Når man er.... øv..

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lrahbek
Posts: 83
Joined: Thu 13. Mar 2008 16:51

Når man er.... øv..

Post by Lrahbek »

Hej alle strigler..
Jeg har lige brug for at komme af med nogen tanker... :brok:

Jeg burde være jordens lykkeligste menneske.. Jeg har den dejligste mand :elsk: , en fantastisk skøn hund, og vi har lige købt hus, som vi overtager på fredag... Alt i alt.. så burde det hele jo bare være perfekt..

Men alligevel.. så er jeg ked af det.. har tårer der bare triller ned af kinderne, og kan ikke rigtig tage mig sammen til noget som helst, og slet ikke pakke alle de her flyttekasser, som jo skal pakkes. Jeg går ligesom rundt i min helt egen lille verden, og bare gør ting som i en lille bobbel.
Jeg fik at vide mit stofskifte er for lavt i september måned, og inden da havde jeg traget 25 kilo på. De er her så stadigvæk, selvom jeg er startet på medicinen, og jeg burde tabe mig bare en smule af den. Så nu er jeg også begyndt på at lægge kosten helt om, men altså.. det synes jeg heller ikke virker, og jeg er bare så træt af at veje 1/3 mere end jeg burde.
Oveni det hele, så vil jeg gerne være gravid, men så kan det give komplikationer med stofskiftet, og det skal tjekkes endnu tiere end det bliver nu. Det har jeg så selv måttet finde ud af, det var ikke noget min læge fortalte, så det er jeg egentlig lidt træt af. :traet:

Så er der jo min lille dejlige pony, Thilde. Hende har jeg ikke været ude ved i en måned. Det skal lige siges, at hun bliver passet med ALT, men alligevel har jeg jo lidt dårlig samvittighed over det, og især fordi jeg nyder det jo, når jeg endelig er der.

Det er manden der går tur med hunden hver dag næsten, fordi jeg ikke kan tage mig sammen til det..
der er faktisk ikke meget mere i mit liv, end arbejdet, og sofaen når jeg kommer hjem, fordi jeg orker det simpelthen ikke.. Og ja... så er jeg ked af det samtidig med.

Nå ja.. oveni.. så er vores ovn gået i stykker her hvor vi bor (til leje), og vi skal selv sørge for at få den lavet = regning på 1200 kr., vores vandhane gik i stykker i aftes, så den blev vi nødt til selv at lave, og idag er der ind af døren kommet en regning på godt 20.000 i for meget i SU sidste år, selvom jeg kun har læst halvdelen af året. :ras:
Synes egentlig det er lidt for meget oveni det at flytte... Så måske ikke så mærkeligt, at jeg bare har lyst til at sidde og kigge ud af vinduet, og bare lade tårerne trille... :graed:

Men kære strigler..
jeg bør jo nok lette måsen, og finde en flyttekasse, og et par aviser og få pakket lidt..

Havde bare lige brug for at få lettet mine tanker... Håber ikke jeg gør jeg ligeså trætte af det hele. :linski:

Hilsen
louise
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Når man er.... øv..

Post by KatieKat »

Øhm Louise, det der lyder altså ikke særlig godt. Faktisk lyder det som jeg havde det for 2 år siden. Vel sker der en del triste ting for dig lige nu, men det burde bare være småbump på vejen og ikke noeget som slår dig helt af pinden.

Mon du ikke skulle gå en tur op og snakke med lægen og se om ikke han kan hjælpe dig inden du ryger helt ned. Det er meget nemmere at tage sig sammen til at gøre noget ved stofskifte og vægt og flytning og finde lyst og motivation til at tage ud til hest når man ikke har travlt med at være ked af det.

Pas på dig selv Louise. :elsk:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Når man er.... øv..

Post by CXEC »

Det lyder som om du har det rigtig skidt. Det er bekymrende læsning dette her! Jeg ville foreslå at tage ud og få noget mere pelsterapi, for det er noget der rykker. Jeg synes også at du skal tage en samtale med lægen og finde ud af hvorfor disse ting slår dig ud på den måde. Det er ikke hensigtsmæssigt.

Og så som Dorthe siger: Pas på dig selv.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Når man er.... øv..

Post by Lone Beck »

Det lyder vist som alle de klassiske tegn på en depression :ked:

Afsted til lægen med dig :katiekat:

Og så håber jeg at du får noget hjælp, så du snart får det bedre igen :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Re: Når man er.... øv..

Post by aribeth »

Louise! Det er helt normalt at være lidt øv engang imellem... men du skal tage det seriøst... En depression er ikke sjov... og med meget få midler... (piller fx. ) kan man få det sindssygt godt igen! og det er ærlig talt ikke livet værd at gå og være øv...

