Fedlingen ej i kjole

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
PiaK

Fedlingen ej i kjole

Post by PiaK »

Gav DEN overskrift ikke bare mening?! :hhansen:

Nå, sagen er at vi om en 14 dages tid skal have barnedåb. Fedlingen bruger nu str 80 (Dvs. 1 år) i tøj :ehj:

Ok, han er ikke kun fed, også ret lang, men for pokker hvor er det irriterende :-? den fine dåbskjole han skulle have på kan kun lige passe ham i dag, gad vide hvordan det ser ud om 14 dage?

Min mormor foreslog han måske ikke skulle ammes så ofte op til dåben :viben:

Jeg var for sjov inde og se på matrostøj ect. i går, manner nogle små klovnekostumer i syntetiske matrialer :ehj:

Nå, jeg håber han kan være i kjolen, og så må han have et par bukser og en skjorte som reserve, hvis nu...

Ellers er vi vildt klar, vi skal heldigvis ikke stå for noget selv, bare møde op :askepot: Til lækker brunch på Støvlet Katrine, sammen med gæsterne forstås :atengstedt: Det er RART ikke at skulle stresse rundt og tænke på mad og rengøring :heidio:

Hvad har jeres unger været iført ved dåb? Kjole med famillietraditioner (Som vores) eller andet?
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by Stimata Doamna »

Hæ, det var da ikke svært at regne emnet ud :hhansen:

Min sumobryder var iført familiekjolen (alle navne på de børn, der er blevet døbt i gevandtet, er broderet på) - den kunne godt nok ikke knappes i ryggen, men det er der ikke nogen, der lægger mærke til, når klaveret ... øh ... orglet spiller. Tøsen skiftede alligevel tøj efter seancen i kirken, så ingen problemer med familiekjolen.

Hvis du ikke har mulighed for at lade en knap stå åben, kan du vel altid iklæde ham en hvid body og en stofble? En fedling iført syntetisk matrostøj og tilhørende elektrisk hår (gudmor/-far går sikkert heller ikke fri ang. det med håret) ... Nej, jeg vil ikke se billeder...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by HHansen »

Min mor hæklede en dåbskjole til mig da hun ventede mig - og jeg var så den første der blev døbt i den. Jeg vejede 2500 g - og blev døbt da jeg var 5 uger gammel.

Siden har en del af mine fætre og kusiner haft kjolen på - derefter mine niecer og siden mine egne børn.. Alle er broderet i som det sig hør og bør :askepot:

Men - kjolen er LILLE. Og alle mine unger har været i 4 kgs klassen og derover. Så selvom jeg (fordi jeg vidste kjolen var lille) har insisteret på tidlig dåb af dem alle, så har ingen af dem kunne være i den sådan rigtig.. På Sara som var den fedeste af yngelen kunne kun én knap i ryggen knappes. Men det gik alligevel - børnene fik en hvid bluse under, og så måtte kjolen jo være åben bagpå - de ligger alligevel på arm hele tiden når de har kjolen på, så ingen kan se det.

Det faldt mig aldrig ind at de kunne have andet på - det SKULLE være min kjole :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
PiaK

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by PiaK »

Den kan godt nå rundt om ham, det er ærmerne der er ved at være lige stramme nok... De er ellers ikke specielt små :hhansen:
aribeth

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by aribeth »

nu skal Max jo ikke dyppes, men han skal da stadig have kjolen på.... den er nemlig også sådan en familieklud med samtlige navne broderet ind i.... jeg var lille i den... Max bliver nok kæmpe, for vi udskyder navnefesten til august.

Men ja, lad den stå åben bagpå :-)



Katrine
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by HeidiO »

Nu har jeg jo ingen børn, men min søsters 2 drenge er døbt i kjole. Egentlig skulle det have været den der har været i min fars familie i mange mange år, men den var sporløst forsvundet, og da min mor så sagde at da vi blev døbt i den var den for det første meget lille og for det andet utrolig skør i stoffet, så de havde måtte reparere den flere steder. Det satte et punktum for jagten på den kjole.

Min søster har så købt en dåbskjole, som egentlig er lidt kedelig, men som den gode moster jeg er tilbød jeg at brodere navne m.v. på den. Så det har jeg muntret mig med et par gange.
Heidi
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by KatieKat »

Du kan låne min dåbskjole til bamsen hvis det er Pia. Jeg var 10 år da jeg blev døbt, så den burde han kunne være i.... :viben: :viben:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by Tristan »

Vores lille guldklump blev dybbet som 3 mdr i en familiedåbskjole.
Der var ellers ved at være kamp mellem familierne ang. hvilken kjole hun skulle have på, da både mormor og svigermor kom med en familiedåbskjole, og jeg blev udsat for krydsforhør af svigermor, for hun mente da at barnebarnet skulle døbes i den kjole der havde mest historie. Christ :ehj:
Altså der sker sgu et eller andet kemisk i hjernen med folk når de får børnebørn!!

Den lille dame blev døbt i den kjole jeg mente var pænest, hvilket så også viste sig at være min families.
Jeg tillader mig lige at flashe et billede

Image

Der skulle ikke have været gået ret meget længere, så kunne hun heller ikke have været i kjolen.
PiaK

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by PiaK »

Dejligt med et billede Tristan :katiekat:

Vi har også haft flere kjoler i spil her, du har ret angående de der bedsteforældre :ehj: Jeg nuppede den største, men se om det hjalp :hhansen:

Det kan være vi ender ud med Dorthes kjole :viben:
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by stardancer »

Vores fedling som slet ikke var en fedling blev døbt i den samme kjole som jeg selv er døbt i, den passede fint :elsk:

Image
Post Reply