Så blev vi inviteret i cirkus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Så blev vi inviteret i cirkus

Post by Zanne »

Så blev formiddagen slidt op hos cirkus Dannebrog. Hold op en modtagelse, men kan jo gå hen og føle sig helt kongelig. Knolden her kunne selvfølgelig ikke finde marken, cirkusset lå på, men hvad er mere naturligt i hele verden, end at komme og hente os og vise vej, i en brandbil. Fnis det var sjovt, tænk at blive guidet af en brandbil... Men så er det da også prøvet :jeanie:

Allerførst bliver vi inviteret ind i en stor amerikaner-campingvogn, hvor kaffe og sodavand serveres, sammen med aftenens program og en stribe fribilletter til os og familien. Dernæst starter den helt store rundvisning til samtlige dyr på pladsen. Først nogle hvide pudler i alle størrelser, søde rare og venlige, ejeren hilste på, men da mit brassilianske ikke er voldsomt, nøjedes vi med fagter og håndtryk. Dernæst en buldrende tyk buldog med snøften og logrende krop.

Så blev det elefanterne vi skulle se på. Vi havde selvfølgelig snakket lidt inden om mavefornemmelsen, men mente nok begge, at det var "piece of cake". 3 elefanter stod i et telt, heldigvis frie, og heldigvis med en snor omkring, der begrænsede publikums adgang. Ikke fordi jeg tror elefanterne gør noget, nærmere for at give elefanterne mulighed for fred og ro. Vand og hø i rå mængder, samt konstant mindst 1 person siddende vagt ved elefanterne, ved siden af brandslukkeren. Betryggende. Vi blev hevet under hegnet, frem til næste hegn, som også skulle forceres. "gå da ind og klap dem" blev der opfordret, og jo, vi måtte ind. Elefanter ér altså store, skal jeg hilse og sige. Men vi klappede, nussede og snakkede, det bedste vi kunne. Forsøgte at lokke med både græs og hø, men elefanterne synes jo det var meget sjovere at stjæle vore jakker, hive op i bukseben og binde snørebånd op. Men fredelige - det var de helt bestemt. Vor "guide" spurgte elefantpasseren om Ditte måtte hoppe op, og jamen selvfølgelig da, var svaret. Meeen, hvordan kommer man så lige op på en elefant, uden en stige. Det lykkedes, og med mig som fotograf, så det sådan ud:

Image

Image

Image

Så gik turen rundt til alle heste, geder, en lama og et enkelt æsel. Alle stod pænt, havde hø og vand, og den allesteds nærværende brandslukker befandt sig også i stalden. Rolige heste, vi selvfølgelig helst så på en stor mark, men sådan er cirkuslivet ikke. Når de nu var cirkusdyr, så lignede det en rimeligt god tilværelse. Værre end burheste på mangt en dansk rideskole, har hestene det bestemt ikke.

Ind i manegen hvor luftakrobaterne øvede. Wow - helt op i teltet, rundt - op og ned, og jeg skal komme efter dig. Det var til både at blive svedt og forpustet af. Vi sad et stykke tid og kiggede, nød synet af en lille barmåset knægt på 1½ års tid, der allerede forsøgte sig som linedanser på barduner. Adskillige børn var i teltet, alle fik lov at deltage på en eller anden vis, og indrømmet, det er ubeskriveligt nemt at blive smittet af cirkuslivet.

Intet problem, ville vi og kunne vi, jamen så kunne Ditte og jeg da låne en campingvogn for nogle dage, eller en uge, om vi lystede. Nøj det trækker, men hvem passer hunde - høns og heste imens. Vi må bearbejde mænnerne. Allerførst kan vi jo starte med at invitere dem i cirkus i aften, på de plyssede bordeaux stole, det må da være et skridt på vejen :viben:

Men alt i alt en dejlig formiddag, hvor vi blev taget rigtigt flot imod, hele vejen rundt. :respekt:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Så blev vi inviteret i cirkus

Post by HHansen »

Se dét var jo så en noget anden oplevelse end den i havde med cirkus Renz - hold da op.

Skønne billeder med Ditte og Elefanterne - nøj de er store!

:askepot: til cirkus Dannebrog
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så blev vi inviteret i cirkus

Post by vicky02 »

Nøj hvor skønt.
Det lyder som om de gør deres bedste. -Og det er jo et stort skridt på vejen.

Jeg ved ikke om det er Dannebrog, men jeg kan huske for at par år siden fortalte min far at der var et dansk cirkus der havde vinterhi nede ved ham (næstved egnen). Der var jeg ude og kigge lidt på afstand, og de dyr jeg kunne se derfra havde ihvertfald masser af plads, så velnærede ud og havde frisk vand.

God tur i aften.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev vi inviteret i cirkus

Post by Frieser9460 »

Sikken en dejlig beretning, Zanne - SUPER, at I blev taget så godt imod hos Cirkus Dannebrog. :jeanie:

Og hvor må det have været en fed oplevelse at komme SÅ tæt på elefanterne... flot at I turde; især ovenpå jeres sidste elefantoplevelse! :respekt:

Dejligt at høre, at de også havde styr på dyrenes forhold... selv om disse sikkert kunne have været bedre under andre omstændigheder. :askepot:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Så blev vi inviteret i cirkus

Post by BeritH »

Hvor er de søde :-)

Dejligt at I har fået kureret jeres elefant-fobi :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply