Eksamens lede

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Eksamens lede

Post by Stimata Doamna »

Øv for den, Céleste! Du må på den igen :ked:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Eksamens lede

Post by CXEC »

Og det lader til at det allerede er om 2 uger..... :graed: :graed: :graed: :mettebo: :oeje: :-o :traet:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
PiaK

Re: Eksamens lede

Post by PiaK »

Céleste wrote:Og det lader til at det allerede er om 2 uger..... :graed: :graed: :graed: :mettebo: :oeje: :-o :traet:


Så må du hellere lukke for Strigler og få læst lidt :mikkel:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Eksamens lede

Post by CXEC »

Tjah, måske? :lea:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Eksamens lede

Post by xtiny »

Måske skulle du øve dig på, hvem du sender budskabet til? Så vi kan forstå det?

Blære blære- min dreng fik 12 for sin opgave om avis, sprog og kommunikation. Han måtte så også fremlægge den mandag for resten af klassen. (HTX med IT som speciale).

Du ønskes held og lykke Celeste, du kan vel slå en 2. års?!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Ex Ponybuskonduktør
Posts: 61
Joined: Thu 6. Mar 2008 13:53

Ingen brandstation uden røg...

Post by Ex Ponybuskonduktør »

Image
:june:

Prøv at lære forvaltningsloven nogenlunde udenad, den er er heldigvis ikke så lang..

Og husk ... enhver forvaltningsakt kræver en positiv lovhjemmel... som skal oplyses, og der skal gives klagevejledning.. borgeren har ret til aktindsigt.

Akten skal stå i proposition til formålet

Altså: Lovhjemmel, klagevejledning og aktindsigt.. så går det ikke helt galt
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Eksamens lede

Post by CXEC »

Takker David, det var da et brugbart råd! :mikkel:

xtiny, jeg tror jeg skulle være fuld for at dit svar skulle give mig mening :atengstedt: Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Eksamens lede

Post by annetteB »

Til gengæld forstår JEG godt hvad xtiny mener - og dét helt uden at være fuld.
:druk:

Hun mener, at du skal overveje HVEM du henvender dig til med dit indlæg - og så rette indlægget til efter dét, så vi der skal læse det har bare en enkelt skaldet chance for at forstå det. Det har jo sikkert givet klokkeklar mening for DIG SELV, dét du skrev....men for at være helt ærlig, så var budskabet i hvertfald ikke specielt tydeligt for mig??

Da du lavede tråden klikkede jeg ind på den, læste indlægget, fattede nada, gik ud af tråden igen.Og jeg kan jo se, at adskillige andre har fattet lige så lidt som jeg, hvad brandstationer og din families specialer havde med oget som helst at gøre?

Det er sikkert osse et godt råd til eksamenssituationer: overvej hvem du henvender dit budskab til og formuler det så klart som overhovedet muligt. Hvergang du skal ind og forklare, at du egentlig mente osv osv og ikke blablabla, så sår du tvivl om, hvorvidt du overhovedet selv har forstået sagen og om du magter at formidle din viden.

Held og lykke med næste ombæring: Da går du klokkeklart igennem, er jeg sikker på!
*smiley med krydsede fingre*
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Eksamens lede

Post by CXEC »

Ja, jeg er klar over at det var en smule rodet i første omgang! Beklager, men jeg var ikke så klar i hovedet lige der. Det skal jeg sørge for at være til den 6. marts. Takker for krydsede fingre.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
-Mette-
Posts: 19
Joined: Tue 22. Nov 2005 16:06

Re: Eksamens lede

Post by -Mette- »

Hej Céleste,

har du Henrik Kure's kompendium?
http://www.henrikkure.dk/forvaltningsret/

Det var det, der fik mig igennem dén eksamen, så måske det er en mulighed for dig også? ;-)
Bøgerne ER bare mursten.

Skal du skrive BA dette semester?

Mvh Mette
Post Reply