BASTA.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

BASTA.

Post by lonek »

Fuck, det var god underholdning at høre den adm. direktør fra Alm. Brand stå og sige at spat kan helbredes... Hihih

Men som i også ved, kender jeg godt fornemmelsen af at forsikringen trækker sagen i langdrag... Min hoppe blev bare aflivet...
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

BASTA.

Post by MetteboDeluxe »

Så længe den har det okay med at gå på fold syntes jeg det er fedt de tager kampen.. Nogen skal jo gøre det.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

BASTA.

Post by Diane »

Så vidt jeg forstod, så var det kun livsforsikring på hesten og ikke uanvendelighed.
Og en livsforsikring dækker i realiteten kun, hvis hesten akut skal aflives under dyreværnsloven. Det er ikke tilfældet med denne hoppe, og derfor skal den selvfølgelig heller ikke dækkes af livsforsikringen.

Vil man sikre sig erstatning hvis hesten ikke længere kan bruges til ridebrug, så må man betale det en uanvendelighedsforsikring koster.

Jeg synes tværtom, at det var elendig jounalistik fra Basta's side. De kunne have fået fat i en uvildig dyrlæge, det havde gjort indslaget bare lidt mere troværdigt.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

BASTA.

Post by Lena »

Jeg forstod det som om hun havde kroniske smerter.......... og så skal hun vel aflives iht dyreværnsloven....??
-HeidiZ-
Posts: 359
Joined: Fri 7. Mar 2008 19:46

BASTA.

Post by -HeidiZ- »

Øhm, livsforsikring dækker da, hvis hesten har kronisk smerter og skal have smertestillende for det er legalt at holde liv i den. Uanvendelighed bruges, hvis hesten kan holdes i live uden smerter, men ikke kan bruges til ridebrug uden mén.
-HeidiZ-
Ingen kvinde kan være så dårlig at hun ikke kan være en mands bedre halvdel.
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

BASTA.

Post by lonek »

Jeg er enig med dig HeidiZ, det er ogs så'n jeg ser på det...
PiaK

BASTA.

Post by PiaK »

Jeg synes ikke den sag blev ordentligt belyst.

Tilsyneladene var der foregået mere end vi fik af vide, eller nogen løj/fortiede.

Hende der fra alm.Brand påstod jo der havde været anden dyrlægevurdering på den, og at det ikke var uhelbredelig spat?

(Den lurede jeg nu også over, min bekendt er der ingen [u:ee2d684acb]kurerede[/u:ee2d684acb] spatheste?)

Hun sagde jo endvidere at de forgæves havde forsøgt at komme i kontakt med ejer, for at se de røngtenbilleder osv. osv

De kunne godt lige have brugt 30 min. mere på at lave det indslag.

Mon ikke vi får en opfølgning i et af hestenyhedsmedierne? Man kan da håbe, og gerne uddybende opfølgning.

Det kan jo være rimeligt væsentligt, for valg af forsikring.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

BASTA.

Post by MetteboDeluxe »

Forresten.. Nøj jeg syntes det var en lækker hest. Sikken en model :elsk:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

BASTA.

Post by xtiny »

Spat kan jo gå i ro, og dermed være ikke kureret, men af mindre betydning, altså hesten har ikke smerter og kan bruges, hvis der tages hensyn til spatten.

Men nu så jeg ikke indslaget, det lå vist lige i "Rejseholdet" på DR1. Kan nogen kort referere indholdet?
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

BASTA.

Post by udlandet »

Spat kan kureres. Noget med en MEGET kostbar Fransk metode.
Post Reply