Fedlingen ej i kjole

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
PiaK

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by PiaK »

Det er altså skønt med billeder :askepot:

Er der ingen der har fået døbt i matrostøj?
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by Tristan »

Forresten så kommer jeg i tanke om at da Helena blev døbt, var der en anden pige der blev døbt også.
Hun var ikke i kjole, men et body suit outfit. Jeg kan ikke rigtig forklare det, tror det ligner lidt det her

Image

Synes da den er vældig sød, var det ikke en ide, istedet for matrostøj?
aribeth

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by aribeth »

MATROSTØJ??!!

Skal han være sømand? Eller er i bare vilde med Anders And :linski:



Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by KatieKat »

Anders' lille nevø blev døbt i sælskinsbukser, anorak og kamikker. De boede på Grønland dengang og selvom han blev døbt her i Danmark holdt de sådan lidt grønlansk tema både i tøjet og den den kaffemik vi fik bagefter.

Jeg syntes det var sødt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by annetteB »

jeg fik lange kæmpeunger der havde det med varme - så jeg har en (hjemmestrikket, guddødeme!) dåbskjole uden ærmer, med åben ryg og med tyndt gråt thaisilkefor...OG en ærmeløs dåbsdragt med korte ben (hjemmesyet...det var dengang jeg var kreativ) i broderie anglaise.

Begge dele var nydelige og enkle og brugbare til 3-måneders unger, som var født ind i 4-4,5 kilosklassen og bestemt ikke var blevet mindre siden fødslen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
PiaK

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by PiaK »

Katrine: drengebørn døbes åbentbart ofte i matrostøj?!

Dorthe, sælskindsbukser m.m lyder for skønt, sikke en god ide, nu har vi bare ikke de dybe relationer til Grønland desværre...

Annette: Så det du siger er at du lige i en håndevending vil lave en dragt til Jens?? :hhansen:

Nu er barnefaderen jo temmelig buddhistisk i livssyn, så thaisilke går vel an :jeanie:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by annetteB »

Annette: Så det du siger er at du lige i en håndevending vil lave en dragt til Jens??


I teorien, ja.
I teorien.
I praksis kan du låne den dragt jeg syede for 17 år siden....eller kjolen.
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Kikærten
Posts: 164
Joined: Tue 4. Mar 2008 12:37

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by Kikærten »

Hvis du alligevel ikke har noget forhold hvor kjolen evt. kommer fra, så lej da en dåbskjole som er stor nok.

Vores lokale renseri lejer dåbskjoler ud. Så er man også fri for selv at skulle fjerne gylp med mere.
Små gule der kan og vil
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by KatieKat »

PiaK wrote:Dorthe, sælskindsbukser m.m lyder for skønt, sikke en god ide, nu har vi bare ikke de dybe relationer til Grønland desværre...



Så må i jo finde noget der betyder noget for jer. Ridehjelm og buddhistisk munkeoutfit fx...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Rumle
Posts: 88
Joined: Thu 29. Jan 2009 18:10

Re: Fedlingen ej i kjole

Post by Rumle »

KatieKat: Hold fast jeg grinede, da jeg læste om dit forslag (ridehjelm og buddistisk outfit) :viben:
Skrev Annette

I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden... Og i terorien skulle man kunne fange ål med lasso
Post Reply