hjælp ønskes

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

hjælp ønskes

Post by aribeth »

det er træls situation... men jeg tror også man skal passe på ikke at tro at man kan gøre det bedre end institutionerne og de mennesker der er uddannet til det...

Der må jo være en grund til at hun kun må opholde sig på værelset ... den grund kan vel være fornuftig nok... og jeg mener ikke det løser problemerne at stikke af fra en eventuel straf man har fået pga et eller andet...

Jeg synes i skal være der son hendes ven og måske noget aflastning, men institutionen er vel som udgangspunkt der for at hjælpe hende...


Katrine
Lisbeth Sejberg

hjælp ønskes

Post by Lisbeth Sejberg »

Selv om det lyder barsk, at de ikke vil give hende til en togbillet, så er det dog en form for pædagogik, som måske kunne have en gavnlig effekt ?? :ehh:
Hvordan er hun kommet fra Hobro til Fredericia ??
Skal man bare have en togbillet stukket i hånden, hvis man som 16 årig selv er stukket af og kommet så langt væk ??
Hvornår er man gammel nok til, at der er handlinger, man må tage konsekvensen af ??
Når hun nu har opsøgt dig, så kunne det jo være en nærliggende tanke, at du så at sige "hænger på" at transportere hende tilbage til institutionen, det ville i mine øjne se mere samarbejdsvilligt ud, end at du måske på hendes vegne kræver en togbillet og kræver at være hendes bisidder.

Jeg forstår godt, at institutionen ikke automatisk tager dig med ind i snakken om hende, de kan jo få ørerne gevaldigt i maskinen, hvis du ikke er opgaven voksen og de så har lækket fortrolige oplysninger til dig om pigen og hendes familie.
Selv om pigens forældre ikke umiddelbart er interesserede i at tage pigen hjem, så har de også stadig krav på beskyttelse af personlige oplysninger.
Mvh. Lisbeth
zorina
Posts: 41
Joined: Fri 16. Feb 2007 23:43

hjælp ønskes

Post by zorina »

Hejsa . Men i henhold § 45 har hun i kraft af alderen ret til en akut omvurdering af situationen , det står der altså... i stk 1. Hvorfor skal børn ellers høres i skilsmissesager , efter de har nået en yngre alder! Det her drejer sig ikke om mig , men om pigen. Der er også § 42 at holde sig til. Og jo , har lavet hjemmearbejde :duel:
zorina
Posts: 41
Joined: Fri 16. Feb 2007 23:43

hjælp ønskes

Post by zorina »

Lone , hvordan finder man ud af det med advokaten ? Nyt møde torsdag , så har jo i morgen til at blive klogere , har ellere læst og "slynget" rundt med mange §§§ i dag - mest fra 42 til 45 , men har dog også heft en 24 inde omkring... Sagsbehandleren blev lidt tam ind i mellem :loneb: - smiler , det er ved at være nødvendigt .
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

hjælp ønskes

Post by Lone Beck »

Zorina: Jeg ved det fordi jeg for kort tid siden skrev om en tvangsfjernet dreng. Men HVOR det står, at et ungt menneske i den situation har krav på en advokat, ved jeg ikke.

Men det ved en advokat uden tvivl :linski:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
zorina
Posts: 41
Joined: Fri 16. Feb 2007 23:43

hjælp ønskes

Post by zorina »

Lone . okay. Håber bare det gælder alle advokater , så vil jeg prøve at kontakte en i morgen (iflg omtale god til ting omkring familie og den slags). Så håber jeg at blive lidt klogere der , hjernen er ss.. snart ved at eksplodere !! :tarra:
Post Reply