At gå med kniv...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

Må man selvfølgelig ikke. Men jeg er godt nok forarget over, at den unge fyr skal 7 dage i fængsel for det her: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside

Ærlig talt, så kunne de sgu ligeså godt have været mig. Jeg har også arbejdet i butik og har MANGE gange på vej hjem fra arbejde opdaget at jeg lige havde en hobbykniv i lommen. Faktisk har jeg indtil jeg hørte om den her sag haft en hobbykniv magen til overstående liggende i tasken. Jeg havde simpelthen glemt at få den op. Tænk det kunne jeg have været kommet i fængsel for. :ehh: :mettebo:

Selvfølgelig må man ikke gå med kniv og selvfølgelig skal man ikke gå med kniv. Men i sådan en sag, så må man da også lige se lidt på folks intentioner.. :ehh: Havde det været en AK81'er supporter, så havde jeg måske kunne forstå det..

Jeg er harm over det og har sgu ondt af knægten! :tommelned: :-(
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
PiaK

Re: At gå med kniv...

Post by PiaK »

Det lugter langt væk at at man har ville statuere et eksempel?

Men ja, du har ret, det er vildt :-?
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: At gå med kniv...

Post by HeidiO »

Jeg er fuldstændig enig med dig.

Det næste jeg tænker er, hvordan skal man egentlig kunne købe en hobbykniv til brug hjemme, hvis ikke man må transportere den hjem :ehj:
Heidi
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

Ja sådan tænker jeg også.

Det er selvfølgelig dumt af ham.. Men vi har da også kørt rundt med værktøjskasse i bilen.. Og der er også kniv.. (og en hammer, en tang osv. alle potentielle våben) :-o
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: At gå med kniv...

Post by 99E »

Jeg tænker - en lov er en lov og så videre.
Så på sin vis er det fair nok, at han får en bøde for at rende rundt med 7 millioner knive.
Især hvis han er blevet taget med dem et andet sted end på vej direkte fra arbejde og hjem.

Men på den anden side har jeg da millioner af gange været på vej fra det ene sted til det andet - der havde med heste at gøre - med min lommekniv i bæltet.
(Og når man tænker på hvor mange meter nylonreb, min hest og jeg normalt vikler os ind i giver det god mening at have en kniv på sig...)

Jeg synes der er for lidt info i artiklen.
Der er immervæk forskel på, synes jeg, om han er blevet taget med de her milliarder af knive midt inde i byen lørdag aften - eller en mandag eftermiddag på vej ud af butikken...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: At gå med kniv...

Post by BeritH »

Det er fuldstændigt absurd, men det er nok hvad vi kan forvente med terror-angst og alt muligt andet.

Men i mine øjne fuldstændig latterligt at plette lovlydigere borgeres straffeattest på den måde. Det var sgu vigtigere om det var efter narkobagmænd og sexhandlere, der importerer afrikanske og østeuropæiske kvinder. Men det er nok for svært.

Berit
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: At gå med kniv...

Post by Nina »

Det minder mig om historien om at en dommer fik en mand dømt for "forsøg på indbrud" i nærheden af hans (dommerens) hjem ....

Den tiltalte havde et koben i bilen og havde dermed udstyret med til at brække ind ...

Den dømte valgte at svare for sig selv - uden den beskikkede forsvarer - og han sagde:

Jeg vil gerne anklage dommeren for at ville voldtage min datter!!

Dommeren spurgte bestyrtet:
"Hvad mener du med det??"

"Jo", svarede den tiltalte.

"Du var i nærheden af mit hjem - min datter var på vej hjem fra en fest - og du havde "udstyret" med!!!"

:minna:

Venlig hilsen
Nina
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

99E: Der har været en del omtale om det i tv. Fyren skulle hente sin kammerat ude foran et diskotek og så fandt politiet knivene i hans bil.. Og ikke en million men 2 hobbyknive..

Jeg er også for at loven skal opretholdes, men der skal også være grænser, så som BeritH skriver, at det ikke går ud over ganske almindelige borgerer.

En bøde på 3000 kr. kunne jeg da gå med til... Men fængsel og plet på straffeattesten er bare IKKE i orden, synes jeg.

Og ja, så kan du banke din hund ihjel eller sulte din hest og så få en bøde på 500 kr.. Det stemmer bare ikke i min verden!
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: At gå med kniv...

Post by -HeidiZ- »

Haha Nina den var sgu god... :viben: :viben: :jeanie:

Er det en sand historie eller er det bare en joke??? Har ikke hørt den før..
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: At gå med kniv...

Post by Nina »

Joke - tror jeg. :hhansen:

Venlig hilsen
Nina
Post Reply