Det lyder meget som hvordan jeg havde det...


Katrine
Lrahbek
Posts: 83
Joined: Thu 13. Mar 2008 16:51

Re: Når man er.... øv..

Post by Lrahbek »

hmmm.... jeg har såmænd planer om at ringe til lægen... men altså... jeg tror ikke det er en depression, for jeg er jo trods alt oppe hver dag osv...
Men en gang imellem så ramler det bare for mig.. ved ikke om det er dårlige nerver, eller om det måske bare er stress..

Mon ikke det bliver bedre, når vi er flyttet i vores eget hus. :hhansen:

Men ja.. sådan er det vel engang imellem, så er det hele bare noget rod.

Ihvertfald tak for jeres svar.. :-) det er rart, når man kan læsse lidt af på nogen andre.. For altså.. selvom manden min er den dejligste i hele verden, så er han ikke så god til det her.. han ved ikke lige helt hvad han skal gøre, og det er der vel egentlig ikke nogen der kan fortænke ham i. :linski:

Hilsen
Louise
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Når man er.... øv..

Post by KatieKat »

Depression behøver altså ikke være at man ikke er i stand til at stå op om morgenen. Det kan også bare være at du er ked af det hele tiden og har svært ved at klare de småbump livet giver en. Det er meget nemmere at leve med hvis man fanger det og gør noget inden det bliver så slemt at man ikke kan stå ud af sengen mere.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Re: Når man er.... øv..

Post by Zippeline »

Det lyder virkelig irriterende. Kan godt forstå, du trænger til at få luft fra tankerne.

Har ikke rigtigt noget at tilføje ellers, ud over en lille sang der er skøn, når jeg selv sidder og bare ikke kan komme videre:

http://www.youtube.com/watch?v=H-H5Nr25pLU - Dolly Parton / Better Get To Livin'

Håber du finder hjælp, hvis du føler, du har brug for det. For ja - nogle gange kan det være umuligt at sætte igang, og ked-af-det-heden overtager bare et hvert fokus, uanset om man er deprimeret eller ej.

- Zip.
Lrahbek
Posts: 83
Joined: Thu 13. Mar 2008 16:51

Re: Når man er.... øv..

Post by Lrahbek »

Dorthe.. Nej.. det skal helst ikke komme så langt ud.. det har du helt ret i... men jeg tror måske bare der skal lidt ro på...
Det var vist bare lige det hele der væltede igår og idag.. Tidligere havde jeg egentlig bare allermest lyst til at køre til Als og besøge min veninde, som skulle i byen og drikke sig hønefuld.. meeeeeeeen.. det går nok ikke, når vi flytter om en uge. :linski:

Zip.. tak for linket.. Jeg vil lægge det ind som favorit.. :-)


Tårerne er stoppet for nu, men ja.. tankerne kværner stadig.. .der er så mange oplysninger, som jeg fandt igår og idag, som jeg skal have undersøgt nærmere. Der kom nogle flere facts omkring det at have for lavt stofskifte, både mht at blive gravid, men også nogle nye bivirkninger på de piller der er kommet, samt nogen flere følger af lavt stofskifte, deribland lettere til depression, humørsvingninger og manglende hukommelse.. Så oveni at jeg har taget mere og mere på, ligget på sofaen konstant med spjættende ben og arme på grund af uro, ja så har jeg også haft de vildeste humørsvingninger og haft svært ved at huske. :-? hvilken fryd at leve sammen med mig...

Men men.. det blev bedre, men nu er det ligesom begyndt at gå den anden vej, og når jeg går til lægen, så kigger han bare på de seneste blodprøver, og siger at de ser helt fine ud. Det må være noget andet. *suk*

Well.. det kan godt være, at jeg bruger tråden her de næste par dage, bare på at komme af med nogen tanker når jeg ligesom bare er træt af det hele.. Mine forældre er desværre på ferie de næste 2 uger, så jeg kan ikke engang bruge min moar....
jaja.. en pige på 30, der bare vil have sin mor.. :skoer:
og ja.. som skrevet før, så er Magnus ikke helt sikker på hvad han skal sige og gøre.. men han prøver virkelig... det skal han have.. :elsk:

Men håber I alle vil sove godt, og få en dejlig søndag når I vågner... jeg ved, at jeg hellere må trisse i seng, så jeg kan få pakket hele mit køkken imorgen.

Louise
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Når man er.... øv..

Post by CXEC »

Små skridt ad gangen! Og pas nu på dig mens du har dig! :heidio:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply