Svin!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Svin!

Post by aribeth »

SOVS ER GODT... og det er de færreste sovse der tager skade af fløde og ribsgele :-) det kommer stort set altid i her når vi skal have en såkaldt "brun sovs"

MMMMM

Katrine
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Svin!

Post by Lena »

Svin!!!!!!!???? Jeg troede du mente det svin som har bison på Læsø.......... men det var da lidt derhenaf.......... men en mager bison i sovs til knæene er der nok ikke så meget ved.........

Jeg kan godt lide sovs, men vi får det sjældent......
PiaK

Svin!

Post by PiaK »

Kan man lave sovs uden brug af fløde og ribsgele?? ( det skulle da lige være solbærgele eller æblegele) :ehh:
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Svin!

Post by MetteboDeluxe »

Ribs er guf i sovs :aribeth:
* Kendt for :mettebo: *

* G
PiaK

Svin!

Post by PiaK »

Nu er jeg sulten...
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Svin!

Post by Anja »

Puha madsnak - bøvs - jeg har spist alt for meget idag.

Jeg er ikke helt klar over om det var hurtigspisningen eller det ½ net clementiner jeg spiste mens maden blev klar.

Jeg er helt børnedårlig nu.... Måske hjælper en clementin mere :hhansen:
aribeth

Svin!

Post by aribeth »

LOL!! :lol:

Katrine
Kokjo

Svin!

Post by Kokjo »

Da jeg så overskriften tænkte jeg - juhuu endelig intriger og underholdning, for jeg sidder her og keeeder mig.

Men.... ta lidt mere sovs Ped, så keder jeg mig lidt mere. :atengstedt:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Svin!

Post by annetteB »

[quote:f50342b94d]Kan man lave sovs uden brug af fløde og ribsgele?? [/quote:f50342b94d]

Persillesovs behøver efter min bedste overbevisning ikke nogen af delene!
:viben:

(Hos os findes et fænomen kaldet "Morfarsovs"...En "Morfarsovs" består af stegesky fra bøffer, champignoner, piskefløde og rødvin i noget nær lige vægtdele...derefter krydres med salt, peber og en anelse chili - og der tilsættes kulør til at tage den lilla farve og evt en anelse jævning...resten af rødvinen drikkes til maden. Sådan lavede min far sovs! :lol:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Svin!

Post by Nina »

[quote:f7f3b61caa]Svin!!!!!!!???? Jeg troede du mente det svin som har bison på Læsø.......... men det var da lidt derhenaf.......... men en mager bison i sovs til knæene er der nok ikke så meget ved.........[/quote:f7f3b61caa]

JA! .. Dét er sq et svin!!!

Jeg er ovenikøbet bange for, at det er een af mine "naboer", der har omtalte bisoner.

Nu bliver de jo flyttet ... og jeg kan love alle for - at jeg vil holde et vågent øje med ham!

De bisoner, han har gående her - som jeg kan se hvis jeg begiver mig ud på den fjerneste ende af mine folde og som jeg ser, hvis jeg skal i Snævret Skov .. de ser fine ud - men nu bor han jo også her - og kan se efter dem (og ved vist godt, at vi er mange, der kan se dem).

Venlig hilsen
Nina

PS. Jeg er spændt på, om han bringer dem hertil - for så får han røven på komedie, hvis de ikke får dedt bedre!!! :mettebo:

PPS. Undskyld, hvis jeg begiver mig uden for trådens oprindelige indhold - men sår'n er jeg. *sss*
Post Reply