Jeg vil ha en baby!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by MetteboDeluxe »

Det kunne da være :heidio: Jeg er bare ikke vanvittig interesseret i at hænge på ham bagefter :ehh:

Det er altså slet ikke nemt :mur: I går greb jeg mig selv i at tænke - Hvor er det bare nemt at Timmi er blevet så stor.. Hun kan jo alting selv nu og vi er ikke bundet på nogen måde. På den anden side er det bare snart jeg skal i gang.. Jeg vil altså opereres inden jeg bliver spurgt om jeg er gravid uden at være det :mettebo: :viben:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by HHansen »

Ja undskyld der ikke er kommet svar før - hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke du vil avle på de gener fra min familie, de er skrupskøre og har ADHD og tourette og den slags alle sammen :viben:
Hvis man SKAL udvælge en avlstyr udfra andet end at man elsker manden, så skal man vel vælge fornuftigt og finde en med gode gener??

Men jeg kan godt se dit dilemma og se at det er en vanvittig stor beslutning - skal Timmi være enebarn, eller skal du gøre alt hvad du kan for at få en mere.

Personligt er jeg ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre, men det kan du ikke bruge til noget.

Hvordan er situationen, hvis du selv køber donorsæden? Er du så berettiget til eneforsørger tilskuddet?
Og ER det afgørende for om du vil have et barn? 1000,- er meget om måneden, men stillet firkantet op så kan man måske sige at hvis de 1000,- er afgørende for om du har råd til et barn mere, så er det måske en dårlig idé?

Var der ikke mulighed for at de kunne fjerne den der dims, uden at tage livmoderen med?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by 99E »

HHansen wrote:Og ER det afgørende for om du vil have et barn? 1000,- er meget om måneden, men stillet firkantet op så kan man måske sige at hvis de 1000,- er afgørende for om du har råd til et barn mere, så er det måske en dårlig idé?

Jeg må indrømme, at jeg har tænkt lidt det samme... :anonym:
Jeg synes det er vigtigt, man har økonomi til det der med børn - for jeg har hørt at det er ret dyrt. Også når de er små.

Hvis du får et barn mere - har I så råd til, Timmi kan blive ved med at have hest?
Til at du kan?
Hvad så hvis "Barn 2" også vil have en hest?
Har du råd til institutionsplads og hvad ved jeg?
(Og hvis svaret er: Ja, for jeg kan få friplads ell. tilskud: Hvad så hvis dette ændres?!)
Børnefødselsdage, udflugter, alt det der hejs, unger skal have?
Hvordan ser økonomien ud mht. barsel og det der?
Hvad hvis du ikke har noget job, men skal være på kontanthjælp eller dagpenge?
Hvad hvis "Barn 2" hader heste og aldrigaldrigaldrig vil se på kræene? Er du så parat til at "give køb på" hestetid for/med dig og Timmi?
Og som du selv er inde på: Har du overhovedet LYST til at skulle igennem babyforgiftningshelvedet igen?

Og så er der det der med aldersforskellen...
Helt ærligt - og jeg er sikker på, det er forskelligt fra familie til familie - så er min oplevelse med så stor aldersforskel (6 år ml. min bror og mig, 8 år ml. Mikkel og hans lillebror) at det er svært at få det der nære søskendeforhold, som mange "drømmer om".
Og eg synes det er lidt... Skummelt at få Barn 2 "bare fordi" det "vil være sundt for Timmi".

Jeg ved godt, at indlægget lyder ret negativt - men... :oeje:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by MetteboDeluxe »

Aldersforskellen er jeg ikke bekymret for. Der er 6 år mellem min lillebror og mig. Jeg tror glæden bliver størrere med alderen, men i dag har vi meget glæde af hinanden.

Nej de 1000 kr er ikke afgørende om jeg vil ha barn eller ej. Det der er afgørende er at jeg risikerer at vågne op efter en operation og så har jeg bare ikke muligheden mere.

Jeg lader lige den stå...


Det er muligt at de kan fjerne min knudedims uden at fjerne livmoderen og det er muligt de ikke kan standse blødningen og så er de nødt til det.

Jeg ved ikke om der bliver råd til det hele.. Jeg ved at min hest forsvinder før Timmis gør, jeg ved at jeg har en skøn familie der kan hjælpe en masse hvis det kniber og hvorfor skulle friplads begrebet blive ændret? Og hvis det gør er det vel fordi jeg tjener mere og så er det jo en anden situation end jeg står i nu.. Ligenu ville jeg ikke have råd til at betale for Timmis børnehave.

Man kan jo ikke gardere sig mod at få et barn der vil noget andet end Timmi :ehh: Men ligesom børn må tilpasse sig i alle andre familier kan de vil også blive nødt til det i min?

