Svin!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Svin!

Post by Nina »

Nå - men bortset fra det ...

Så fik vi "Barf" (tror jeg det hedder) - en fisk fra omkring ækvator (højt CO2-negativt) - men den smagte godt!!! :aribeth:

Den skulle vikles ind i bacon og steges med passende urter til. *MUMS*

Men gemalen havde købt TO pakker bacon - og så skulle der jo tænkes ..

Heldigvis havde Rema 1000 tilbud på svinemørbrad - så vi fik i går en svinemørbrad pakket ind i bacon - med kartofler og svampeflødesovs til ..

Det er ikke så ringe!!! :slik:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Svin!

Post by Nina »

Han er ikke nabo - og jeg kender ham ikke personligt - men jeg kan se hans bisoner, hvis jeg går ud i den fjernere del af min jord.

Men lad os nu ikke forhaste os ...

"Min" bison-ejer har også bisoner gående nede ved Jonstrup (ved Esrum sø) .. og har altså i hundredtals af dyr ...

Jeg kunne godt have ham "mistænkt" for at have dyr på Læsø også .. men lad os nu ikke hænge den forkerte. :linski:

Jeg vil undersøge det.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Svin!

Post by Lena »

[quote:6cbcaa7686]Så fik vi "Barf"[/quote:6cbcaa7686]
Er det ikke rå hundefoder? :hhansen:

Mon den bisonejer, som bor i Nordsjælland, har husket at der er noget der hedder tilsyn 1 gang i døgnet? Det er da i hvert fald et meget dårligt tilsyn.
Men jeg er da helt tryg ved at Nina vil "holde tilsyn" med dem i Nordsjælland..........
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Svin!

Post by Lena »

Vi spiste forøvrigt et helt kilo torskefilet´er......... uhmmm...... med rejer..... og godt rugbrød.......
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Svin!

Post by BeritH »

Hmmm............ er jeg virkelig den eneste der mener, at fløde ikke hører til i brun sovs??

Jeg kan finde rigtig mange andre anvendelser for fløde (tomat-fløde sovs, persillesovs, gryderetter, oven på æbletærte eller i jordbærtiramisu) - men i brun sovs - no way. Den skal bare smage kraftigt og igennem, og det ødelægger fløden :-).

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply