begravelse går op i hvem der gjorde hvad, hvornår, hvordan; hvem der har skylden for dit og dat; hvem der skal arve hvad; hvem der snyder og bedrager hvem og bla bla bla. Lidt ligesom børnene der slår hinanden i hovedet i børnehavens sandkasse.

Er svaret nej, så start med Jer selv. Vær knusende venlige over for alle, uanset følelser og gerninger. Fordyb Jer i Jeres sorg (for I er vel kede af det?) og brug Jeres energi på at samle den del af familien I ikke synes er nogle dumme svin. Med dem kan I mindes svigerfar og hjælpe hinanden gennem begravelsen og tiden derefter.
Knus fra Anni
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: Suk!Min svigerfar er død-hvad nu?

Post by Buusser »

Jasper wrote:Undskyld - men for mig lyder det som om, der sidder endnu en svigerinde, som er bange for at gå glip at noget :-o


Ja :ehj:

Annibl: :askepot: :askepot: :askepot: klogt skrevet.
Post Reply