JEg understreger lige igen at jeg ikke overvejer nr 2 fordi "det vil være sundt for Timmi" (selvom det helt sikkert vil være sundt for hende) men fordi jeg muligvis ikke bliver ved med at have muligheden.. Og det skræmmer mig!
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by 99E »

Så vil jeg tillade mig at være rigtigt grum og grov:
Er det en top nice ide at få et barn, når man "allerede nu" (ved man) er i en situation, hvor man ikke selv kan betale for fripladsen, men skal have den dækket af et tilskud?
:hva: :anonym:

Eller set i et større perspektiv:
Er det OK og toppen at planlægge på at få børn, hvis man allerede på forhånd ved, man ikke selv kan dække den alm. "forældreudgift" på dem?
:ehh:

Jeg har forstået at du gerne vil have et barn.
Og at det er skræmmende at du snart ikke kan, måske.
Og hvis du synes jeg er ond, led, væmmelig og ufølsom kan du tilskrive det at jeg ikke har barn/børn og heller ikke har set det fantastiske i at få det.
:avav:
:doed:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by MetteboDeluxe »

99E wrote:Er det en top nice ide at få et barn, når man "allerede nu" (ved man) er i en situation, hvor man ikke selv kan betale for fripladsen, men skal have den dækket af et tilskud?


Man betaler sjældent for en friplads :linski:

Næh du har sikkert ret.. Jeg kunne dog ikke bekymre mig mindre om det må jeg nok indrømme. Kald mig en social nasser I don't care :ehj: Jeg udnytter de muligheder jeg har, og det ville de fleste enlige mødre på SU gøre :linski: Det er jo heller ikke planen at jeg skal være på SU altid vel :lea:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by HHansen »

så længe du bare har overvejet det hele - og det har du lyder det til, så har jeg ikke det fjerneste ondt af at du får en baby, uanset om du egentlig har råd eller ej. Man finder jo en løsning når man skal.

Jeg kan godt forstå dig - jeg var igennem de samme overvejelser inden jeg blev steriliseret: Vil jeg nogensinde have flere børn? Hvad hvis dem jeg har dør? Hvad hvis jeg bliver skilt og min nye mand ikke har børn? Alle disse tanker var jeg igennem. Og hvis ikke jeg til HVER eneste af dem havde tænkt: "det er ligemeget for jeg VIL ikke have flere børn, nogensinde" - så var jeg ikke blevet steriliseret. Jeg var helt sikker, og har aldrig fortrudt. Heller ikke selvom jeg så senere blev skilt og nu bor sammen med en der ikke selv har børn. Jeg skal ikke have flere.

Når du ikke har det sådan, og tanken om ikke at KUNNE få flere skræmmer dig så meget så forstår jeg godt du vil prøve om du kan få én til. Det er da en barsk tanke at det pludselig kan være for sent - uden at det skyldes naturlige årsager (alder).
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by Nina »

Jeg har ikke børn - så hvad jeg vil sige er nok udenfor interesse.

Jeg har bare kigget på tråden - læst den og kigget igen.

Helt ærligt - så mener jeg, at du er privilligeret.

Du har en sød datter og har et godt liv nu - som jeg læser det.

Du vil ikke have en mand - men et barn.
Hvorfor????

Er du ved at gå i panik over, at du måske snart ikke kan få flere, hvis du har lyst til det?
(mit svar er ja).

Ville du have samme overvejelser, hvis du ikke havde "knolden" at tænke over - og dermed en tidsfrist?
(mit svar er nej).

Min konklusion er - at du har et ønske om barn (og mand) - Men manden er der ikke (lige nu) og så er der "barnet" tilbage ...

Hvis du ikke havde en "tidsramme" - så ville du nok møde manden, der skulle være far til dit barn.

Lige nu er du alene - og læs: ALENE!

Jeg hverken kan eller vil råde dig - men der er noget, der ikke virker helt optimalt i min verden.

Men hvis du virkelig ønsker dig et barn mere - så er den mest fair måde (når du ikke har en kæreste eller ægtefælle) - at blive kunstigt befrugtet.

Så er der ikke en mulilg - eller umulig fader, der er mere eller mindre involveret.

Jeg må indrømme, at jeg ikke fatter dig - men nu er der jo også den forskel, at jeg aldrig har ønsket mig børn - selvom jeg har haft kærester, der har været optimale som fædre til mine børn.

Nu er jeg så gammel - at jeg endelig er holdt op med at få irriterende spørgsmål ang. ...
Hvornår skal du så have børn???
Er det ikke snart på tide?
Nu skal du da have ...

*ARGHHH*

Nå - men jeg er nok heller ikke helt normal.

Venlig hilsen
Nina
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Jeg vil ha en baby!

Post by MetteboDeluxe »

Hehe alle indlæg er velkomne :-)

Du tager alvorlig fejl på et område og det skyldes nok at du ikke kender mig så godt der :linski: Jeg har intet ønske om en mand i mit liv. Jeg elsker at være single og det kan de fleste der har mødt mig nok skrive under på. Min datters far var min første kæreste efter flere år som "Jeg skal aldrig ha en fyr!!!". Det gik slet ikke. Jeg hader hvis jeg skal forklare alting og det er de færreste der kan læse mine tanker og gøre ting som jeg vil ha dem desværre.. Verden ville ellers være nemmere.. for mig :jeanie: At han så også havde sine skeletter i skabet (blandt andet et meget hidsigt temperament) hjalp heller ikke.

Noget helt andet er at jeg længe har overvejet om tiden var kommet til barn nr. 2. Også inden knuden dukkede op på scenen. Jeg er heller ikke sikker på Panik er en del af mit følelsesspektrum og jeg er da ked af hvis jeg har givet indtrykket af ligefrem at være i panik :ehh: Jeg er vist mere en solid jyde tror jeg :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply