Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by gukuvi »

Fik lige læst indlægget om Fortissimo og kan fortælle, at han er ca. 90% Crabbet resten er russisk. Dejlig at se et billede af ham. :hhansen:

Når talem kommer til angloarabere og Shagya bliver jeg altid lidt stødt over den ide at man ikke ønsker OX for tæt på eller for meget af det, hvorfor så ikke blot nøjes med at kalde dem Anglo og Shagya og så droppe arbertitlen. Den diskussion har jeg haft så mange gange, den skal ikke tages op igen for jeg bruger ikke megen tid på nettet mere.

I UK er man i øjeblikket ret rystet fordi man derovre skal til at følge det samme mønster som i de andre EU lande, i stedet for som det hele tiden har været at en Angloaraber er en OX x XX, intet andet og det er også det jeg mener, er det eneste rigtige ellers er det blot almindelig blandingsavl som så meget andet.

Ikke at jeg mener det er ringe blot at det er misvisende.

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by xtiny »

Agnes: Jeg er på Hold Niello- det har jeg ALDRIG lagt skjul på.
Jeg skrev- hvis du læste det- at jeg måske forbeholder de tungere ting for Strigler. For folk har knap nok sans for humor,

Ha ha- Vi laver et indlæg om Magasin. Jeg har det som om, jeg ser en DÅRLIG version af "Skråplan".
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Det ved jeg da ikke Gukuvi - jo i Danmark er der ikke meget ox, men som jeg har skrevet er der en del mere i mange andre landes shagyaer. Hvorfor vi er mere forsigtige i DK ved jeg ikke. Selv har jeg både forsøgt mig med en ren ox-hingst, men hoppen blev desværre ikke drægtig, og jeg har et meget fint hoppeføl i år efter Perseus, der jo er halvt ox´er. Måske vi bruger ox mindre fordi de kårede ox-hingste ikke passer til hoppen? Måske vi ville bruge mere ox, hvis der var flere crabbethingste eller bare generelt ox´ere af den lidt mindre showtypede slags?

Når det i de fleste lande er ok med shagya i angloavlen hænger det vel sammen med den lukkede stambog. I DK har det tidligere været accepteret at avle anglo på araberrace, men det er slut nu.

Agnes
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Jeg forstår ikke xtiny, hvorfor du ikke kan skrive hestenettet, når det er det du mener. Jeg forstår heller ikke hvorfor du udtaler dig negativt om et forum du bruger så meget i et andet forum, der er frit tilgængeligt for brugerne af det førstnævnte forum, du risikerer at hestenetsbrugerne ikke gider dig, når du udtaler dig som du gør herinde. Det er selvfølgelig din egen sag, men jeg synes det er sært og måske heller ikke særligt fremadrettet eller troværdigt.

Agnes
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by xtiny »

Jeg er skizofren?

Jeg ved, de læser herinde- og hvis de ikke kan skelne- er det synd for dem. At jeg ikke bryder mig om madame Magasin- i den slettede tråd, stod der det samme du siger.

Ved du hvad: Jeg er totalt ligeglad.

Hvis folk ikke kan skelne har DE et problem.

Min mening ændrer sig ikke med fora- blot måden at udtrykke den på.

Du vil aldrig se mig- skrive i min signatur- at jeg saaavner nogen.

De, der gør, er ikke hurtigste gemser på bjerget. Efter MIN mening. Og læser de det her. Ja. Det er iorden at mene noget forskelligt.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Jasper »

Agnes wrote:Jeg forstår ikke xtiny, hvorfor du ikke kan skrive hestenettet, når det er det du mener. Jeg forstår heller ikke hvorfor du udtaler dig negativt om et forum du bruger så meget i et andet forum, der er frit tilgængeligt for brugerne af det førstnævnte forum, du risikerer at hestenetsbrugerne ikke gider dig, når du udtaler dig som du gør herinde. Det er selvfølgelig din egen sag, men jeg synes det er sært og måske heller ikke særligt fremadrettet eller troværdigt.

Agnes



:askepot: :askepot: :askepot:

Jeg har samme tanke :ehh: Hvorfor ikke stå ved, at man kan lide begge muligheder :linski:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

gukuvi wrote:Fik lige læst indlægget om Fortissimo og kan fortælle, at han er ca. 90% Crabbet resten er russisk. :hhansen:


Der kan man bare se - det anede jeg ikke!

Gunni og Agnes, ved I noget om Buffas OO?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

Ups, hvis der er andre, der kender til Buffas, skal I selvfølgelig ikke holde jer tilbage - det var ikke for at holde nogen udenfor :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Buffas? Hvis det er ham jeg tænker på, var han ½ ox, kvart shagya og kvart ungarnsk hoppe, dvs. det man dengang kaldte araberrace. Dem var der mange af - fine heste, men i dag er de næsten væk og i stedet er man gået over til at kalde dem sportsarabere og forsøger at få noget størrelse ind ved at krydse med varmblod i stedet.

Jeg havde for mange år siden en klassekammerat, der red en hingst for ejeren. Dejlig dreng og siden har jeg spekuleret over hvilken race han egentlig var, men kunne ikke huske hans navn. Tilfældigt mødte jeg så ejeren og han sagde det var en anglo, men efter hvad Hestedata siger var han som Buffas araberrace overvejende med shagyablod - bare lidt sjovt at opdage, at ens betagelse af racen går ca. 20 år længere bagud end man vidste.

Til det Gukuvi skrev om at kalde shagyaerne shagyaer og ikke shagyaarabere skal jeg da huske at sige, at det ikke er noget vi bestemmer. Racen er international og vi har en paraplyorganisation, der vedtager reglerne.

Agnes
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

Ja, det skal nok passe med "opskriften" på Buffas. Han var lige omkring 160 høj, mener jeg, og helt sikkert mørkebrun.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply