Et nødskrik fra IT-tjenesten :evil:

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Et nødskrik fra IT-tjenesten :evil:

Post by Elsoma »

Dette er en mail som en IT-ekspert som jobber som IT-støtte sendte ut til bedriftens 300 ansatte. Et fortvilet skrik?

1.
Når du ringer oss for å få flyttet datamaskinen, sørg for at den ligger begravd under et halvt tonn med postkort, kosedyr, tørkede blomster, bowling trofeer og tegninger fra ungene. Vi har ikke noe liv, så det er dypt rørende å få et flytende glimt av ditt.

2.
Ikke skriv ned noe som helst. Aldri. Vi kan trylle frem feilmeldingene her hvor vi sitter.

3.
Når en IT-person sier han kommer til plassen din med en gang, gå og hent kaffe. På den måten trenger du ikke være irriterende tilstede når vi trenger passordet ditt. Vi husker alle 300 passordene utenat.

4.
Når du ringer IT-kontoret, fortell hva du vil ha, ikke hva som gjør at du ikke kan få det. Vi trenger ikke å vite at du ikke får lest e-posten din, fordi maskinene ikke starter i det hele tatt.

5.
Når IT-avdelingen sender ut en e-post med høy viktighetsgrad, slett den med en gang. Det er bare en test.

6.
Når en IT-person spiser lunsj, bare gå rett bort og pøs ut om problemet ditt. Vi eksisterer kun for å tjene andre.

7.
Send viktig e-post med bare store bokstaver. E-postserveren kjenner igjen dette og sender meldingen med ekstra høy hastighet.

8. Når kopimaskinen/faksmaskinen ikke fungerer, ring IT-support. Det er jo tross alt elektronikk i den dingsen.

9. Når noe er galt med datamaskinen hjemme, legg den på stolen til en IT-person, helst uten navn, telefonnummer og uten beskrivelse av problemet. Vi bare elsker små mysterier.

10. Når en IT-person forteller deg at han vil være hos deg snart, svar i en sarkastisk tone; ”Og hvor mange uker betyr snart?” Det er en god motivasjonsfaktor.

11. Når skriveren ikke vil skrive ut, send utskriften minst 220 ganger til. Utskrifter blir stadig vekk dratt inn i sorte hull.

12. Når skriveren fremdeles ikke vil skrive ut etter 20 forsøk, send utskriften til alle 68 skriverne på jobben. En av dem vil sikkert fungere.

13. Ikke lær navnet på noe teknisk. Vi vet nøyaktig hva du mener nå du sier ”dingsen min funker ikke”. ”Boksen” under pulten din kan godt refereres til som ”server” eller harddisk. Dette går for det samme.

14. Ikke bruk online hjelp. Online hjelp er for pyser.

15. Hvis kabelen til musen hele tiden dytter bildet av katten din overende, løft opp maskinen og legg kabelen under den. Slike kabler er laget for å tåle vekten av 20 kilo datamaskin og skjerm.

16. Når du får en melding som sier ”Er du sikker?” klikk på Ja-knappen så fort du kan. Hvis du ikke var sikker ville du ikke gjort det, ikke sant?

17. Om det kommer forslag til løsninger, vær skeptisk. Kanskje du har en metode som virker bedre.

18. Når du ringer inn er det veldig viktig å være frustrert og sint. Det er en av de beste metodene du kan benytte for raskt å få den hjelpen du trenger. ”Jeg hiver snart dritten ut av vinduet” er en trussel som går rett inn i sympatiområdet vårt.

DET ER MIN ELLER VÅR FEIL AT DET IKKE VIRKER!!! Og jeg skal behandles deretter. ](*,)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Hvor pudsigt: De retningslinjer har vi også på min arbejdsplads! Og jeg følger dem til punkt og prikke :mrgreen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply