Undskyld

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Undskyld

Post by annetteB »

[quote:42093dc80a]Gir fisk svamp? Mon ikke de gir' skæl? [/quote:42093dc80a]

Pokkers...Vi det så sige, at svampe gir svamp??
-Hvis det er sådan det forholder sig, så har jeg pludselig ikke længere helt så meget lyst til den svamperisotto jeg ellers havde planer for som forsinket aftensmad.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
PiaK

Undskyld

Post by PiaK »

[quote:6bccd73a10]Pokkers...Vi det så sige, at svampe gir svamp?? [/quote:6bccd73a10]

Det tror jeg godt du kan regne med ja...

Jeg ville ikke gøre det!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Undskyld

Post by JulieT »

Nå for pokker. Var det fordi der ingen pris var på? Jeg har forgæves søgt efter tråden for at svare dér, hvor svaret retmæssigt hørte hjemme.


Jeg ved sgu da ikke hvad de koster. Jeg troede ikke, der ville være nogen, der ville købe dem. Men jeg skal nok spørge min mand, fårehyrden... (not).... vi har skindene liggende endnu et sted. Fåreholdet afviklede vi for et par år siden, fordi vi opdagede, at vi ikke ganske var landlige nok.... Hr. T slæbte en isspand med i stalden, så de små lamser kunne få bedøvet ørerne, inden de skulle mærkes. Så er det altså tidskrævende at have dyr :ehh:


Jeg kender desværre hverken noget til makrel eller skridtsvamp, hvor gerne jeg så end ville bistå med ekspertviden. Ej, det passer ikke helt, men det rager jo ikke jer, at jeg engang fangede en makrel på 1.1 kg, og selv slog den ihjel med gokkeren.


Mvh

Julie
aribeth

Undskyld

Post by aribeth »

[quote:d1113e2250]med gokkeren[/quote:d1113e2250]

Med gokkeren!!! Var det mandens?

Indlagt? for hvad svamp og skæl i skrævet eller hvad?


Katrine
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Undskyld

Post by JulieT »

En gokker er et instrument, som man bruger til at slå en fisk i nakken med, når man har hevet den op i båden. Altså det er det jo blandt andet. Jeg har faktisk været efter min kusine, som tilbød min mand en lånegokker engang :celeste: Det hedder også en totenschläger hvis det skal være på udenlandsk. Men hjemme hos os siger vi altså en gokker.


Mvh


Julie
aribeth

Undskyld

Post by aribeth »

Øhm... her bruger vi da bare næverne til at gokke med :hhansen:

Ej faktisk bruger vi en god gammel lommekniv med en god tyngde i skæftet... vi har ikke en certificeret gokker :linski:


Katrine
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Undskyld

Post by JulieT »

Ja, det er helt afgørende for en god gokker at der er noget tyngde i skæftet :viking:


Mvh


Julie
PiaK

Undskyld

Post by PiaK »

En lånegokker :ehh:

En fiskegokker enda..puhaaaaaaaaa
aribeth

Undskyld

Post by aribeth »

en god tung en af slagsen ... oooouuuuuuuuuu HAAA!!!


Katrine
aribeth

Undskyld

Post by aribeth »

Ped hvor er du !!! Jeg savner dig :-)


Katrine
Post Reply