Og hvad ville du så gøre?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Hms4life
Posts: 164
Joined: Thu 6. Mar 2008 10:45

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by Hms4life »

Nej man kan ikke vurdere om en hest og rytter er et perfekt par. Men man kan vurdere om det er en person som går op i hestens trivsel i forhold til fodring, foldtid, beskæring osv. Samt hvilken type personen er og hvad de vægter højest. For mig ville det aldrig være det vigtigste at en person red hesten perfekt når de prøvede hesten, derimod ville jeg se meget på hvordan personen omgikkes hesten fra jorden under strigling, opsagling, indlukning og bare omgangen generelt.
-Jane
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by Zanne »

Så bliver jeg igen så glad så glad, over at det er en bunke skrotheste jeg har gående.

De heste jeg ikke kan eller vil have længere, de har en lokalaftale med slagteren.

Ikke fordi jeg tror at jeg er den bedste i hele verden til at passe dem, men de er ikke mange kroner værd, og jeg har lovet de tidligere ejere, at de enten er her eller hos slagteren.

Uha hvor er det "nemt".
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by annetteB »

Igen må jeg indrømme, at de der ryttere der omgåes hestene "forkert" og/eller rider dem på en måde så deres potentiale ødelægges snarere end fremmes - dem tror jeg sgu primært man ser som privatsælger - simpelthen pga prisen på grisen. Private folk med heste som de æælsker har sjældent heste til 80.000 ++ til salg.

(og det er sjældent de dyre proffesionel-handler-solgte heste man genser året efter hos en krejler: det er de privatsolgte som ingen kan passe ligesågodt som sælger og som sælges med tusinde forbehold i salgsaftalen. Hvorfor det sker på dén vis kan man sikkert gisne længe om: personligt tror jeg, at det er en kombination af uproffessionelle sælgere, skruppelløse købere der troede de øjnede profit og som bevidst går efter de uproffesionelle sælgere...og heste der aldrig skulle have været solgt til andet end den lokale slagter FORDI de havde småskader, underlig opførsel, dårlig opdragelse osv)

En ung, raceren, velopdragen, potentialefyldt og DYR hest - den kommer for det meste til nogen der kan ride den. For ryttere der går efter den slags heste - de lægger ikke pengene på disken hvis ikke hesten har det synlige potentiale og hvis ikke de har følelsen af at kunne fremme dette potentiale.

Så heste som Lones ville jeg på ingen måde være bange for at sælge gennem en god og proffesionel handler. Heste som Cooper slagtede jeg hellere end jeg solgte og dét uanset hvem der skulle handle ham.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Shannie
Posts: 31
Joined: Mon 20. Oct 2008 10:06

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by Shannie »

Hmm..... Lone
Jeg er frygtelig ked af din situation og jeg ville virkelig gerne hjælpe dig hvis det var muligt :ehh:
Hvad er det for heste du skal af med og hvad prislejr ligger de i??
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by Line_Calano »

Du må være synsk jane.

Når jeg prøver heste hverken strigler eller sadler jeg. hvis ikke den er sadlet når jeg kommer står jeg pænt og venter og snakker med ejer, mens denne ordner det hele som de plejer. Jeg skal ofte ud og prøve 10 på en dag, så jeg skal absolut ikke hente den på folden og skylle ben og tørre dem med et håndklæde før jeg kan ride.

Men jeg køber nok heller ikke den type heste du udbyder til salg. Jeg køber gerne en hest privat, der kan man oftere finde en hvor potentialet ikke er set endnu. Men jeg undgår specifik annoncer hvor der er skrevet krav om at den hver dag skal tøres med en lyserød klud bag venstre øre etc.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by annetteB »

Når jeg prøver heste hverken strigler eller sadler jeg.


Næ? Dét har vi da heller aldrig gjort: En af ideerne ved at købe hest er jo NETOP at have ører og øjne på stilke og SE hvordan dyret opfører sig i det daglige.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by MetteboDeluxe »

Hmm jeg foretrak nu at se om Timmi kunne løfte ben på de ponyer vi så. Men der gik temperament nu også langt over evt. evner :linski:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Og hvad ville du så gøre?

Post by Line_Calano »

ponyer til børn er noget andet. der handler det jo i lige så høj grad om de kan håndtere dem i stalden og på trækketure.

jeg har lidt den holdning at hvis jeg ellers kan se hvordan ejer plejer at gøre så skal jeg nok få den til i stalden også.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
Post Reply