Og en ny verden åbnede sig............

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Og en ny verden åbnede sig............

Post by BeritH »

Netop hjemvendt fra en uges ferie i Egypten (igen) har jeg oplevet en helt ny hverden.

Jeg har nemlig været ude og snorkle i Rødehavet. Sikke en oplevelse, jeg havde aldrig prøvet snorkling før, og efter de første 5 minutter, hvor jeg prøvede at indhalere Rødehavet :opkast: fandt jeg teknikken og så var jeg solgt.

Hold da kæft en fed oplevelse. Helt klart vand, koraller og masser af fisk i alverdens farver og former. Bare at mærke hvordan stressen forlod kroppen, mens man lå der og kiggede på de mest bjergtagene koralformationer og fisk.

Det viste sig så at der var masser af muligheder for snorkling på hotellets egen strand, så jeg er jo næsten gået helt i opløsning efter at have ligget og pladret i vandet i timevis :lol:

Næste gang skal jeg helt sikkert på intro-dyk med flasker :askepot:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by Ms Strangefield »

Det lyder rigtig fedt.. og afstressende...

Får vi billeder fra turen??

Eller druknede du kameraet??
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by Lone Beck »

At snorkle i Det Røde Hav slår bare alt :respekt: :respekt: :respekt:

Det siges, at det ikke er ligeså fantastisk at dykke, fordi du er "spærret inde" og har en vis larm, men dykning giver utvivlsomt nogle andre, fede oplevelser :mikkel:

Jeg vil også til Egypten igen - bare for at snorkle :heidio:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by sinesmølf »

vor er du heldig. Det er superfedt at snorkle, da vi var der nede havde jeg hovdet mere under vand end over.

Jeg vil også til egypten :rat:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by Camilla... »

Snokling er fedt.... Dykning er KAMPFEDT

Det kan helt bestemt anbefales. Jeg fik et prøvedyk af en kammerat som er instruktør for nogle år tilbage. Det resulterede i at jeg bare MÅ ned på min. et dyk når jeg er på ferie og at jeg nu har taget et certifikat selv så jeg kan komme med ned på 18 m. og se de rigtig fede steder.

Eneste problem er at min nuværende SU-tilstand sætter nogle alvorlige begrænsninger på den fritidsaktivitet. Men det er nok meget godt for ellers lå jeg konstant og boblede under vandet.

Oh frihed, vægtløshed og fagre nye verden... Jeg saaaavner diiiig.

Camilla - som vil ud og dykke nuuuuu
God d
aribeth

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by aribeth »

min far som bestemt ALDRIG skulle snorkle, men som alligevel endte med at befinde sig al tiden liggende i havet i Egypten, taler stadig om hvor fedt det var...

Kan nogen ikke kurere min hajfobi/havskræk... jeg vil gerne prøve.


Katrine
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg snorklede i Thailand for 8 uger siden - og det var den ultimativt mest unikke opelvelse jeg har haft i flere år!
Verden forsvandt bare, og så var man bare sig selv, fiskene og lyden af ens eget åndedræt (Jeg har dog ALDRIG været så forbrændt bagpå før).
/SL
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by -HeidiZ- »

Det lyder rigtig fedt. Jeg har aldrig prøvet at snorkle, men kunne rigtig godt tænke mig det. Vi skal formentlig til Kreta i August, nogle som kan anbefale at snorkle der??

Jeg har godt hørt en del folk sige, at det er skide fedt at snorkle i Egypten. Kæresten har snorklet i Thailand, det var fedt sagde han :lol:
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by Stimata Doamna »

Det lyder som en god oplevelse - og en, jeg har til gode endnu.

Hvornår skal du så afsted næste gang?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Og en ny verden åbnede sig............

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg vil rigtig gerne til Egypten og snorkle (...og samle mod til at prøve at dykke).

Jeg ville gerne ligge billeder ind fra snorkling i Thailand - men det er bare ikke det samme som at være der selv. Jeg fandt Nemo! Og en helt masse andre fisk...

En dag tog vi en heldagstur incl. transport, frokost og drikkevarer, ud til en lille ø for 800 bath pr. person - dvs lige omkring 130 kr. pr. person. ...Et hav af koraller og flotte fisk i krystalklart blåt vand, liggestole under palmer på kridhvid pulversandstrand og 35 grader.... Det var simpelthen den bedste ferieoplevelse, og meget bedre snorkling end på selve Phuket, selvom det nu også var fedt.

Men nu var det så ikke min ferie det handlede om.. ;-)

Stenstrandende på det sydlige Kreta skulle vidst være bedst, i øvrigt.
/SL
Post Reply