Forlange for meget? - mht. opstalderen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Re: Forlange for meget? - mht. opstalderen

Post by Silas »

Altså, som jeg forstår det, så lukker du ud og ind, det er kun det omkring foderet til aften du har lavet om på, eller hvad?

For hvis det bare er den lille ting med foderet, så kan jeg ikke se noget galt i det.
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
Alleycat
Posts: 117
Joined: Thu 7. Aug 2008 14:19

Re: Forlange for meget? - mht. opstalderen

Post by Alleycat »

:-) Tak for alles svar

Ja det eneste jeg har lavet om på er at de skal gøre deres egne hestes aftensfoder klar, så de kan gå ombord i måltidet, efter indlukning.

Ud- og indlukning står jeg får. Og morgenfodring og natfodring, og bortkørsel af mødding.

Egentligt så kunne jeg da godt lige fodre deres to heste til aftensmaden også, meeen de sidste par måneder, hen over den sure mørke vinter, var det at opstalderen lige 3 min. før at hestene skulle lukkes ind, og have aftensfoder serveret, så skred de hjem... Med undskyldningen om at de skal hjem og spise, tænker jo bare, det skal vi andre jo også, altså spise?

Det jeg bare pillede mig i navlen over var at de sagde at de ville informeres (såfremt) at hestene ikke var på fold, tror det er sket ca. 4 gange i 2008 at de ikke har været ude, enten på grund af Storm eller hvis en skulle have dyrlæge. Det med dyrlægen er at hvis en er inde og resten af flokken er ude, så vil jeg ikke have raseret min stald, og så har de andre været ude på skift ila dagen. Stormen er ikke pga. hestene men fordi jeg sgu er så nervøs for at noget lægger hegnsnorene ned imens jeg ikke er hjemme. Altså ikke blæsevejr.

Hmmm... nå men vi får at se :linski: om de opsiger boksene til d. 1. hvis jeg er så uretfærdig. Det med at udleje de 2 bokse er ikke noget jeg/vi lever af - da det går lige op med udgifterne
De bedste hilsener
Tina

Med datter, 3 heste, 2 hunde og 5 katte
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Re: Forlange for meget? - mht. opstalderen

Post by Silas »

Ja, så synes jeg bestemt, at de går i små sko. Lad dem sige op, herre gud hvis de bliver sippede over så lidt, så kan det da være lige meget.
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
Mariabh
Posts: 2
Joined: Wed 11. Mar 2009 14:34

Re: Forlange for meget? - mht. opstalderen

Post by Mariabh »

Tja Allykat...

Jeg må nok sige at jeg ville smide dem ud - men det har jeg sagt til dig før:)

Det at de ikke passer deres egene heste og lader deres plag stå med kæmpe kager af græsbæ i over en måned så alt håret måtte klippes af - fortæller at de mennesker slet ikke burde have heste - :fy:

Og da deres hest gi ki gang med at fole og de ikke gad komme fordi de så OL - tja - synd for både hest og føl at begge desværre døde - men for den da den slags mennesker skal bare ikke have dyr!

Jeg syntes i øvrigt ikke det er urigmeligt at lave en "regl" som den du har forslået der, det tvinger ejerene til at tilse deres dyr en gang dagligt og det bør man efter min mening også gøre:)

Ja det var så lidt brok herfra haha :kindkys:

Go dag til jer alle
User avatar
Alleycat
Posts: 117
Joined: Thu 7. Aug 2008 14:19

Re: Forlange for meget? - mht. opstalderen

Post by Alleycat »

Eihh Mariahb :mettebo: Jeg drømmer stadig om den hoppe og det føl endnu... måtte ringe efter dem 2 gange.... hulk
og jeg tør aldrig selv få føl i nogen af mine heste det vil så sige Ingrid :elsk:

Fuck mig - og jeg har stadig dårlig samvittighed over at jeg ikke var ude og kigge til dem om natten kl. 02 da vi kom hjem fra Jylland
De bedste hilsener
Tina

Med datter, 3 heste, 2 hunde og 5 katte
Mariabh
Posts: 2
Joined: Wed 11. Mar 2009 14:34

Re: Forlange for meget? - mht. opstalderen

Post by Mariabh »

Lille skat - det er ikke din skyld!

Du fik afvide kl 23 at de havde tilset hestene og at alt var som det skulle være! :mur:
at idioterne så ikke nævnte noget om at hoppen stod og hang og havde svært ved at gå, samt havde mælkeløb, selv om de havde set det viser jo bare igen hvor ligeglade og uansvarlige de er!

Dessuden at var det helle ikke dig der købte en 2½ år højdrægtig hoppe på et marked og kørte den hjem 5 timer presset sammen med en anden hest i en alt for lille trailer... Jeg kunne have banket hoved ned i maven på dem da de læssede af! - den drægtige hoppe var helt flad på begge sider af maven og have en næsten 10 cm dyb fue i bagdele af bommen!

Så ret ryggen - smid dem ud og lad være med at være hård ved dig selv! :nej:
Post Reply