Hårfarveskift

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hårfarveskift

Post by xtiny »

Ja- min søster, siger jeg er blevet mere mørk, hun er rødhåret med krøller. Og min bror, der var rødblond er blevet askeblond. Han er ikke gråhåret! Men askeblond (og med rødt skæg)- og jeg er blevet leverpostej-med rødt. Eller mørkblond-messingfarvet. Som yngre var jeg rødblond.

Er der nogen af Jer, der har skiftet hårfarve? Som voksne? Uden hjælp af kemi?
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hårfarveskift

Post by HHansen »

Ja!

Da jeg var barn var mit hår kastanje rødt.
Nu er det gråt... :ked:

Og det er ikke det værste - det af det der IKKE er gråt (der er enkelte hår) er blevet bleg-farvet.. De har næsten ingen farve..
Gråt kan være flot synes jeg - hvis man er mørkhåret. Men når resten af håret er blegt og leverpostej/blond agtigt.. så bliver det hele en kedelig farveløs masse :ondgrin:

Så er det dæleme godt frisøren kan give mig rødt hår igen :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hårfarveskift

Post by annetteB »

Gråt kan være flot synes jeg - hvis man er mørkhåret.

Jamen det er man jo netop ikke længere, når man er blevet gråhået!
:lea:

Ja, jeg er jo for længst blevet mørkegråhåret med familiens varemærke: den hvide Cruella De Vil-stribe i venstre side.
(HHansens mor kunne lave fletninger med to grå og én hvid tot - det kan jeg osse snart! :jeanie:)

Mine øjenbryn og vipper derimod udarter på samme måde som de af Helles hår der endnu ikke er grå: De bliver ufarvede, gør de.
O derved giver de mig et kedeligt udvasket udtryk, hvis ikke jeg får dem farvet i ny og næ....så dét gør jeg, uanset at jeg som barn var rædselsslagen for min farmor når hun kom hjem fra frisøren med to sorte skovsnegle som øjenbryn!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Hårfarveskift

Post by Anja »

Det er helt normalt at håret ændrer sig.

Jeg er født sorthåret, blev så blond, næsten hvidhåret, det blev mørkere med rødt skær da jeg blev ældre, nu er det ved at blive mørk blond men bliver dog lysere om sommeren.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hårfarveskift

Post by Stimata Doamna »

Jeg er rødhåret og bliver som din bror ikke grå, men mere og mere blond (det kan måske også ses på det, jeg skriver :viben:). Det er noget, der går i arv - min farmor havde samme farve, og datteren min følger i sin mors fodspor. Eller noget.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Re: Hårfarveskift

Post by aribeth »

Født sorthåret, blev lys blond/leverpostej, blev mørkebrun, derefter rødligbrun og nu leverpostej/brun med lysere plamager og masser af grå hår...

Mit hår ændrer sig rigtig meget...


Katrine
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hårfarveskift

Post by xtiny »

Okay, så er det ikke bare mig. :lol:
Begge mine forældre beholdt deres hårfarve meget længe (til op i 60-erne), og jeg har heller ingen grå/hvide hår- men manden min blev gråhåret allerede i starten af 30-erne. (Efter han havde lært mig at kende. *SS* :minna: )
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
aribeth

Re: Hårfarveskift

Post by aribeth »

Grå hår er skod... jeg fik de første da jeg gik i 9.!!!! klasse...

Så gik de amok igen i 3. g og siden er der bare kommet flere og flere og de sidste par år har jeg ikke kunne dække dem ...

Katrine
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hårfarveskift

Post by HHansen »

Jeg fik mit farvet igår så jeg kan dække de grå/hvide hår - og de farveløse.

Og som jeg sagde da jeg kom hjem, med kløe i hele krydderen... "hvis jeg ikke kan tåle at farve håret så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg gør" :mur:

Jeg VIL ikke leve med totalt farveløst hår! Truede med at klippe det hele af med maskinen og få en paryk, men det syntes kæresten var en dårlig idé :tommelned:

Men min hud er bleg og farveløs - og hvis håret også er det så bliver det sgu da trist! Hvidt hår er flot på en brun person.. Og mørkt hår med grå striber er også flot. Helt gråt kan også være flot. Men hvidt og farveløst sammen?? Med hvid hud?? :tommelned: :mur:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hårfarveskift

Post by Godzilla »

Mit hår er blevet lidt mørkere rødt med årene. Men der er mange nuancer alt efter hvor på hovedet de sidder.

Man får ikke grå hår. Hårene bliver hvide og blandet med mørke hår f.eks. bliver det gråt. Blandet med en lys rød bliver det netop - farveløst.

Helle, du må igang med henna. Det kan være grimt, men det er da rødt.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply