Noget om æsler.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Noget om æsler.

Post by Godzilla »

Jeg snyder lidt, og lægger et link ind til en artikel fra Aktive Æselvenners hjemmeside, som handler om æslers personlighed. Jeg har nogle mere evolutionsteoretiske :D ting at sige om sagen, men denne side om æsler, er rigtig god: [url]http://www.aesel.dk/artikler%202.htm[/url]

Min Pytte hører til i kategorien nervøs. Han er meget sky, og ofte virkelig bange. Jeg har kun forsøgt at gå tur med ham alene et par gange, og det gik galt. Han løb væk i panik over en hund, en ko, et menneske osv. Så jeg tør simpelthen ikke at gå med ham alene.

Fenne er den pågående/dominerende type. Han har desvære lært i 1-3 års alderen, at han var over mennesker i hirakiet, og det har han aldrig glemt :D Han gør sit bedste for at bevare sin psition! Desuden er han nærmest frygtløs. Men for fanden hvor har han personlighed! :shock:

De3 små, er mere enkle i deres personlighed. Nicos er det mest blide og rare væsen man kan tænke sig. Lidt hingstet, men ikke aggressiv mere. Han har tydeligvis fået mange tæv, for han KRØB i starten bare jeg løftede armen i nærheden af ham. Nu er han bare meget opmærksom på omgivelserne, men det er jo også hans job som førerhan. Fru Zorba er en HOPPE. Hun er sød og kælen, og ved præcis hvad hun vil og ikke vil, og det mener hun er hendes ret selv at bestemme. Da hun er totalt cool i hovedet, og ellers velopdragen, får hun stort set også lov til at vælge selv.

Og så er der jo min skønne Daisy. Hun er totalt ukompliceret. Ung, fræk, legesyg, og villig til hvad som helst, der virker interessant og sjovt. Hun har jo haft en god mor, så hun frygter stort set intet. Hun er kælen og nysgerrig. Et super æsel, til hvad man måtte have lyst til, dog ikke ride for voksne. Det er hun for lille til. Jeg har dog ikke fået trænet hende så meget som jeg gerne ville. [-X
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jeanie

Post by Jeanie »

Gunilla !!!!..Linket virker ikke... :(
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

prøver lige igen:

[url]http://www.aesel.dk/artikler%202.htm[/url]
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply