Akut blindhed hos hund...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Akut blindhed hos hund...

Post by HeidiO »

Vores hund lider ikke af bade-blindhed, til gengæld får den akutte spasmer, som bevirker at alle 4 ben står i en besynderlig vinkel ud fra kroppen.

Set fra hundens side er det skide smart, for så kan man ikke komme ind i brusekabinen, hvor meget hundens "mor" end prøver. Meeen så kommer den store stærke hundefar på banen og pakker benene sammen og bærer dyret ind under bruseren.

Så er dyret forholdsvis artigt indtil badet er forbi, men så kommer næste udfordring, hvordan får man slæbt dyret gennem halvdelen af huset, uden at den har rystet sig, så alt er vådt.......Det ender som regel med at vi er lige våde efter baderiet

Og her trænger hunden faktisk også til et bad, men ikke om jeg gider det vandsjaskeri.
Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Akut blindhed hos hund...

Post by HHansen »

Min hund HADER også at blive våd...

Og jeg udsætter hende ikke for det medmindre hun har rullet sig i noget ulækkert.

Tror ikke hun er blevet badet de sidste 5-6 år. Og dét er hun glad for :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Akut blindhed hos hund...

Post by Tukær »

[quote:e7b6b11b3e="HeidiO"]men så kommer næste udfordring, hvordan får man slæbt dyret gennem halvdelen af huset, uden at den har rystet sig, så alt er vådt........[/quote:e7b6b11b3e]

Åhhhh ja, næste problem :linski:
Man kan nok så pænt stå i bruseren og vendte på at de ryster sig, men det er altid først når de kommer ud :ehj:

Og det er ikke lidt vand der kan hænge i en langhåret pels... :hhansen:

Men det må jo være noget epedemi noget, som giver udslag inærheden af vand og sæbe :lea:
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Akut blindhed hos hund...

Post by Zanne »

Lige nu er jeg rigtig glad for, at det kun var lillehunden, der havde rullet sig i noget meget fælt lugtende, garanteret noget meget meget dødt.

Ud i spaen hun røg, så var der dømt hundevask. Heldigvis er så små størrelser til at holde.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

Akut blindhed hos hund...

Post by Amts »

Labrador - dejlig race og absolut vandglad. Så bli´r det ikke bedre og nemmere at have hund(e) :jeanie:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Akut blindhed hos hund...

Post by HeidiO »

[quote:bc4e82c04a="Amts"]Labrador - dejlig race og absolut vandglad. Så bli´r det ikke bedre og nemmere at have hund(e) :jeanie:[/quote:bc4e82c04a]

Nu er det jo også en Labrador vi har.
Hun er meget begejstret for at bade både ved stranden og specielt i vores sø, som plejer indeholde store mængder gamle blade, suppleret med et lækkert lag andemad.

Så er det vi må tage brusekabinebadet i brug, og DET er ikke tiltrækkende for damen :doed:
Heidi
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

Akut blindhed hos hund...

Post by Amts »

Jeg tror ordet er [i:b31463965b][b:b31463965b]træning[/b:b31463965b][/i:b31463965b] :linski: Her virker en "stå" kommando uanset om det er i en brusekabine, ved vandslangen udendørs eller med en 1 1/2 ltr. vandflaske i skoven.

Men nu går jeg måske også rimelig meget op i at mine kræ skal lystre :anonym:
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Akut blindhed hos hund...

Post by Zanne »

[quote:69f55d9086]Men nu går jeg måske også rimelig meget op i at mine kræ skal lystre [/quote:69f55d9086]

Stakkels stakkels mand :viben:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

Akut blindhed hos hund...

Post by Amts »

Hey!! han lystrer faktisk (også) knaldgodt. Du er bare misundelig :lea:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Akut blindhed hos hund...

Post by HeidiO »

Ej altså, skal jeg nu ligefrem til også at træne dyret......Det gider jeg sgu ikke :glory:






Hun er faktisk ret lydig i de fleste andre situationer - så helt uden træning er hun dog ikke :-)
Heidi
Post Reply