Tror jeg er ved at blive syg

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

Tror jeg er ved at blive syg

Post by Jeanie »

:( ..Nu har jeg haft hovedpine i en uge, og NEJ ELLEN, jeg har ikke sovet med hovedet nedad og en død hest over mig... :? ...men det føles sådan.. :( ...jeg har trods indtagelse af diverse medicinale opfindelser i pilleform, til letning og afhjælpning af hovedpine, stadig og til stadighed i en uge nu...haft mega ondt i kraniet...nakken og skuldre... :( ...hvad kan mon hjælpe, udover at indtage piller !!!??????

Gode råd, DER VIRKER, efterlyses !!!... :(

Jeanie
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Læg dig på sofaen og lyt til smuk musik og lad være med at tænke på noget som helst. Dét virker (for mig, i det mindste) :D

Det er sgu da træls, Jeanie. Med det program du kører efter, er det jo nærliggende, at sige "stress" :(
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja Lone det må jeg prøve..men har ikke tid.. :( Jeg er ved at planlægge til i næste uge, og jeg har bare idag, imorgen skal jeg så meget andet, og fredag har jeg aftenvagt og Lørdag til søndag døgnvagt....Ligger mig på sofaen mandag så... :(
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

...kan skyldes mange ting.

Ondt i hoved, nakke og skuldre kan meget vel skyldes at du kommer til at gå og spænde for meget...Har jeg selv tendens til.

Jeg har haft glæde af disse øvelser:

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=468&a=2032

samt

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=468&a=2488

Nemme øvelser, der ikke skæver meget tid.

- Men hovedpinen kan også skyldes det her: ](*,) (Hvor ER den altså sød, - det må være min totalt yndlings-smiley nr. 1!)

God bedring!
/SL
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Ja,jeg trodde da at det var fordi du var gået tilsengs med no-Leif igjen :twisted:

Du kan prøve at ta et riktig VARMT brusebad(så varmt og lenge du kan klare). Om du kan justere vandstrålen,så bruk den kraftigste strålen og la vandet treffe nakke og skruldre.

Tag så et par hodepinetabletter, og om du har mulighed få mand eller børn til at gi deg massasje,konsentrert om skuldre,nakke og øvre del af ryggen.

Deretter til sengs( eller Sofa) og slapp helt af,gjerne sov til neste morgen.

Overstående har virket for meg når jeg har hatt spenningshovedpine!

Håber det virker for dig også, og god bedring!
Jeanie

Post by Jeanie »

Jeg gav mig selv tid til at tage 15 min i en Greenline sol igår aftes, og det var helsegivende !!..Dernæst faldt jeg i søvn kl 21, og sov som en sten !!...Har ikke hovedpine idag... :D ....nu er jeg bare snottet... :(

De øvelser du har linket til Punktummet, de kan mærkes, når man uøver dem...så der er nok noget snak om spændinger, vil prøve om jeg kunne få tid til at lave dem engang imellem.

Kører jo også vanvittig meget bil, så det kan vel også komme af det ?
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

....sagtens komme hvis du kører meget bil.
Der sidder du jo meget i samme stilling hele tiden og kan let komme til at spænde.

Jeg får nogle gange problemer hvis jeg eks. sidder forkert ved computeren, - for højt/lavt, i forkert lys eller hvis jeg sidder for længe.

Tror nu de fleste kan mærke de hvis de strækker nakke/hals/skuldre - nogle bare mere end andre. I hvert fald kan det ikke skade og strække lidt ud af og til..-og det er jo ikke fordi det er specielt besværligt eller tidskrævende :-)
/SL
Jeanie

Post by Jeanie »

:( ..ked af at indrømme det men hovedpinen er tilbage !!!!..... :(
Post Reply