Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by annetteB »

Jeg ville aldrig vaske lofter og vægge af - never, ever.


Dét ville jeg ved den sødeste grød heller aldrig gøre.
Det kommer sig osse så let: vores loftmaling er ikke vaskbar.
Hvis loftet bliver nusset udover det udholdelige, så må det males om. Færdig.

Jeg kunne heller aldrig drømme om at vaske en væg af sådan som "hel væg" betragtet - men jeg tørrer da væggen i køkkenet af for sprøjt v/vasken eller komfuret - og væggen over håndvasken i badeværelset for sæbesprøjt og den slags.

Måske ville det se anderledes ud, hvis jeg var ryger?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by Silas »

Vægge og lofter bliver heller ikke vasket ned her i huset, de bliver såmænd bare renset af for spindelvæv, og så må det være godt..
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by xtiny »

Nu lyder jeg vist Maudeagtig- men jeg vasker vægge og lofter ned, da det generer mig, de er sortprikkede af fluelort/fluelig. I stuen er der gipsloft, som jeg lige netop kan nå.

Det samme gælder vores (rædsomme!) listelofter. De er meget svære at vaske ned, men fluelort kommer der...

Her skal klart males- når der er kommet nyt stuegulv. Også skal loftet have blank hvid maling- når vi nu ikke kan hæve det, så kan det i det mindste se lyst ud/reflektere lys.

Det er knap så meget røgen- men fluelorte! (Og tal ikke om fluenet, vores gamle vinduer har "pind"- der er umuligt at montere fluenet, når kattene også gerne skal ud/ind...)
Køkkenloftet- uden emhætte bliver det skummelt, det ER skummelt. Men at male det, bliver dyrt. Der skal shellak på knasterne- og der er mange... :traet:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Lisbeth Sejberg

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by Lisbeth Sejberg »

Hvordan vasker man loft, der er lavet af ludbehandlede rustikbrædder ?? :ehh:
Jeg kan gå med til at støvsuge dem, men ikke vaske :nejtak:

Hvor ofte er det forresten, man skal rense nøglehuller med vatpinde og sprit ?? :viben: ....... Maude ??
Mvh. Lisbeth
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by LoneR »

Nogle gange er der så meget man skal, før det blir perfekt, at man aldrig får gjort det.
Her kan jeg anbefale den dyreste hvide vægmaling til lofter og vægge - det er stadig billigere, end al det man bør - og det ser sgu ok rent og hvidt ud bagefter....Man kan blive helt glad.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by annetteB »

Hvordan vasker man loft, der er lavet af ludbehandlede rustikbrædder ??


Med besvær, Lisbeth!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by xtiny »

Lisbeth: De skal faktisk have sævespånevand.
Og så hader jeg ludet træ- det bliver mørt?! Og taber træfarven....

Sæbespåner lysner (og fedter en anelse), så det bruger jeg til min (uheldigvis) ludede apotekerdisk, og til det der fyrretræ, jeg mest har møbler i.

Selv Maude! :mikkel: :minna:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
aribeth

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by aribeth »

GYS!!!

JEG VASKER LOFTER!!!!


Er i klar over hvor meget fluelort der kan sidde på højglansmalede hvide trælofter????


RIGTIG MEGET.... de trænger for vildt mine lofter lige nu... bjælkerne har fået en gang siden de værste fluer huserede... af en eller anden grund skider de helst på bjælkerne, så man kan godt "Nøjes" med dem... men lofterne skal altså have en gang med en klud her en af de nærmeste dage...
Heldigvis er en maling med en høj glans nem at rengøre så det tager ikke mere end 15 minutter at køre en klud med lidt opvaskemiddel på hen over loftet...

Så lofterne bliver vasket et par gange eller tre i flueperioden og så en gang når den er ovre...

Døre... dem vasker jeg efter behov.. det vil sige ret sjældent... og paneler?! dem vasker jeg sgu aldrig fodlister findes ikke her i huset btw...


Katrine
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by Stimata Doamna »

xtiny wrote:Ja, hvor tit vasker I vægge/lofter ned?
Giver den hele armen med karme, døre og så videre?


Aldrig - men jeg sætter rengøringskonen til det en gang om året.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Hvor tit vasker I vægge/lofter ned? (Maude-indlæg).

Post by Zanne »

Lofter vasker jeg aldrig, ganske enkelt.

Væggene bliver vasket over en gang imellem, men ikke som hele vægge. Kluden kommer kun der, hvor det er tydeligt, at hundene har ligget op ad den. Heldigvis er hele hytten malet med en vaskbar maling.

Karme bliver vist vasket for sjældent, men det virkelige mareridt, det er da, når man ved et uheld får kigget på en stikkontakt.
Nøøj hvor kan de se ud :roed:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Post Reply