Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by aribeth »

Tak Ped :-)


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by 99E »

Jeg synes det, Ped synes.
Smækkert nyt bord I har fået, også!

Jeg må indrømme, at jeg især er glad for at der ikke længere stikker et rør op midt i gulvet, som jeg kan hamre foden mod 36527288849002 gange...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by xtiny »

Lækkert køkken Kathrine!

Men- du mangler plads til at hænge viskestykker og grydelapper, siden de sidder på ovnen. :heidio:

I den der rengøringsnavn- har jeg så fejet ud i vaskerummet (½ sort sæk, der er hul i gulvet til jord... Og under olietanken ar der også interessant.)- og i bryggerset. Og så har jeg håndvasket TRE uldent betræk-sofahynder- og to Puf-er, med Krøeykugler. Det bliver nok tørt. Engang. Engang!

Vatpinde er hos os mere til museindvortes (elektronik).
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by annetteB »

Pjat med dig, xtiny: I "Heksens Håndbog" (en børnebog, mine unger i sin tid nærmest sled op!) står der højt og tydeligt på oversigts tegningen af Heksens Køkken, at håndgrebet på ovnen er og bør benævnes som "stang til at hænge klamme viskestykker på"
:loneb:

(I Katrines køkken er det osse det indlysende sted at hænge viskestykkerne, når nu vasken er placeret i hjørnet :linski:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by Annemaja »

Aribeth:

Wuaw et fedt køkken du har :askepot:

Fluelort - selvfølgelig skider alt levende inkl fluer - men fluer i tonvis MÅ heldigvis og nødvendigvis sprede meget mere synlig fluelort end kun få fluer :mikkel:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
aribeth

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by aribeth »

Tak for komplimenterne :-)


Annette, den bog må jeg sgu finde en dag :hhansen: Ovnhåndtaget og håndtaget til skabet under vasken fungerer fremragende som viskestykkeholdere :linski:


Katrine
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by xtiny »

at håndgrebet på ovnen er og bør benævnes som "stang til at hænge klamme viskestykker på"


Aha- mine hænger nu på køkkendøren.... Det er kun dem, jeg har brugt som viskestykker, der måske- kan hænge på den klamme stang. Men jeg er heller ingen heks.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by Nina »

Jeg bor også på landet - men da jeg har løsdrift, (i det store hele) - så er fluer ikke det helt store problem. :-)

DOG må jeg indrømme, at der kom "klyngefluer" sidste år!!! :-o

Dem kendte jeg ikke til før - men det var nogle spyfluelignende -meget søvnige - fluer, der kom ind ved vintertide ...

De svimlede rundt - og havnede tit i kaffekopperne - eller rallede rundt på bordene ... :opkast:

Underligt fænomen!

Men de blev klasket, når de var inden for rækkevidde - men det var næsten helt synd for dem. :traet:

De kunne jo ikke gøre for det - men jeg kunne ikke ha' dem! :nejtak:

Nøglehuller lader jeg være .... dé er søde. :hhansen:

Vægge? ... Tjaa ... omkring vask og ovn tager jeg en klud ...

Andre "flader" bliver gjort rent efter behov - og det er - når jeg ser "behovet".

Venlig hilsen
Nina
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by xtiny »

Der der klyngefluer fik vi, da jeg tog potteplanterne ind fra sommerophold. Det var godt nok ulækkert, at stå op til vinduer, der myldrede med noget, der lignede spyfluer. ADVR. :opkast:

Vi har mest almindelige stuefluer og de små stikfluer (de er ret ubehagelige, da de bider ganske godt til), det er dog blevet meget bedre efter naboen har købt jord til have, hvor der ellers gik kvæg. Nu har vi kun kvæget op til bagsiden af haven.

Pt hedder min plan: Søndageftermiddag ordnes opvask- og vi får varm mad.
Mandag: Køkkentur og kattebakker/kattenes skåle.
Tirsdag: Gang og trappen ordnes. Badeværelset.
Onsdag: Det løse. (Jeg pakker stadig ting ned!). Bryggers/vaskerum.
Torsdag: Stuen... (Som pt stadig er noget mystisk).
Fredag... Ingenting
Lørdag... ingenting
Alle dage for det meste: Vaske tøj og den slags.

Det ser ud som om, jeg kun vasker op om søndagen, men det er ikke helt rigtigt. Mit energiniveau svinger som vinden blæser, og min ryg vil ikke altid lege med. For ikke at tale om, at min seneskedehindebetændelse HADER, jeg vrider klude op. Men her er noget skummelt ovenpå mine depressioner- og den brækkede skulder.
Min støvallergi hader, at jeg støver af/fejer. SNØFTE. Og den bliver jeg stokdøv af. Det er fame irriterende!

Hvor tit støver I af?

Manden kan godt gøre rent, men i et omhyggeligt meget meget langsomt tempo, som jeg ikke kan holde ud. Til gengæld er han så god til at løfte og købe ind. :elsk:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
aribeth

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by aribeth »

Hvor tit støver I af?


Når jeg ser det!! og jeg støver af med en våd klud så støven ikke hvirvler op i næsen på mig... det kan min støvallergi nemlig heller ikke tåle... og det sætter sig også i mine ører?!


Katrine
Post Reply