Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by HeidiO »

I dag da hestene havde været ude, blev Berninna trukket ind først.

Da vi kom ind i stalden igen havde hun og Laurids noget for med hinanden.......


Hun gnubbede ham i panden på hestemanér, mens han slikkede hende med sin ru tunge. Det var simpelthen så sødt, og jeg ærgrer mig helt vildt over, at jeg ikke havde kameraet med ud.


Laurids bliver i øvrigt stor (og fræk) og jeg fortæller ham hver dag, at jeg glæder mig til højreb, t-bonesteak, mørbrad og alle de andre lækre sager han gemmer på, uhmmm......
Heidi
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by Lena »

Uhmmmmm............. han lyder temmelig lækker, ham Laurids........... *GG*
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by udlandet »

Jeg formoder at Laurids ikke er en hest :hhansen:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by HeidiO »

[quote:4b89ac19e9]Jeg formoder at Laurids ikke er en hest Mr. Green
[/quote:4b89ac19e9]


Jeps, det er korrekt - han er en knap 2 måneder gammel kalv :hhansen:
Heidi
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by Tukær »

Uha ja, sådan en møbrad eller højreb, man slev har gået og fodret og klappet på, de fåes ikke bedre *MUMS* :jeanie: :jeanie:

Nu er det godt nok ved at være nogle år siden vi "klappet" den sidste, så jeg "nøjes" med tip oldebørn fra de muhe-bamser jeg passet, der en gang i tiderns morgen :aribeth:
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by xtiny »

Sådan en god engelsk bøf- eller steg. Stakkel Laurits. Jeg tror ikke, jeg kunne spise ham. Ikke når han har et navn og personlighed.

Men jeg er også "bybo-flyttet på landet". Hvis han ikke har navn- kan jeg godt spise kødet.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by HeidiO »

[quote:2ffc39e39c]Men jeg er også "bybo-flyttet på landet". [/quote:2ffc39e39c]

Det er jeg også, men gifter man sig med en bonde, så følger det med.

Jeg vil da heller ikke lægge skjul på, at det kostede en del tårer da den første tyrekalv skulle slagtes, men godt smagte den.

Nu ved jeg, at når de får en vis størrelse, er jeg nødt til at lægge afstand til dem. Ikke noget klap og kæl i de sidste måneder.

Det er så heller ikke dem alle, der har været til den slags, de fleste af dem bliver nogle "bistre busser", når de bliver kønsmodne.

Da den sidste skulle slagtes var det sgu en lettelse. Han nåede lige at splitte sin boks ad det sidste døgn + pille lyset ned. Så det var en festdag da fryseren blev fyldt.

Jeg har det rigtig godt med, at jeg ved at dyrene har haft det godt mens de har levet. Og jeg kan godt lide tanken om, at jeg ved hvad det er jeg spiser, og hvad dyret har spist.
Heidi
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by Godzilla »

[quote:8c3dd10d36]Jeg har det rigtig godt med, at jeg ved at dyrene har haft det godt mens de har levet. Og jeg kan godt lide tanken om, at jeg ved hvad det er jeg spiser, og hvad dyret har spist. [/quote:8c3dd10d36]

Jep! Det er en god fornemmelse.

Jeg kunne nu nok ikke spise æseldyrene. Men lam som jeg har været med til at flaske op kan jeg sagtens spise, også selvom de havde navne og vare tamme. Store vædderlam er pisse irriterende når de render og stanger ens ben.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Øv, hvorfor havde jeg ikke et kamera med

Post by Frieser9460 »

[quote:6fc1393b1c="HeidiO"][quote:6fc1393b1c]Jeg formoder at Laurids ikke er en hest Mr. Green
[/quote:6fc1393b1c]


Jeps, det er korrekt - han er en knap 2 måneder gammel kalv :hhansen:[/quote:6fc1393b1c]

Det vil altså sige, at han er middag under opfedning????? :-o :-o :-o

Puha... det ville jeg IKKE kunne... spise et dyr, jeg havde kendt, altså! Og jeg er ikke engang "flytte-på-landet-bybo" - jeg er født og opvokset på landet! :lol:

Normalt spiser jeg ellers så godt som alle former for kød - så længe jeg ikke har mødt det konkrete dyr FØR, det er blevet slagtet (og det ikke har et navn), kan jeg godt abstrahere fra, at det er en sød lille kalv eller en hjort eller whatever, jeg sætter tænderne i! Så er det bare kød! :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply