Road rage

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Road rage

Post by HHansen »

Hvorfor skal uskyldige igen og igen lade livet, fordi andre lader sig ophidse af deres med-bilister?

Min tråd er inspireret af den ulykkelige sag igår hvor en 26 årig kvinde mistede livet fordi to mandlige bilister skulle provokere hinanden:
http://jp.dk/indland/trafik/article1524062.ece

Jeg forstår ikke HVORFOR man lader sig provokere så meget af at andre kører "dårligt" eller at andre er i vejen eller irriterende???

Bevares, jeg kan da også undre mig når jeg ser folk ligge med 100 i midtersporet på en 3-sporet motorvej - hvor der iøvrigt ikke er en eneste bil i indersporet... :hva:
Men det kan da ALDRIG hidse mig op til at blinke af dem.. Eller til at overhale indenom.. Eller noget af det andet folk kan finde på.

Jeg kan godt sige et par grimme gloser i min egen bil, når der er nogen der f.eks ikke ser sig for før de skifter spor, eller starter en overhaling. Men det får mig ikke til at blinke af dem. Eller dytte. Eller overhale dem for derefter at sænke farten.

Men som regel ryster jeg bare stille på hovedet når jeg dagligt overhales på landevejen.. Det er ikke alle de overhalinger jeg synes er forsvarlige. Jeg håber og beder bare til at det aldrig kommer til at koste nogen livet at de mener de SKAL udenom mig der "kun" tør køre 90 på landevejen (hvor jeg må køre 80).

Hvordan har i det?
Lader i jer provokere og hidse op? Kunne i finde på at give fingeren ?
Kunne i finde på at overhale en "snegl" for derefter selv at sænke farten for at irritere?
Hvad gør i når der ligger en i venstre bane på motorvejen - og i gerne vil forbi?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Road rage

Post by kamber »

Jeg nøjes som hovedregel også med at råbe eder og forbandelser - og det er absolut sprogets værste gloser, der tages i brug - når andre kører som et råddent æg. Det tager det værste tryk og er nok for mig. Jeg blinker, dytter e.l. ikke af andre. :fy:

Skal dog siges, at jeg en enkelt gang på en jysk vej har givet en anden bilist fingeren. Han havde ligget bag mig i længere tid uden at kunne overhale. Det gav anledning til blinkeri, kofanger-kysseri osv. Og da blev jeg sgu gal. :ond:

Så han fik fingeren med det resultat, at han straks begyndte at blinke ind til siden, for nu skulle vi jo ind i vejsiden og rigtig snakke om det ikke? Right! Behøver jeg at sige, at jeg ignorerede hans invitation (mens min mand, der var passager, var begyndt at blive ret så nervøs, hæ hæ).

Den lille episode lærte mig så også, at det absolut er mest holdbart bare at nøjes med at råbe og skrige forbandelserne højt for sig selv inde i bilen :hhansen:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Road rage

Post by Lena »

Vi forvandles åbenbart til små uhyrer med eget kongerige når vi bliver sat bag et rat........ nogen af i hvert fald......

Jeg har én enkelt gang givet fingeren til en trucker, som lå helt oppe i "røven" af den handicapbus jeg kørte........ Det resulterede i at han svingede lastbilen ind foran min bus, hvorefter han lavede en katastrofeopbremsning, "parkerede" lastbilen 10 meter foran min bus, hvor der i øvrigt var dobbelt optrukket.......... sprang ud af lastbilen og forsøgte at overfuse mig........

Siden har jeg holdt begge hænder på rattet........ ikke fordi jeg såån kører rundt og giver finger........ dét gør jeg ikke. Jeg synes jeg opfører mig nogenlunde pænt. Hvad jeg siger højt, når jeg så kommer forbi en segl - er der jo kun mig selv der kan høre.......
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Road rage

Post by Stimata Doamna »

Nu bor vi jo i et land, hvor der vælter 130.000 belgiere og franskmænd ind over grænserne hver dag. Ens blodtryk kan simpelthen ikke holde til at hidse sig op over hver enkelt idiotisk ting, de kan finde på :lol: :hhansen:

Spøg til side - livet er for kort til at hidse sig op over trafikken. Det ændrer ikke en hujende hatfis. Jeg kører "defensivt" og gider ikke lade mig stresse af andres stress. Det ville ganske givet hjælpe på trafikken, hvis vi alle stod et kvarter tidligere op! Eller i hvert fald alle dem, der er ved at komme for sent til et møde - og dermed tager det for givet, at de har ret til at køre andre ned for selv at nå frem. Gad vide, om de har overvejet, hvor lang tid det egentlig tager, når man har et uheld? Eller er et trafikuheld bare en undskyldning, som chefen accepterer uden at blinke?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Road rage

Post by MetteboDeluxe »

hehe jeg sad engang med vinduet åbent og albuen hvilende der, da en motorcyklist lavede en, syntes jeg, tåbelig overhaling. Jeg skulle lige til at gi ham fingeren ud af vinduet, da jeg så det pæne HA rygmærke.. Det har kureret mig :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
PiaK

Road rage

Post by PiaK »

[quote:de4e574596]Jeg skulle lige til at gi ham fingeren ud af vinduet, da jeg så det pæne HA rygmærke.. Det har kureret mig [/quote:de4e574596]

Tøsetøs :lea: Skal der nu også gøres forskel på dem man chikanerer :hhansen: <--- den smiley ser altså ret skummel ud når den bliver markeret :-o
aribeth

Road rage

Post by aribeth »

Pia, du ser sgu da pikke allesteder!!!


Katrine
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Road rage

Post by BeritH »

Jeg indrømmer:

Hvis folk ligger i yderbanen og jeg gerne vil forbi, så blinker jeg til dem en enkelt gang. Måske har de ikke opdaget at jeg ligger der og det gør jeg dem så opmærksom på. Men så stopper den også der.

Jeg bruger hornet, når folk kører direkte ud foran mig, så jeg må op og stå på bremsen for at undgå at køre ind i dem.

Puh........ jeg er en skidt tøs :loneb:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
aribeth

Road rage

Post by aribeth »

Altså jeg blinker sgu også og dytter... det indrømmer jeg gerne... jeg blinker hvis, som Berit siger... folk ligger i yderbanen og bare ligger der....

Og jeg dytter sgu når folk laver noget fuldstændig hasarderet så jeg må stå på bremsen.. som at folk kører ud for an mig og lignende... men det der med at bremse op i en overhalingsbane fordi en giver ham fingeren?!?!!! Det er uhyggeligt...

Han kan sgu da bare give dem fingeren tilbage og så køre videre?!!

Katrine
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Road rage

Post by Benno »

Jeg bliver faktisk bange af at læse dette her=( Jeg har kørekort men kører ikke pga en ondskabsfuld "spøg" jeg blev udsat for. Jeg ser så mange folk der taler i mobiltelefon imens de kører. Jeg synes bare at folk burde tage ien dyb indånding før de starter motoren..
Post Reply