Om autister, dyr, frygt og smerte...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Om autister, dyr, frygt og smerte...

Post by MetteboDeluxe »

Enig enig :-)

Jeg foretrækker at trække så mange som muligt, fordi det nogengange er det, de er i hænder den dag :linski: Så de bliver trukket i hvert fald ud af stalden når jeg lukker ud, og hele vejen ind når jeg lukker ind. Bortset fra føllene, de går selv :katiekat:

Hmm jeg tror nu jeg ville kede mig hvis min hverdag var totalt struktureret og uden afveksling :linski:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Om autister, dyr, frygt og smerte...

Post by Nina »

Men du ville hade - hvis nogen pludselig havde ommøbleret dit hjem ... Ikke? :linski:
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Om autister, dyr, frygt og smerte...

Post by MetteboDeluxe »

Hmm.. Hm.. det kommer nu an på hvad de havde gjort :ehh: Hvis de havde smidt en masse ud.. Så ville jeg nok. Hvis de havde gjort det tæskelækkert og rent.. hmm.. Så ville jeg nok blive glædeligt overrasket :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Om autister, dyr, frygt og smerte...

Post by Nina »

Men - nu er du jo et menneske - går jeg ud fra. :atengstedt:

Du kan ret hurtigt danne dig et overblik over, hvad der er sket - og hvem, der har gjort det - og hvorfor ...

Dét er jeg sq ikke så sikker på - at en hest kan. :hhansen:

Heste KAN bare bedst lide - at stalden står, hvor den skal - at foder er lige i krybben - og at folden ikke har ændret sig siden sidst!

Min gamle arab/lip-hoppe skulle altid lige følges over den tråd - som var pillet ned ...

Hun var SÅ sikker på - at hegnet stadig var der!

Nå - men .- vi laver da også om her ...

Så sent som i dag lavede jeg om på kattenes foderbakker ...

Dét bragte sq da lidt forvirring og "mis"fornøjelse ...

Katte er sq også autister ...

Venlig hilsen
Nina
Zenna
Posts: 38
Joined: Thu 20. Dec 2007 22:56

Re: Om autister, dyr, frygt og smerte...

Post by Zenna »

Mette--> Hvis man skulle vælge mellem skovl og tov, så ville jeg nok fortrække tov som ikke rammer..
Men vil det virke i længden?? Jeg tænker bare om hesten ikke i sidste ende vil tænke, "Nååhh nu det tov igen, det er jo ikke farligt..Gumle gumle"
Jeg ved det sku ikke.. Frygt eller smerte, for mig er det lidt det samme tror jeg..

Jeg er dybt arbejdsskadet, det der med at man lige pludselig skal noget man ikke vidste man skulle.. Føj :mur:
Altså et eks. Vi skulle til kærestens søsters fødselsdag.. Jeg havde forstået at det blev holdt i Sorø hos deres mor, da vi så kører afsted til Sorø, finder jeg ud af at vi skal hele vejen til Fyn hvor hans søster bor.. :doed: Jeg gik næsten i panik.. Blev sur og kunne ikke helt finde ud af hvad jeg skulle gøre af mig selv :hva:

Totalt nedtur...

Nu er min hverdag rimlig struktureret, når jeg er på job.. Og lad mig bare sig at det nogen gange i sig selv med struktur godt kan gå hen og være lidt øv.. Den der "Neeej skal vi ikke lige finde på at kører ud og købe en is på Marielyst!" den holder ligesom ikke.. Hvis jeg havde fået ideen en uge inden og havde aftalt med vores beboere, at om en uge kører vi ud og får en is, kunne vi gøre det.. Men det er nu også meget rart, for så ved man hvad der sker og ens beboer er glade og kan rigtig mange ting selv :jeanie:

Ja Katte har også tendens til autisme.. Min den ene mener at hvis den ser en hånd (uanset tid på døgnet) betyder det kæl... Også i nat kl 04,30.. :-?
Post Reply