Hvad går der galt for mig?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvad går der galt for mig?

Post by HHansen »

Nogen af jer husker måske mit indlæg fra det gamle strigle-forum, hvor jeg klager over at jeg ikke længere kan se i mørke.
Jeg var hos optiker, og fik besked om at mit syn generelt ikke fejlede noget, og nattesynet kunne hun ikke gøre noget ved. Jeg måtte bare vænne mig til at det blev dårligere med alderen. :(

Det blev så MEGET hurtigt dårligere - for i løbet af en måneds tid synes jeg at jeg kunne mærke forværring fra dag til dag.
Mange dage har jeg nok egentlig været farlig at have i trafikken, for det at køre i mørket gjorde mig tillige konfus og forvirret - for jeg kunne slet ikke orientere mig.

Det har jeg så gået og bandet over. Det er pludselig noget af et handicap hvis man ikke kan komme nogen steder efter kl 16! :evil:

I morges kørte jeg til træning kl 5.30. Det var mørkt.
Og jeg kunne SE :P
Ingen problemer. Ingen forvirring. Ingen angst....

Hvad dælen sker der??? :?
Én ting er at vænne sig til at man ikke kan se. Men jeg bliver sgisme da også bekymret når det pludselig bliver godt! I søndags virkede det ikke.... i dag gør det - har jeg mon en hjernesvulst? Eller er jeg bare almindelig tosset???

Og nu bliver jeg jo vildt skuffet hvis jeg i morgen opdager at jeg stadig ikke kan se en bjælde.. Måske var det bare lysere i dag pga skydække????

Jeg er forvirret... :roll: :? ](*,)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det er vist rimeligt almindeligt at have svært ved at se i mørke. Min fru moder har det ligesom dig. Hun nægter således at spise aftensmad hos os i de mørke måneder - hun vil IKKE køre i mørke.

Jeg bryder mig heller ikke om at køre i mørke, i det mindste ikke hvis det også regner. Så synes jeg det hele flyder ud...Min mor trøster mig med at det bliver meget værre med alderen.

Det lyder sgu mærkeligt, at det pludselig bliver bedre. Det betyder sikkert ingenting, men hvis du er bekymret, synes jeg da du skal ringe til lægen og fortælle det. Det kan aldrig skade.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

Glæd dig for du kan være så heldig at du bliver ved med at kunne se i mørke.
Jeg må hellere gå til bekendelse og fortælle at jeg fylder 64 år på søndag, og da jeg var sidst i tredverne begydte det at drille med synet.

Jeg var gennem adskillige øjenlæger, som fortalte at jeg var til fare for alt, også pindsvin :D :D , i trafikken.

Jeg købte briller, briller og briller, men da jeg havde hundekennel dengang, ja så var de altid pudset i leverpostej, så jeg smed dem igen, kun for at erfare at mit syn blev bedre som tiden gik

Jeg har ikke brugt briller siden, mit arbejde kræver at mine øjne bliver brugt, jeg kan læse den blå avis i skumringen og jeg kører bil i mørke.

Konklusion, øjnene bliver dovne når de ikke skal arbejde.

Nu er jeg altså ikke sådan en strigle der mener at ingen skal bære briller, jeg mener bare at for mange gør.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

Altså den avatar den er spil´me tricky, men jeg laver den først om i morgen.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Jeanie

Post by Jeanie »

[quote:7b5d3e1b4d]Én ting er at vænne sig til at man ikke kan se. Men jeg bliver sgisme da også bekymret når det pludselig bliver godt! I søndags virkede det ikke.... i dag gør det - har jeg mon en hjernesvulst? Eller er jeg bare almindelig tosset??? [/quote:7b5d3e1b4d]

Jeg håber at du bare er almindelig tosset, for din anden teori, ville da være mildt sagt forfærdelig... :shock: :(

Ikke at jeg skal sidde og kloge i noget ,men jeg tror du har lidt natteblindhed !!..det er fakta værst, i tiden lige mellem lyset og mørket..altså når det bliver mørkt eller når det bliver lyst...i de blå timer som jeg kalder det !!..Lider selv af det samme, og det er frygteligt, i perioder mere end til andre tider !![/quote]
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jo jo, jeg ER lidt natteblind, og har været det i årevis. Det er hvad det er.

Det der bekymrer mig er jo at det pludselig blev MEGET værre, og i sidste uge kulminerede med at jeg faktisk ikke kunne se en sk.. selvom den så stod ret foran mig. Jeg blev virkelig konfus og utilpas af at færdes i mørket og selv på kendte steder følte jeg mig forvirret.

Og det der bekymrer mig ENDNU mere er så at nu er det tilsyneladende GÅET VÆK!! :shock:

Jeg har stadig ikke syn som en kat i mørke, men nu kan jeg da orientere mig igen.. Det er jo rart... men der er da flere ting i det der bekymrer mig, dels kan det vel blive dårligere igen, dels forekommer det mig ikke at være normalt at den slags bliver mærkbart bedre i løbet af få dage.

Nå, hvem gider også være normal :mrgreen:

Afventer lige et par dage og ser hvad der sker. Så kan det være jeg taler med lægen. Kan jo også være jeg HAR fejlet et eller andet som påvirkede synet, men som nu er gået væk??? :P
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply